مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مذاکرات با وزیر خارجه چین مفید، صادقانه و سازنده بود

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مذاکرات نادر با وزیر امور خارجه چین در اندونزی سازنده بود، اما در این نشست هشدارهای لازم درباره موضوعاتی مانند تایوان نیز ارائه شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از مذاکرات غیرعادی پنج ساعته با وانگ یی، همتای چینی خود در بالی گفت: علیرغم مشکلات و اختلافات موجود در روابط ما، می توانم با اطمینان بگویم که هیئت های هر دو طرف معتقدند این گفتگوها مفید بوده است. ” صادق و سازنده.»

وی افزود: اما در این دیدار در خصوص موضوعاتی مانند تایوان، هنگ کنگ، حقوق بشر و اوکراین نیز هشدارهای لازم را دادم. من نگرانی عمیق آمریکا در مورد لفاظی های تحریک آمیز پکن، اقدامات آن در مورد تایوان و اهمیت حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان را منتقل کردم.

بلینکن همچنین از چین خواست تا از روسیه فاصله بگیرد.

وی گفت: به وانگ یی گفتم که اکنون زمان آن است که همه ما بایستیم و حمله روسیه به اوکراین را محکوم کنیم و از روسیه بخواهیم که دسترسی به مواد غذایی مسدود شده در اوکراین را از جمله موارد دیگر اجازه دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: پس از مواجهه با انتقادات تند در نشست گروه 20، هیچ نشانه ای مبنی بر تمایل مسکو به همکاری و مشارکت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  چه تعداد موتورسیکلت پرفروش در بازار وجود دارد؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *