مدارس قطعا به صورت حضوری برگزار می شود/ توصیه مهم وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان


به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: کلاس های دانش آموزان قطعا از اول مهرماه به صورت حضوری برگزار می شود.

هر ساله در شهریور ماه، دانش‌آموزان و خانواده‌ها اخبار بازگشایی مدارس را دنبال می‌کنند، اما پس از شیوع ویروس کرونا و شروع دو سال تحصیلی به صورت مجازی، نحوه بازگشایی مدارس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین سال تحصیلی گذشته از پانزدهم شهریور ماه آغاز شد، بنابراین زمان بازگشایی مدارس در سال جاری یکی از دغدغه های کاربران در فضای مجازی بود.

اگرچه وزیر آموزش و پرورش شخصا از بازگشایی مدارس با نزدیک شدن به شهریور ماه خبر داده است، اما همچنان شایعه اخبار جعلی در فضای مجازی منتشر می شود که باعث گمراهی برخی خانواده ها و دانش آموزان می شود.

یوسف نوری در این خصوص درباره زمان دقیق بازگشایی مدارس گفت: از آنجایی که امسال برای حدود 2 میلیون دانش آموز آموزش و پرورش در تابستان تعمیق و تثبیت شد، بازگشایی مدارس از اول مهرماه است.

وی افزود: دانش آموزانی که در دوران کرونا به هر دلیلی از جمله عدم دسترسی به ابزار هوشمند و آموزش ناقص در فضای مجازی دچار افت تحصیلی شده بودند در کلاس های تقویتی شرکت کردند.

توصیه برای تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا توسط دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به آموزش مستقیم خاطرنشان کرد: تدریس دانش آموزان از مهرماه بدون شک به صورت مستقیم برگزار می شود. طبق اعلام وزارت بهداشت، شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است، اما قطعاً توصیه می کنیم دانش آموزان دوزهای خود را مصرف کنند. .

بیشتر بخوانید  مرگ تلخ دختر نوجوان پس از عمل بینی در تهران

پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور در اسفندماه ۱۳۹۶، مدارس و مراکز آموزشی به منظور حفظ سلامت کودکان و خانواده ها تعطیل شد و آموزش و پرورش به ناچار در فضای مجازی رصد شد. اگرچه امکان ادامه تحصیل به هیچ وجه متوقف نشده است، اما تجربه و تحقیقات نشان می دهد که آثار مخرب تعطیلی مدارس و غیبت کودکان از کلاس درس به مراتب بیشتر از کرونا است.

موضوع واکسیناسیون زیرساخت های اساسی بازگشایی مدارس و حضور مجدد دانش آموزان در مدارس بود که با اقدام موثر دولت سیزدهم این امر محقق شد و تحولی اساسی در نظام آموزشی دانش آموزان ایجاد شد.

در نهایت با ورود واکسن دانش آموزان 12 تا 18 ساله در شهریور ماه سال گذشته و همچنین اختصاص سرانه از محل بودجه سلامت برای ضدعفونی محیط مدارس، زمینه بازگشایی مدارس در سال جاری فراهم شد. شهر. از مورد به مورد – به صورت فردی و گروهی و البته به آرامی و به تدریج.

تا پایان مهرماه حدود 65 درصد دانش آموزان 12 تا 18 ساله واکسینه شده بودند و از آبان ماه فعالیت های شخصی جدی تری در مدارس ادامه یافت و امکان حضور گروهی همه دانش آموزان با رعایت قوانین فراهم شد. پروتکل بهداشتی در مدارس ارائه شد و این روند تا 24 فروردین ادامه داشت. در سال 1401 ادامه یافت و سرانجام با کنترل جامعه توسط کرونا، مدارس توانستند مانند قبل از کرونا فعالیت آموزشی خود را آغاز کنند.

پس از کاهش شیوع ویروس کرونا در جامعه، احمد وحیدی، وزیر کشور و فرمانده ستاد عملیاتی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، ۲۴ فروردین ماه در جلسه هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی فروردین امسال. 14 که با حضور وزیر آموزش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگانی از وزارت بهداشت برگزار شد، خاطرنشان کرد: آموزش حضوری باید در تمامی مدارس و مدارس برگزار شود. مراکز آموزشی همه دانش آموزان از 24 آوریل بر اساس دستورالعمل های بهداشتی به کلاس های درس آمدند و 84 درصد دانش آموزان پس از 2 سال غیبت از مدرسه در 24 آوریل 1401 به کلاس های درس آمدند تا همزمان با بهار بهار جدید را در سیستم آموزشی جشن بگیرند. از طبیعت و طبیعت . منبع قرآن از نظر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش.

بیشتر بخوانید  خطای انسانی، علت حادثه برخورد دو قطار مترو

از چهارم فروردین ماه امسال دانش‌آموزان طبق پروتکل‌های بهداشتی دوران قبل از کرونا ساعت 7:30 صبح در مدرسه حاضر شدند و تا پایان سال تحصیلی و امتحانات در کنار معلمان و همکلاسی‌های خود مشغول به تحصیل شدند.

<п>اعلامیه مدارس قطعا حضوری/توصیه های مهم وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان برگزار می شود اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید