مدارس تهران تعطیل شد



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: علیرضا مزینانی عضو کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره جزئیات کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: این کمیته امروز به صورت حضوری تشکیل شد و بر اساس مصوبات آن فردا تمامی مدارس و دانشگاه های تهران به صورت حضوری برگزار می شود. ” البته همه دفاتر باز هستند.»

وی با تاکید بر اینکه امتحانات اساتید به صورت حضوری برگزار می شود، افزود: همچنین فردا چهارشنبه، شنبه 7 آذرماه تمامی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی تعطیل است.

مزینانی سایر مصوبات این کارگروه را تشریح کرد و گفت: ممنوعیت فعالیت کارخانجات شن، ماسه، بتن و آسفالت و جلوگیری از تردد شبانه کامیون ها به استثنای کامیون هایی که سوخت، مواد غذایی و مواد فاسدشدنی را حمل می کنند، نیز ممنوع است. پیشگیری از تردد کلیه موتورسیکلت ها، وسایل نقلیه دودزا و مفقود شدن معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در روز سه شنبه از مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوای تهران.

وی به توقف فروش و صدور مجوز طرح تردد روزانه خودرو از سوی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: طرح تردد زوج و فرد از درب ورودی فردا در تهران اجرا می شود.

دبیر کارگروه هماهنگی اورژانس هوایی تصریح کرد: همچنین شهرداری تهران باید از ورود اتوبوس و مینی‌بوس به پایانه‌ها جلوگیری کند، از فعالیت‌های عمرانی که منجر به تشدید آلودگی هوا می‌شود، سرکوب و نظارت بر سوزاندن زباله توسط شهرداران استان‌ها، ممنوعیت استفاده از مازوت و نفت کوره در کلیه نیروگاه ها، واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان و استقرار پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از امداد اورژانس و هلال احمر در نقاط پرتردد شهر برای روز چهارشنبه، شنبه، 28 دسامبر، تصویب دیگری است.

بیشتر بخوانید  شیمی علیزاده در نیمه نهایی المپیک

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به آحاد مردم و به ویژه اقشار آسیب پذیر از جمله کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار، توصیه کرد. افراد ترافیکی مسئولین نیروی انتظامی و شهرداری تاکید کرد که بیشترین در معرض آلودگی هوا و حضور در فضای باز هستند.

مزینانی در ادامه از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری و فعالیت های ورزشی مستمر در فضاهای باز خودداری کنند.


دیدگاهتان را بنویسید