مدیریت فاضلاب مهمترین دغدغه 20 ساله مردم بندرعباس بوده است



فریدون همتی روز شنبه در آغاز عملیات اجرایی فاز اول طرح مدیریت فاضلاب بندرعباس که با حضور و دستور کنفرانس ویدئویی رئیس جمهور آغاز شد ، افزود: مردم بندرعباس حدود 2 دهه با نجابت آن را تحمل کردند .

وی ادامه داد: اجرای این پروژه به 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که این بیش از توان دولت بود و با تشکیل کنسرسیوم (ادغام شرکت ها) صنایع غرب بندرعباس ، مشکل تأمین اعتبار پروژه حل کرد.

افراد بعد از 6 ماه دیگر احساس راحتی خواهند کرد

همتی گفت: پیمانکار منتخب پروژه انتخاب شده و قول می دهیم 6 ماه دیگر مردم از شر این مشکل خلاص شوند.

به گفته استاندار هرمزگان ، با اجرای این طرح تهدید به فرصتی تبدیل شده و دولت هیچ هزینه ای ندارد.

خرید تضمینی آب تنها راه تبدیل نشدن هرمزگان به خوزستان است

همتی در بخشی دیگر از سخنان خود به رئیس جمهور گفت: منابع آبی پشت سدهای هرمزگان تخلیه می شود و تا دو ماه دیگر نمی توانیم آب مورد نیاز سدها را تأمین کنیم و از آزاد شدن هرمزگان در خوزستان جلوگیری کنیم. ولتاژ برای تأمین منابع لازم برای خرید تضمینی آب از دستگاه آب شیرین کن 1 میلیون متر مکعب.

وی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در هرمزگان گفت: این موضوع در سفر رئیس جمهور به بندرعباس مطرح شد و افزایش 2000 تخت جدید در چهار سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که با اجرای کامل آن حل می شود مشکل برای 30 سال آینده “او تصمیم میگیرد.

همتی ادامه داد: در شرایط فعلی که هرمزگان با بحران کرونا روبرو است ، لازم است منابع مالی لازم برای بیمارستان با 531 تخت بندرعباس تأمین شود تا فازهای اول و دوم در ماه اکتبر و ژانویه امسال به ترتیب سال. “

بیشتر بخوانید  توهین عجیب مجری تلویزیون به فردوس کاویانی! | مجری پر حاشیه تلوزیون باز دردسر درست کرد +واکنش مهاجرانی

رئیس جمهور پس از سخنان استاندار گفت: ساماندهی سرویس های بهداشتی در شهرهای ساحلی برای رسیدگی به مشکلات بهداشتی و زیست محیطی مردم در اولویت است و استفاده از ظرفیت این صنعت شروع خوبی برای بندرعباس برای غلبه بر این چالش است.

دکتر حسن روحانی همچنین قول داد منابع مالی لازم را برای خرید تضمینی آب و تکمیل بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید