مدل های مختلف ولوو در ایران


چند سال شرکت افراموتور پای محصولات معروف ولوو او به ایران باز شد. تاریخ تاسیس شرکت افراموتور مربوط به سال 1389 است. تا قبل از این تاریخ تابلوهای ولوو در ایران کم بود و جای خالی این شرکت سوئدی در بازار کاملا احساس می شد.

Volvo V40 R-Design 2014

Volvo V40 R-Design 2014

اکنون افراموتور 4 محصول ولوو C70، C30، V40، KSC60 نامی را به بازار معرفی کرده ایم که می خواهیم دو مدل V40 و KSC60 را بررسی کنیم. به نظر می رسد این دو مدل در ایران بهتر جا بیفتند اما هنوز برای ولوو زمان باقی است.

ولوو KSC60 2014

ولوو KSC60 2014

بیایید با ماشین بزرگتر، KSC60 شروع کنیم:

این خودرو دارای سه تیپ مختلف سه لوکا، آر دیزاین و آر دیزاین پلاس است که تقریبا مدل پایه سه لوکا بوده و کمترین تجهیزات و امکانات را دارد. در زیر به بررسی تجهیزات، ویژگی ها و امکانات هر یک می پردازیم.

ولوو KSC60 2014

ولوو KSC60 2014

امنیت
یکی از بهترین ویژگی ها ماشین های ولوو این امنیت آنهاست که هرگز شما را ناامید نمی کند! و بهتر است ابتدا نگاهی به این قسمت مقدس خودروهای ولوو بیندازید.

کمان دارای ABS با EBA، کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده، کمربند ایمنی جلو سه طرفه، محافظ ضربه جانبی و ایمنی صندلی در هنگام تصادف است. صبر کن هنوز تمام نشده! از دیگر سیستم های ایمنی می توان به هشدار و ترمز خودکار در شهر، کنترل کشش و پایداری پویا و حفاظت از کابین در صورت واژگونی اشاره کرد.

ولوو KSC60 2014 داخلی

ولوو KSC60 2014 داخلی

اما اگر طراحی مدل R خودروی خود را انتخاب کنید علاوه بر این امکانات، رادار نقطه کور نیز در اختیار شما قرار می دهد. حالا کامل ترین مدلی که واقعا سنگ بنای آن گذاشته است. سیستم هدایت بین خطوط، نشانگر وضعیت درب از راه دور، سیستم هشدار دهنده خواب آلودگی راننده و پیچ، سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله، سیستم هشدار خروج از خط از امکاناتی هستند که می توان به موارد فوق در R Design Plus اضافه کرد. به دنیا آمدن.

این خودرو قطعا دارای 5 ستاره ایمنی از EURO NCAP است. ایمنی این خودرو برای راننده 94 درصد و راندمان تجهیزات ایمنی آن 86 درصد است. اینها اعداد عالی هستند.

ولوو KSC60 2014 داخلی

ولوو KSC60 2014 داخلی

سیستم صوتی و مخابراتی
هر سه مدل این خودرو در یک رده قرار می گیرند و ویژگی های یکسانی دارند. بنابراین، اگر تنها دغدغه شما لذت بردن از موسیقی در ماشین است، برای صرفه جویی در هزینه، مدل پایه، Se luk را انتخاب کنید.

اولین ویژگی هایی که در این خودرو به چشم می خورد وجود مانیتور 7 اینچی مجهز به بلوتوث با امکان پشتیبانی از پورت های iPod، AUX و USP و دکمه های کنترلر روی فرمان است. این سیستم صوتی دارای 8 بلندگو می باشد. از دیگر ویژگی های آن می توان به سیستم تماس اضطراری و امکان تماس با گوشی از کنسول و افزودن لیست تماس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  علت فوت آیت الله یزدی چه بود؟

تجهیزات و امکانات رفاهی
ولوو طیف گسترده ای از عملکردها را برای KSC60 فراهم می کند. تجهیزات مدل پایه شامل: AutoHold، کروز کنترل، آینه های جانبی هوشمند با آینه های اتوماتیک و گرم شونده، آینه های داخلی الکتروکرومیک، سنسور عقب، دوربین عقب دو حالته، صندلی های پزشکی، رطوبت زدایی خودکار توسط دما، سیستم تهویه دوگانه، گرمایش صندلی، 8 حالته صندلی راننده برقی با سه حافظه، ترمز دستی برقی و سیستم کنترل سرعت در سراشیبی.

در طراحی مدل R امکانات جدیدی مانند صندلی برقی سرنشین جلو و صندلی کودک به لیست عملکردها اضافه خواهد شد.
اما کامل ترین مدل R Design Plus است. این مدل مزایای بسیار بیشتری را برای راننده و سرنشینان فراهم می کند. این ویژگی های جدید شامل هد آپ، سنسور جلو، چراغ های پیچ، سیستم تشخیص چراغ راهنمایی، سیستم تهویه مطبوع هوشمند، سیستم استارت هوشمند، سیستم ورود بدون کلید، تنظیم هوشمند پرتو چراغ جلو و چراغ جلو سه گانه است. به نظر می رسد این ویژگی ها شما را یک قدم به خرید این خودرو نزدیک می کند!

ولوو KSC60 2014

ولوو KSC60 2014

طراحی داخلی و خارجی
از نکات مثبت این خودرو می توان به طراحی منحصر به فرد و بسیار جذاب آن اشاره کرد. البته این مورد در مورد مدل 2014 است زیرا مدل های 2013 دارای ایرادات طراحی بودند که به لطف طراحان ولوو این مشکلات حل شده و اکنون با خودرویی با طراحی مدرن و زیبا روبرو هستیم. طراحی داخلی نیز کاملاً مدرن و مرسوم است. در مدل های R-Design، این خودرو از کیت بدنه اسپرت استفاده می کند که ظاهری خیره کننده به KSC60 می دهد.

Volvo KSC60 R-Design 2014

Volvo KSC60 R-Design 2014

در مدل پایه و طراحی R این شاسی بلند شاهد ویژگی هایی مانند چراغ های روز، شیشه چراغ های جلو و سنسور باران هستیم. R Design Plus دارای سقف پانوراما، سانروف و سانروف، رینگ‌های اسپرت ۲۰ اینچی و چراغ‌های جلو زنون است. 9 رنگ مختلف برای این خودرو قابل سفارش است.

با نشستن در ماشین، اولین صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی چشم را خیره می کند. با بررسی دقیق تر، توجه به روکش چرم طبیعی صندلی جلب می شود که در نوع خود بهترین است. قطعات کروم، براکت های آلومینیومی، پس زمینه های مختلف آمپلی فایر، نور داخلی و فرمان چرمی در R Design Plus از دیگر ویژگی های این خودرو هستند.

ولوو KSC60 2014

ولوو KSC60 2014

طول آن 4644 میلی متر، ارتفاع 1713 میلی متر، عرض 2120 میلی متر (با احتساب آینه ها) و فاصله جلو تا عقب 2774 میلی متر است و خودرویی بسیار جادار است که می تواند حداقل 4 نفر حدود 2 نفر را در خود جای دهد. متر ارتفاع می تواند به راحتی در آن بنشیند. این خودرو در کلاس شاسی بلندهای کامپکت جای می گیرد.

ولوو KSC60 2014

ولوو KSC60 2014

مشخصات فنی
به مهم ترین قسمت این خودرو رسیده ایم. ولوو و در این بخش سربلند بیرون آمد. زیر کاپوت این خودرو یک موتور 4 سیلندر توربو با حجم دقیق 1999 سی سی قرار دارد. حداکثر قدرت این موتور 240 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 320 نیوتن متر در 1800 تا 500 دور در دقیقه است.

بیشتر بخوانید  جزئیات زلزله سنخواست امروز + آمار دقیق

شتاب این خودروی خانوادگی به لطف گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به 8.1 ثانیه می رسد. حداکثر سرعت آن به 235 کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت سیکل ترکیبی CKS60 تنها 8 لیتر در 100 کیلومتر است و ظرفیت باک آن 70 لیتر است.

ولوو KSC60 2014

ولوو KSC60 2014

بررسی اجمالی
اگر به دنبال خودروی شاسی بلندی هستید که لوکس و جذاب باشد، فناوری های متنوعی داشته باشد، ایمنی آن کامل نباشد و از نظر فنی کاهش نیابد، ولوو CKS60 بهترین انتخاب ممکن است. رقبای اصلی این خودرو در بازار بی ام و X3 و مرسدس GLK هستند. رنج قیمتی این خودرو از 250 تا 300 میلیون تن است.

حالا به هاچ بک ولوو به نام V40 می رسم:

این خودرو یک هاچ بک خانوادگی است که جوانان آن را دوست ندارند! این مدل در ایران در دو نوع آر دیزاین و آر دیزاین پلاس عرضه می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

Volvo V40 R-Design 2014

Volvo V40 R-Design 2014

امنیت
ایمنی این خودرو واقعا شگفت انگیز است. 5 ستاره غرور و ایمنی 98 درصدی برای راننده و کارایی 100 درصدی تجهیزات ایمنی چیزی را باقی نمی گذارد.

اما ویژگی های این خودرو در این قسمت. مدل R-Design این خودرو دارای امکاناتی از قبیل سیستم ترمز ABS با EBA، ایربگ راننده، سرنشین جلو، کنار و پرده، کمربند ایمنی سه نقطه ای، سیستم حفاظت از ضربه جانبی، سیستم ایمنی صندلی، هشدار خودکار شهری و سیستم ترمز، می باشد. سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی و سیستم حفاظت کابین در صورت واژگونی.

Volvo V40 R-Design 2014

Volvo V40 R-Design 2014

اما در یک مدل کاملتر، یعنی R Design Plus، V40 کامل تر می شود. این مدل دارای ویژگی های جدیدی مانند هدایت خروج از خط، کیسه هوای زانویی راننده، ایربگ عابر پیاده، درب سنج از راه دور، سیستم هشدار خروج از خط، خواب و سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار مانع، رادار نقطه مرده و سیستم هشدار رانندگی است. بین خطوط و ارتعاش دستوری وجود دارد که باید به سایر مشخصات ذکر شده اضافه شود.

Volvo V40 R-Design 2014 Interior

Volvo V40 R-Design 2014 Interior

سیستم صوتی و مخابراتی
سیستم صوتی این خودرو از نظر حجم و کیفیت بسیار منحصر به فرد است. مانیتور 7 اینچی بلوتوث با پشتیبانی از پورت های iPod، AUX و USB به همراه 8 بلندگوی قدرتمند از ویژگی های این خودرو است. همچنین شماره گیری از کنسول روسیه و سیستم مخابراتی برای مواقع اضطراری از دیگر مشخصات این خودرو است.

تجهیزات و امکانات رفاهی
این خودرو امکانات و آپشن های زیادی نیز دارد. شروع با طراحی R: از ویژگی های این مدل می توان به: کروز کنترل، آینه های جانبی با تنظیمات اتوماتیک و گرم شونده، صندلی های طبی، مه زدایی اتوماتیک شیشه، سیستم تهویه دوبل، گرمکن صندلی های جلو، صندلی راننده برقی در 8 جهت با سه حافظه داخلی، الکتروکروم داخلی اشاره کرد. آینه، کامپیوتر مسافرتی، سقف پانوراما، شیشه چراغ جلو و سنسور باران.

Volvo V40 R-Design 2014 Interior

Volvo V40 R-Design 2014 Interior

بیشتر بخوانید  مرگ کودک ۵ ساله هنگام بازی با اسلحه

اما مدل + عملکردهای بیشتری را به شما ارائه می دهد که می تواند با سیستم دوگانه اتوماتیک، سیستم استارت استاپ، سنسورهای جلو و عقب، دوربین عقب، چراغ های جلو در منحنی ها، سیستم تشخیص چراغ راهنما، صندلی برقی سرنشین، سیستم راهنمای کاربر، تجهیزات ذکر شده، هوشمند سیستم استارت، سیستم ورود بدون کلید، تنظیم هوشمند شعاع نور، فرمان برقی با سه حالت رانندگی، یخچال پانل ابزار و پشتیبانی از سیستم های امنیتی. بالاخره لیست طولانی احتمالات به پایان رسید!

Volvo V40 R-Design 2014

Volvo V40 R-Design 2014

طراحی داخلی و خارجی
این خودرو از داخل و خارج طراحی اسپرت دارد اما اگر طراحی بیرونی آن در سطح خوبی باشد طراحی داخلی آن عالی است!
این خودرو همچنین دارای آمپلی فایر دیجیتال با قابلیت تنظیم نور و تغییر کاغذ دیواری می باشد. نورپردازی داخلی، تودوزی چرمی روی فرمان و صندلی ها، پایه های آلومینیومی اسپرت از دیگر ویژگی های این خودرو است. همچنین کیت بدنه با رینگ های آلیاژی 18 اینچی و نور روز جلوه بهتری به این خودرو می دهد. اگر مدل R Design Plus را انتخاب کنید چراغ های زنون به استقبال شما می آیند.شما می توانید 6 رنگ برای این خودرو سفارش دهید.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور این خودرو به ترتیب 4369، 2041، 1420 و 2647 میلی متر است که 4 نفر با قد 1.9 متر می توانند با راحتی کامل در آن بنشینند.

مشخصات فنی
اینجاست که ولوو باید خودش را ثابت کند. این شرکت یک موتور 5 سیلندر توربو با حجم 1984 سی سی را برای V40 انتخاب کرده است که می تواند 213 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 300 نیوتن متر گشتاور در 2700 تا 5000 دور در دقیقه تولید کند. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک شتاب 6.9 ثانیه ای را برای این خودرو فراهم می کند. حداکثر سرعت آن به 235 کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت این خودرو در شهر 10.5 و در جاده تنها 6 لیتر در 100 کیلومتر است.

Volvo V40 R-Design 2014

Volvo V40 R-Design 2014

بررسی اجمالی
در مجموع، ولوو V40 یک خودروی زیرک، قدرتمند و جادار است که در کلاس هاچ بک های خانوادگی قرار دارد و فناوری های آن در سطح بسیار بالایی قرار دارند. رقبای اصلی این خودرو در بازار مزدا 3 هاچ بک و آلفا جولیتا هستند. رنج قیمتی این خودرو از 240 تا 260 میلیون تومان است.

Volvo V40 R-Design 2014

Volvo V40 R-Design 2014

در هر صورت به نظر می رسد افراموتور دوباره زنده شده و باید شاهد افزایش فروش محصولات ولوو در کشورمان باشیم. افراموتور محصولات خود را 60 ماه یا 150000 کیلومتر گارانتی دارد و خدمات قابل قبولی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت شرایط فروش و تخفیف های بسیار مطلوبی نیز دارد که برای اطلاعات بیشتر می توانید از سایت افراموتور دیدن فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید