مدارس چند روز در هفته کار می کنند؟



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص نکاتی که باید به سلامت دانش آموزان در مدارس توجه شود، گفت: همچنان بر رعایت بهداشت تاکید داریم. . در مدارس”.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقبت های بهداشتی انجام شود، ادامه داد: بر رعایت بهداشت فردی دانش آموزان، بهداشت مدرسه و کلاس، ضدعفونی سطوح، گذاشتن ماسک روی دانش آموزان و رعایت تهویه کلاس تاکید ویژه داریم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: ستاد ملی لهجه های تاج تاکید دارد که آموزش های فردی دانش آموزان باید به طور کامل انجام شود، بنابراین تاکید زیادی بر فاصله گذاری اجتماعی نداشتیم، اما توصیه ما این است که به مسائل بهداشتی رسیدگی شود. و فاصله اجتماعی باید به گونه ای باشد که پروتکل ها و مراقبت ها رعایت شود.

وی افزود: این موضوع را به شورای مدرسه واگذار کرده ایم و این امکان وجود دارد که از ظرفیت های نمازخانه، کتابخانه و یا فضاهای دیگر برای آموزش دانش آموزان استفاده کنند.

* امکان تنظیم زمان تدریس و زمان حضور دانش آموزان در کلاس وجود دارد

ستاری فرد با بیان اینکه برنامه تقویم آموزشی مدرسه و کلاس در حوزه قضایی مدرسه موجود است، افزود: مدرسه با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم، قابلیت هماهنگی زمان حضور در کلاس ها را دارد و این امکان وجود دارد. امکان تنظیم زمان و ساعت وجود دارد.”

وی ادامه داد: تاکید ستاد ملی تاج این بود که دانش آموزان به صورت حضوری و روزانه در کلاس ها حضور داشته باشند و تاکید ما این است که همه دانش آموزان 5 روز در هفته فرصت استفاده از آموزش های حضوری در مدارس را داشته باشند اما برنامه ریزی برای پیگیری تشریفات و حضور دانش آموزان بر عهده هیئت مدیره مدرسه می باشد.

بیشتر بخوانید  بازنشستگان نخبه کشوری در کردستان تجلیل شدند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید