مذاکرات امنیتی خلیج فارس هیچ ارتباطی با مذاکرات با برجام ندارد – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان


طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، «مایکل اولیانوف»نماینده دائمی روسیه در بین نهادهای بین المللی بین المللی سان مستقر در وین روز دوشنبه در پیامی توییتر نوشت: قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ، بندهای غروب آفتاب در شورای امنیت سازمان ملل ممکن است تمدید شود. اما این تنها با اجماع امکان پذیر است.

نماینده دائمی روسیه در موسسات بین المللی مستقر در وین در این مربوط به وی ادامه داد: بنابراین هیچ کس نمی تواند برخلاف خواست ایران مباحثی را بر این کشور تحمیل کند. در هر صورت ، خطوط غروب خورشید ، جزو گفتگوهای وین درباره بازگشت به توافقنامه برجام نیست.

«مایکل اولیانوف“که در توییت دیگری اضافه کرد: برای روشن شدن موضوع: روسیه کاملاً از مذاکرات امنیتی خلیج فارس پشتیبانی می کند ، اما این یک مسئله متفاوت است که نباید با مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل اشتباه شود. امنیت منطقه باید به طور مستقل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

هیچ کس نمی تواند ادله تهران را بر خلاف خواست ایران تحمیل کند

لازم به ذکر است که منظور از “بندهای غروب آفتاب” در توافق هسته ای 2015 ، برجام نامیده می شود ، بندهایی است که در آن محدودیت های تعیین شده در زیر برای فعالیت های هسته ای ایران پس از دوره های زمانی مشخص به پایان می رسد.

گفتنی است که تاکنون شش دور مذاکره با هدف بازگشت ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل در وین با مشارکت سایر کشورها در این توافق انجام شده است. در همین رابطه ، تهران گفت که لغو کلیه تحریم ها توسط واشنگتن و بررسی آنها شرط دستیابی به توافق در این زمینه است.

بیشتر بخوانید  این ۱۳ برنامه را فورا از موبایل خود حذف کنید! + اسامی

دیدگاهتان را بنویسید