مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مدت زمان ماندگاری جت پلاسما چقدر است؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ماندگاری روش های پلاسما جت صورت _ پلک و بینی

اسپری بینی پلاسما یکی از روش هایی است که افراد با استفاده از آن می توانند شکل دلخواه را به بینی خود بدهند. این روش به دلیل به موقع بودنش توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. تداوم جت های پلاسمای بینی نیز یکی از عواملی است که افراد را مجبور می کند برای این کار اقدام کنند. البته نکته این است که نازل های پلاسما به اندازه جراحی بینی دوام نمی آورند.

از آنجایی که اسپری بینی پلاسما یک درمان غیر تهاجمی است و می توان گفت یک درمان کلاژن سازی است، نمی توان انتظار داشت که به اندازه روش های تهاجمی و جراحی دوام داشته باشد. در واقع، پلاسماتراپی بینی در مقایسه با رینوپلاستی مدت زمان نسبتا کوتاهی دارد. با توجه به موارد فوق این روش ماندگاری کمتری نسبت به روش های تهاجمی و جراحی دارد اما این ماندگاری می تواند تا سه سال نیز باقی بماند. روش پلاسما جت عمدتا برای بینی های گوشتی استفاده می شود. البته افراد دیگری با انواع مختلف بینی نیز می توانند از روش فوق استفاده کنند، اما بهترین کاندید برای بینی پلاسما جت افرادی هستند که بینی گوشتی دارند. به طور کلی، مدت زمان ماندگاری پلاسمای اسپری بینی تحت تأثیر عوامل مختلفی است:


کیفیت روش ها و تکنولوژی مورد استفاده

میزان بقای پلاسما درمانی بینی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مواردی که می تواند باعث کاهش یا افزایش عمر نازل های پلاسمای بینی شود، کیفیت روش ها و تکنیک های استفاده شده توسط متخصصان است. وقتی این تکنیک ها به صورت کاملاً حرفه ای و حساب شده اجرا شوند، مسلماً انتظار داریم که دماغه پلاسما جت بادوام داشته باشد.

بیشتر بخوانید  کفش های زنانه 2014 برند زارا/ مدل های جدید کفش زنانهZara


 جت پلاسما چیست؟


دستگاه های جدیدتر نتایج بهتری خواهند داشت

یکی از دلایلی که باعث می شود افراد به دلیل طول عمر و همچنین نتایج پلاسمای بینی تا حدودی احساس آرامش کنند، به موقع بودن و همچنین استفاده از دستگاه های پیشرفته پلاسمای بینی است. پیشرفت علم و فناوری زندگی مردم را آسان‌تر می‌کند و به نوبه خود باعث افزایش اعتماد مردم به فناوری می‌شود.


اقدامات قبل و بعد از جت پلاسمای بینی مهم است

آخرین موردی که برای طولانی شدن مدت جت پلاسمای بینی بسیار مهم و حیاتی است، اقدام افراد قبل و بعد از جت پلاسمای بینی است. اگر افراد بتوانند محیط مناسبی را برای پلاسما درمانی بینی ایجاد کنند و به طور کامل از دستورالعمل های پزشک خود پیروی کنند، مطمئناً از نتایج کامل تر و ماندگاری طولانی تر بهره مند خواهند شد.

افرادی که نمی توانند از بینی پلاسما جت استفاده کنند چه کسانی هستند؟

استفاده از نازل های پلاسما بینی مانند هر روش و روش دیگری برای برخی افراد محدودیت هایی دارد. قبل از هر کاری بهتر است با مواردی که باعث می شود افراد این روش را ممنوع کنند آشنا شوید.
اگر افراد نمی توانند از این روش برای حل مشکل خود استفاده کنند، بهتر است به دنبال روش های دیگر باشند، در غیر این صورت مسئولیت همه مشکلات بر عهده خود فرد است. در زیر لیستی از افراد ممنوع شده با بینی پلاسما جت آمده است:


افراد مبتلا به بیماری زمینه ای
افراد مبتلا به بیماری های خاص هرگز نباید قبل از اطلاع رسانی به متخصصان به دنبال پلاسما درمانی بینی باشند زیرا مشکلات ریز و درشتی که برای آنها پیش می آید تنها یک طرف ماجرا خواهد بود. به عنوان مثال، افراد مبتلا به سرطان نباید تحت درمان پلاسما بینی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید  علت ایجاد حفره و منافذ باز روی پوست چیست ؟


عدم وجود کاشت فلزی در بینی
در برخی موارد افرادی که دچار شکستگی استخوان بینی هستند برای درمان این دسته از افراد از ایمپلنت های فلزی استفاده می کنند. افرادی که کاشت فلزی در بدن یا بینی خود دارند به هر دلیلی نمی توانند از پلاسما درمانی بینی استفاده کنند. رعایت نکته فوق می تواند سلامت فرد را حفظ کرده و او را از هر گونه مشکلی باز دارد.

باید بخوانید:


از پلاسما درمانی بینی در دوران بارداری یا شیردهی خودداری کنید
زنان باردار نیز در استفاده از پلاسمای بینی منع مصرف دارند. همچنین بعد از بارداری خانم ها نمی توانند در دوران شیردهی از پلاسما جت استفاده کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.


سن در نازل های پلاسما مهم است
یک مورد دیگر مربوط به سن افراد است و زمانی که فردی کمتر از 18 سال دارد نمی تواند از بینی با جت پلاسما استفاده کند.


دوام جت پلاسما

پلاسما جت قدامی بینی برای طول عمر بیشتر

همانطور که گفته شد افراد برای کسب نتایج کامل از روش فوق و همچنین داشتن استقامت بیشتر باید مراقبت های لازم را به طور کامل انجام دهند. معمولا در اولین ملاقات با متخصص، این موارد توسط پزشک برای فرد آورده می شود و جای نگرانی نیست. تنها انتظار می رود که این دستورالعمل ها و دستورالعمل ها به طور کامل و دقیق اجرا شوند:


از لوازم آرایشی برای صورت و بینی استفاده نکنید
یکی از موارد این است که در روز پلاسما جت بینی فرد باید صورت مخصوصا قسمت بینی را از هرگونه لوازم آرایشی پاک کند.

بیشتر بخوانید  روش طبیعی برای رفتن جای عینک روی بینی


حضور در جلسه مشاوره را فراموش نکنید
قبل از هر اقدامی بهتر است از پزشک متخصص خود بخواهید تا با برگزاری جلسه مشاوره شما را با روند درمان آشنا کند. در این جلسه مشاوره فرد علاوه بر آشنایی با پلاسما نازل جت، نحوه انجام مراقبت های بعد از عمل و قبل از عمل را فرا می گیرد و می تواند بدون استرس اقدام به انجام اسپری بینی پلاسما کند. در این جلسه فرد دید واقع بینانه تری نسبت به روش پلاسما درمانی بینی پیدا می کند و از افکار رویایی که معمولا افراد دارند دور می شود. در این نوبت، اگر قبلا یا الان مشکل یا بیماری داشتید، آن را به پزشک خود گزارش دهید تا بتوانید تمام موارد لازم برای این روش را فراهم کنید.


قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ممنوع است
افراد نباید حداقل یک هفته قبل از تزریق پلاسما از اسپری بینی در معرض نور خورشید یا اشعه ماوراء بنفش قرار گیرند. افرادی که تحت این درمان قرار می گیرند حتما باید به این توصیه ها توجه داشته باشند و برای گذراندن موفقیت آمیز درمان پلاسمای بینی، تمام اصول لازم را برای رعایت آن رعایت کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *