مدل موی دم در این کشور آسیایی ممنوع!



مدارس ژاپن دانش آموزان دختر را از پوشیدن دم اسبی منع کرده اند. به گفته مسئولان مدرسه، این نوع پوشش باعث تحریک جنسی پسران مدرسه می شود.

نیویورک پست گزارش داد که بر اساس نظرسنجی معاونت معاونت در سال 2020 در استان فوکوکای در ژاپن، از هر 10 مدرسه یک مدرسه قبلاً گرفتن دم اسب را ممنوع کرده است.

والدین و دانش آموزان به طور یکسان نسبت به قانون لباس و آرایش در ژوئن ابراز خشم کردند و دولت ژاپن را تحت فشار قرار دادند تا در قوانین هیئت استانی تجدید نظر کند.

ممنوعیت دم اسبی و رنگ کردن لباس تنها دستورالعمل سختگیرانه ای نیست که دانش آموزان ژاپنی باید از آنها پیروی کنند. مدارس محدودیت های بیشتری مانند رنگ جوراب، بلندی دامن و حتی فرم ابروهای نوجوان اعمال می کنند. آنها همچنین باید رنگ کردن موهای خود را متوقف کنند.

به گفته Vice، مقررات سخت گیرانه معروف به “Burako Kosuko” یا “Black Laws” به دهه 1870 برمی گردد. زمانی که دولت ژاپن برای اولین بار یک سیستم آموزشی منظم را ایجاد کرد. در آن زمان، قوانین مدرسه با هدف کاهش خشونت در مدرسه بسیار محدود بود. با گذشت زمان، قوانین بین نسل ها و مدارس شروع به تغییر و گسترش کردند.

بیشتر بخوانید  عوامل شخصیتی که تأثیر واکسن کووید 19 را تعیین می کند

دیدگاهتان را بنویسید