مدت جذب وام به دستگاه های اجرایی از بودجه سال 1999 تمدید شد – گیلان نیوز – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب رشت، حجت الاسلام محمد صفری پنجشنبه شب به خبرنگاران گفت: تمدید مهلت دریافت و بازپرداخت وام در حوزه های مختلف تملک مالی در روز چهارشنبه در مجلس تمدید شد. وامهای فعلی باید تا 31 آوریل تأمین شوند ، اما وامهای سرمایه ای می توانند تا 31 ژوئیه تمدید شوند و تحت شرایط تاخیری ، نمایندگان موضوع جذب وامها را بررسی و گسترش دادند.

صفری اظهار داشت: نمایندگان پارلمان اروپا در مصوبه اخیر کاستی ها را برطرف کرده اند تا همه موسسات بتوانند وام های سرمایه ای خود را جذب کنند و زمان آن تا سپتامبر تمدید شده است و ما منتظر تصویب این موضوع توسط هیئت امنا هستیم.

رئیس مجلس نمایندگان گیلان در مجلس افزود: این موضوع با روسای کل ادارات ، مدیران کل و فرمانداران شهرستان پیگیری شده است و مدیران سعی می کنند طبق لیستی که در گذشته دارند بودجه جمع کنند مناطق. “

وی افزود: کمیته امور داخلی هفته گذشته با رئیس مجلس ملاقات کرد و سیاست های کلی هیئت رئیسه مجلس و تعیین اولویت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که برای سه سال آینده برنامه کمیته تهیه شود. “

نایب رئیس کمیته امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: “یکی از موضوعات اصلی اختیارات شورای شهر و روستا است و تصمیم گرفته شد مدل دیگری در زمینه اداره جامعه شهری و روستایی تعریف شود و تغییرات در پارلمان های محلی برای افزایش اختیارات آنها. “

رئیس نمایندگی گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اختیارات پارلمان محلی بار سنگینی را که بر دوش اعضای مجلس گذاشته می شود برداشته و بعضاً موجب بیکاری نمایندگان می شود.

بیشتر بخوانید  برنده مسابقه جوکر چه کسی خواهد بود؟

صفری با بیان اینکه موضوع بعدی اصلاح قوانین انتخابات در حوزه ریاست جمهوری ، مجلس و شوراهای شهر و روستا است ، گفت: تصمیم گرفته شد برای انتخابات بعدی این موضوع برای دو سال آینده مدیریت شود و ما اکنون در حال تدوین استراتژی برای این دو اولویت هستند. “

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به اینکه شرایط این دو شهرستان در زمینه شاخص سلامت خوب نیست و نیست ، گفت: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته موفق به جذب برخی وام ها شدیم برای تقویت زیرساخت های پزشکی ، به ویژه در املش.

صفری با تشکر از اقدامات رئیس دانشگاه علوم پزشکی در گیلان برای تخصیص اعتبار در زمینه مراقبت های بهداشتی رودسر و املش ، افزود: سال گذشته در بیمارستان رودسر سی تی و اکسیژن ساز نصب شد که برای شرایط کرونر بسیار مفید بود. “

رئیس مجلس نمایندگان گیلان در مجلس در گیلان با بیان اینکه اعتبار ویژه ای برای ساختمان اورژانس در رحیم آباد اختصاص داده شده است ، گفت: “در بخش چاباکسار ، خیران نیز کار خود را برای تکمیل کلینیک نیمه وقت آغاز کرده اند و در حال کمک به برای پر کردن آن “

وی خاطرنشان کرد: بخش کلاچای محدودیت هایی در زمینه بهداشت و درمان دارد و گفتگوهایی با آقای سالاری در این زمینه انجام شده است و امیدواریم شاهد بهبود خدمات کلاچای در این زمینه باشیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی در روستاهای شهر املش گفت: با توجه به کاهش بارندگی امسال شرایط مطلوبی و ورودی آب نداشته ایم. از چشمه ها نصف شد

رئیس مجلس نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه شهر املش و روستاهای تابعه از این نظر مستقل نیستند و بخشی از خط انتقال 37 کیلومتری از طریق املش از سرچشمه سفید آب عبور می کند ، افزود: 40 ٪ آب آشامیدنی. املش از این طریق تحویل می شود.

بیشتر بخوانید  روز کره سیاه فرا رسیده است

صفری با بیان اینکه اولویت ما در املش و روستاهای آن حل مشکل آب آشامیدنی است و اعتبار خوبی در این زمینه وجود دارد ، گفت: امروزه پس از ایجاد مخزن 3000 متر مکعب در املش برخی از چاه ها تجهیز و فعال شده اند. و هزار ما در شهر رانکوه هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این دو مخزن اعتباری حدود 15 میلیارد اعتبار مورد نیاز است اظهار داشت: مدیرکل آبرسانی و فاضلاب استان نیز پیگیری استفاده از وام برای این پروژه ها را دارد و مکان وام های آب روستایی ویژه قلمداد می شود وام های محرومیت.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: در بسیاری از روستاهای شهرهای رودسر و املش مشکل آب آشامیدنی وجود دارد و ما سعی کردیم وجوه مشترکی را که برای حوزه انتخابیه مجلس وجود دارد مدیریت کنیم در چنین شرایطی راهی برای جبران برخی از این عقب مانده ها.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس در مورد رانش زمین در روستای تیولا اشکورات رودسر گفت: در هنگام رانش زمین با رئیس اداره راهداری شهرستان از منطقه بازدید کردم ؛ مرمت در دو مرحله در این منطقه انجام شد و حداقل وام برای آن در نظر گرفته شد.

صفری گفت: هنگامی که در چندین مرحله زمین لغزش ادامه داشت ، با ورود کارشناسان در این زمینه مشخص شد که 200 متر مربع زمین در حال سقوط است. شرایط این روستا ویژه است و اگر بخواهیم کارهای علمی و صحیحی در آنجا انجام دهیم ، با شرایط موجود به 10 میلیارد تومان نیاز داریم و مقدمات حل مشکل در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید  خانم بازیگر عکس خود با لباس کردی را منتشر کرد | الهام پاوه‌ نژاد در لباس کردی! +تصویر

وی با بیان اینکه کمبود اعتبار برای اجرای طرح آزمایشی در سال های اخیر خسارت هایی را به همراه داشته است ، افزود: سال گذشته اعتبارات ویژه ای در این زمینه در نظر گرفته شد ؛ وام های ما در سال های 96 ، 97 و 98 حدود 11 میلیارد و اندک بود ، اما با اقدامات بعدی این میزان به 24 میلیارد و 800 میلیون تن افزایش یافت.

صفری با اشاره به اینکه بخشی از این وام جمع آوری شده و بخشی دیگر بازگشت به اجرای طرح آزمایشی است که به وام های ویژه نیز نیاز دارد ، گفت: با توجه به قیمت بالای قیر که نسبت به سال گذشته هفت برابر افزایش یافته است ، اما بنیاد مسکن به فعالیت های خود ادامه می دهد. “حتی در این شرایط ، بافت روستایی آسفالت می شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه سفر وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به کاسم آباد رودسر دو ماه پیش دارای دو مصوبه بود گفت: یکی از این مصوبات ایجاد بازار بود که موضوع آن نیز مورد بررسی قرار گرفت. به مقامات محلی یک شهر بود

رئیس مجلس نمایندگان گیلان در مجلس با تأکید بر اینکه این زمین تاکنون در اختیار مقامات شهرستان قرار نگرفته است ، خاطرنشان کرد: موضوع بیمه صنعتگران نیز از مصوبات این سفر است و قرار است سهمیه ویژه در این نگرش در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / 614 / ز

دیدگاهتان را بنویسید