مذاکرات در وین در حال پیشرفت است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «انریکه مورا» شامگاه یکشنبه در پاسخ به خبرنگار ایرنا که آخرین وضعیت مذاکرات را جویا شد، این موضوع را مطرح کرد. وی گفت: مذاکرات در چهار روز گذشته پیشرفت داشته است. این مقام اروپایی درباره اختلافات باقی مانده برای رسیدن به توافق نهایی گفت: نمی توانم وارد جزئیات شوم.

مورا بیان کرد: ما در متنی که آقای بورل ارائه کردند، برخی مسائل فنی را مطرح کردیم.

وی درباره روند مذاکرات گفت: ما رو به جلو حرکت می کنیم، انتظار دارم به زودی مذاکرات را به پایان برسانیم.

وی در پاسخ به سوال ایرنا که آیا آمریکایی ها برای لغو تحریم ها آمادگی دارند، گفت: شرط توافق این است که تحریم ها را لغو کنند و ایرانی ها به تعهدات هسته ای خود عمل کنند. این توافقی است که ما در حال مذاکره هستیم.

وقتی دوباره از مورا پرسیده شد که آیا او هنوز خوشبین است یا خیر، مورا گفت: بله، حتما.

اظهارات مورا در حالی مطرح شد که میخائیل اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه امروز پس از دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در وین گفت که مذاکرات برای لغو تحریم ها در حال پیشرفت است.

دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم ها پس از وقفه ای تقریباً 5 ماهه از پنجشنبه گذشته در پایتخت اتریش آغاز شد. دقایقی پیش علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران برای گفتگو با انریکه مورا وارد هتل کوبورگ شد.

مذاکرات با رسیدن به هدف خود به نقاط عطف کلیدی رسیده است و توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی غرب، به ویژه ایالات متحده، به عنوان طرف ناقض توافقنامه 1994 است.

بیشتر بخوانید  متن پر انرژی برای شروع هفته خوب با جملات زیبا و انگیزشی

هیأت جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان می کند که باید به توافق رسید، ثبات لغو تحریم ها به نوعی تضمین شده است و این موضوع نباید به عنوان اهرم فشاری که در آینده علیه ایران استفاده می شود باقی بماند. .

دیدگاهتان را بنویسید