مدارک مورد نیاز برای رای دادن در انتخابات (ریاست جمهوری / شورا)



مدارک لازم برای رای دادن


انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری ساعت 8 صبح (جمعه 28 خرداد) در سراسر کشور به صدا در می‌آید و ملت ایران بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای، علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خود، پایبندی‌شان به آرمان انقلاب اسلامی را ثابت می‌کنند. اما در این میان برخی نکات است که دانستن آنها به تسریع فرآیند رای‌دهی کمک می‌کند که اطلاع از مدارک مورد نیاز برای رای ‌دادن یکی از این نکات است که واجدان شرایط رای‌دهی باید به آن توجه کنند.


مدارک رای دهندگان در انتخابات شورای شهر و روستا


مدارک لازم برای کسانی که قصد حضور در انتخابات به منظور رای به نامزدهای انتخاباتی دارند شامل شناسنامه و کارت ملی یا کدملی می‌شود.


مدارک لازم برای انتخابات ریاست جمهوری


در راستای اطلاع رسانی به اعضای محترم سازمان استان از روند برگزاری انتخابات و ایجاد آمادگی لازم برای حضور گسترده، موارد زیر اعلام می گردد:


اعطای رای فقط با کارت عضویت یا کارت ملی مجاز است و هیات اجرایی و دستگاه نظارت استان مجاز به پذیرش مدرک شناسایی دیگر برای اخذ رای نمی باشند. لذا همراه داشتن کارت عضویت یا کارت ملی خود، الزامی است و امکان رای دادن با مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه، پروانه اشتغال به کار مهندسی، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و غیره دیگر به هیچوجه وجود ندارد.


اعطای رای اصالتی است و فقط باید توسط شخص عضو انجام شود. انتخابات فاقد رای وکالتی است.


هر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فقط مجاز است یک بار در رای گیری شرکت کند و اگر به هر طریق بیش از یکبار اقدام به رای دادن نماید یا بخواهد بجای شخص دیگری رای دهد، مشمول اطلاعیه مربوط به تخلفات انتخاباتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن مراکز معاینه فنی در شهرستان زیرآب در استان مازندران


رای دهندگان در روز رای گیری، ابتدا کارت عضویت سازمان استان یا کارت ملی خود را به مسئولان حوزه ها ارائه داده، پس از احراز هویت رای دهنده و اطمینان از این که قبلا رای نداده است، باید برای اعطای رای اقدام نماید.


آیا رای دادن با کارت ملی و شناسنامه قدیمی و غیر هوشمند مانعی ایجاد می‌کند ؟


در پاسخ به این سوال که آیا رای دادن با کارت ملی و شناسنامه قدیمی و غیر هوشمند مانعی ایجاد می‌کند یا خیر؟ هیچ مانعی برای رای دادن این افراد وجود ندارد .


20 متن ادبی و تاثیرگذار دعوت حضور در انتخابات


30 متن بسیار زیبا حمایت از کاندیدا برای تبلیغات (ریاست جمهوری …


25 عکس انتخابات 1400 برای پروفایل و اینستاگرام


10 متن ادبی و رسمی آرزوی موفقیت در انتخابات شورای (شهر / روستا)


دیدگاهتان را بنویسید