مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش: بازدید و بازدید ممنوع است



ایسنا / سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش سیستان و بلوچستان گفت: برای کاهش آسیب های ناشی از شیوع و اپیدمی بیماری عروق کرونر قلب ، گشت و گذار و بازدیدها در ایام عید قربان در تمام مناطق این شهرستان ممنوع است.

به گزارش ایسنا ، دکتر رضا کیرد در حاشیه جلسه و برنامه ریزی عید سعید قربان با حضور فرماندار و اقامه نماز جمعه در این شهرستان ، اظهار داشت: ویروس کرونا (دلتا) جدید با تغییرات و جهش های بیشتر ، وحشی تر ، خطرناک تر و مسری تر به نظر می رسد حساس تر از ویروس قبلی است.

وی اضافه کرد: دوره بروز علائم در فرد مبتلا از دو هفته به چند روز تغییر کرده و گاهی برای همان مدت کوتاه باعث آسیب به ریه و وخیم شدن وضعیت بیمار و حتی مرگ وی می شود.

دکتر کرد از حمایت استاندار ، اعضای شورای امنیت تاج و ستاد ، حمایت دانشمندان ، روحانیون ، بازرگانان و بازاریان در انطباق با پروتکل های بهداشتی و کمک در اجرای احکام و محدودیت های کرونر ، تعطیلی نماز جمعه و اصناف و تجارت ، زیرا همه ما می دانیم که خسارت مالی بهتر از از دست دادن زندگی و از دست دادن عزیزان است ، وی گفت: “با توجه به تصمیم اعضای حاضر در نماز عید قربان ، توصیه های بهداشتی لازم برای اطلاع رسانی به مردم و استفاده از اطمینان از ظرفیت ارزشمند بستر نماز عید

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط هلال احمر ، هر جمعیتی بدون در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی می تواند باعث شیوع بیشتر بیماری شود ، بنابراین اقامه نماز عید فقط در هوای آزاد و مطابق با دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

وی اظهار داشت: افرادی که بیماری های بزرگی مانند دیابت ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی و غیره ، علائم کرونر ، افراد مبتلا به این بیماری یا یکی از اعضای خانواده در ماه گذشته دارند از حضور در نماز عید خودداری کنند. “

دکتر کرد افزود: “با توجه به اینکه منشا انتشار این ویروس اجتماعات عمومی است. بنابراین لازم است مردم و نمازگزاران استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی قبل ، حین و بعد از نماز را در نظر بگیرند و از هرگونه اجتماعات ، مصافحه ها یا بغل ها خودداری کنند.

وی تأکید کرد: اگرچه مشاهده و بازدید از عید یکی از رسوم ارزشمند مردم است اما در شرایط فعلی پرهیز از این عمل و هرگونه سلام و درخواست برای راه حل باید از طریق ارتباطات تلفنی و جلسات مجازی باشد و مسئولان برگزاری برای افرادی که ماسک ندارند ماسک بزنند و باید هنگام ورود به سایت برای استفاده تحویل داده شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش ادامه داد: تیم های بهداشتی در تمام مساجد نماز عید مستقر می شوند و بر رعایت معیارهای بهداشتی نظارت کرده و به ستاد مدیریت و اقدامات مقابله با کرونا گزارش می دهند.

وی گفت: کلیه دستورالعمل های بهداشتی مربوط به پیشگیری از بیماری کرونر قلب و تب خونریزی دهنده از کریمه کنگو ، طبق سنت حسنه قربانی در ایام عید ، در قالب پیام و بروشور و با مکاتبات مقدس اعلام می شود. ائمه جمعه. “

روز جمعه دکتر كرد خطاب به امامان هاش تأكید كرد: “ما از شما بزرگواران می خواهیم كه پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب و تب خونریزی دهنده از کریمه کنگو را از طریق بلندگوهای مساجد ، به ویژه دستورالعمل های بهداشتی برای انجام نماز عید فطر با استفاده از ماسک و حفظ “یک فاصله زمانی را توصیه کنید.

بیشتر بخوانید  جانسون پروتکل Brexit ایرلند شمالی را غیر قابل تحمل خواند - اخبار اروپا - اخبار بین المللی تسنیم

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید