مدیر اورژانس: هرمزگان با بحران کمبود آمبولانس روبرو است



دکتر حسین قاسمی جمعه شب به خبرنگاران گفت: در ماه مه سال 1998 ، حدود 60 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینز به ناوگان امداد و نجات و عملیاتی 115 استان اضافه شد ، اما به دلیل طولانی بودن مراحل ترخیص و شرایط نامناسب نگهداری گمرک ، قبل از ورود به سیستم عامل. آمبولانس ها فرسوده بودند و از طرف دیگر ناسازگاری آنها با شرایط هواشناسی استان و سوخت در شبکه توزیع سوخت کشور و جاده های صعب العبور (صعب العبور) در برخی از مناطق استان استهلاک و خسارات شدید و مکرر را افزایش می دهد به پمپ آمبولانس. هزینه تعمیر هر پمپ 600 میلیون ریال است.
به گفته وی ، تاکنون چهار دستگاه از این آمبولانس ها تعمیر و تعمیر شده و وارد سیستم امداد شده اند اما هنوز 20 دستگاه نیاز به تعمیرات اساسی دارند که این امر به وام معادل 24 میلیارد ریال نیاز دارد.

دکتر قاسمی گفت: “سه پایگاه جاده ای آماده بهره برداری است ، اما با وجود آمادگی سازه های پایگاه ، به دلیل کمبود آمبولانس ، در حال حاضر امکان فعالیت و ایجاد پایگاه های جدید و پشتیبانی از آمبولانس ها برای تهیه بهینه پیش بینی وجود ندارد. خدمات بیمارستانی در طول بحران ، حداقل 35 آمبولانس مجهز باید به سیستم اورژانس پیش بیمارستانی در استان هرمزگان اضافه شود که هزینه آن 700 میلیارد ریال است.

وی از خیرین ، سازمان ها و شرکت های فعال در استان برای کمک به اورژانس 115 در تهیه آمبولانس و کمک به مردم استان برای انجام مأموریت اجتماعی خود خواست.

بیشتر بخوانید  درخواست تفلیس از مسکو برای خروج نیروهای روسیه از خاک گرجستان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید