مراحل تالیف مقاله در ژورنال ISI چگونه است؟



یکی از دغدغه‌های دانشجویان دریافت اکسپت مقاله از ژورنالی مناسب و سطح یک است. سابمیت و چاپ مقاله در ژورنالی بین‌المللی که دارای درجه بالایی از اعتبار نیز باشد دارای نکاتی ریز و حساس است. یکی از این نکات اساسی ترجمه مقاله به صورت تخصصی بر طبق اصول ژورنال‌ها است. اگر شما نیز قصد ارسال مقاله و سابمیت آن را به ژورنالی معتبر دارید؛ و به دنبال ارتقای رزومه خود هستید حتما نکاتی که در ادامه این مقاله گفته می‌شود را در نظر گرفته و بر آن اساس عمل کنید.


چگونه مقاله خود در ژورنالی معتبر چاپ کنیم؟


برای این‌که بتوانیم مقاله خود را در ژورنال‌های معتبر ISI چاپ کنیم نیاز است مواردی را در هنگام مقاله در نظر داشته باشیم. در این بخش به این مطلب می‌پردازیم که با رعایت چه اصول و سلسه‌مراتبی مقاله خود را بر اساس ژورنال‌های سطح یک تالیف و تنظیم کنیم.


موضوع درست را انتخاب کنید: موضوع مقاله اولین اصل و نکته برای پیشبرد و آغاز پژوهش مقاله است. یک محقق بایستی در گام اول موضوعی را برای تالیف مقاله خود انتخاب کند که جذاب، به‌روز و دغدغه‌مند افراد باشد.


سردبیران ژورنال هیچ علاقه‌ای به موضوع‌های تاریخ گذشته و قدیمی که راه‌حلی را برای مشکلات ارائه نمی‌دهند و یا به هیچ یک از دغدغه‌های به‌روز جامعه و آن رشته نمی‌پردازد را ندارند.


پس اگر تصمیم به شروع برای نوشتن یک مقاله گرفته‌اید فراموش نکنید که قدم اول یعنی انتخاب موضوع را محکم برداشته و سپس حرکت کنید.


تهیه مقاله بر اساس ساختار ژورنال‌های ISI: نوشتن مقالات نیازمند رعایت سلسه مراتبی مشخص در بدنه متن است. یک مقاله ISI شامل بخش‌های زیر است:


  • عنوان مقاله

  • چکیده مقاله

  • کلید واژه‌ها

  • مقدمه

  • داده‌ها و روش‌تحقیق

  • نتایج

  • بحث

  • نتیجه‌گیری

  • سپاس‌گزاری

  • منابع و پیوست


در هنگام تهیه مقاله برای ژورنال ISI موارد پراهمیتی که از چشم ناشران این ژورنال‌ها دور نمی‌ماند را با دقت کافی انجام دهید تا مجبور به ادیت دوباره آن‌ها نشوید.


چگونه مقاله خود در ژورنالی معتبر چاپ کنیم؟


انتخاب ژورنال ISI متناسب با موضوع مقاله: شما با کمک یکسری سایت‌هایی که برای این کار تهیه شده‌اند می‌‌توانید ژورنال مناسب مقاله خود را انتخاب کنید. یکی از این وب‌سایت‌ها که با کمک عنوان و کلمات کلیدی ژورنالی مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهد وب‌سایت Journal Finder است.


قرار دادن مقاله در فرمت ژورنال: پس از تالیف و تدوین مقاله به ترتیب گفته شده نوبت به این است که مقاله خود در فرمت مورد نظر ژورنال قرار دهید.


ژورنال‌ها دارای فرمت متفاوتی هستند. پس از انتخاب مجله مورد نظر شما می‌توانید در سایت ژورنال مقصد آن‌ را دانلود کنید. تنظیم فرمت کاری حساس و نیازمند توجه خاص بوده، از این رو بهتر است توسط افراد با تجربه و متخصص این رشته انجام شود. اگر خودتان در این زمینه از پیش تجربه‌ای ندارید پیشنهاد ما این است که در هنگام ارسال مقاله خود برای ترجمه تخصصی، فرمت ژورنال را نیز ارسال کنید. ترجمیک در کیفیت‌های طلایی و طلایی+بازخوانی کار تنظیم فرمت مقاله شما را به صورت رایگان انجام می‌دهد.


در نظر داشته باشید اگر قصد ویرایش مقاله و یا ترجمه تخصصی آن را برای سابمیت به ژورنال دارید کیفیت پیشنهادی ترجمیک طلایی و طلایی+بازخوانی است. در این دو کیفیت مقاله شما تا زمان اکپست مقاله شامل گارانتی است و در صورت درخواست هر نوع ادیت از سمت ژورنال مقصد، ویرایش آن به صورت رایگان انجام می‌شود.


ارسال مقاله به ژورنال مورد نظر: پس از تنظیم فرمت مقاله شما باید وارد پلتفرم ژورنال هدف شوید و با ساخت یک حساب، مقاله و پیوست‌های آن را ارسال کنید. پس از ارسال مقاله نوبت آن است که منتظر نظر سردبیران ژورنال بمانید.


ویرایش مقاله بر اساس نظر داوران ژورنال: پس از ارسال مقاله به ژورنال داوران بر اساس میزان اهمیت موضوع، ملاحظاتی که برای آن وجود دارد درخواست یک ویرایش کلی و یا جزئی را از شما می‌کنند. درخواست ویرایش مقاله از سمت داوران نشانه این است که مقاله شما مورد توجه آنان قرار گرفته و باید برای چاپ آن امید داشته باشید.


ترجمه تخصص مقاله با گارانتی مادام‌العمر در ترجمیک


موسسه ترجمیک با توجه به تجربه چندین ساله‌ای که در امر ترجمه و ویرایش مقالات برای ژورنال‌های سطح یک داشته به خوبی توانسته اعتماد ژورنال‌ها در این زمینه جلب کند. طوری که بسیاری از مشتریان به علت تقاضای ژورنال برای ترجمه و ویرایش تخصصی ترجمیک سفارش خود را در سایت ترجمه ترجمیک به نشانیhttps://tarjomic.com ثبت می‌کنند. مترجمان ترجمیک علاوه بر آشنایی کامل با سازوکارها، نحوه نگارش و فرمت‌بندی مقالات با تسلطی که به زمینه و رشته مقاله دارند به صورت تخصصی مقالات حساس شما را ترجمه می‌کنند.


بیشتر بخوانید  روز جهانی حقوق بشر در سال ۹۸ چه روزی است ؟

دیدگاهتان را بنویسید