مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مخالفت ثروتمندترین فرد جهان با تعطیلی نیروگاه هسته‌ای کالیفرنیا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا به نقل از راشاتودی،‌ ایلان ماسک، شب گذشته در توئیتر نوشت که در صورت عدم وجود تبعات حساس زیست محیطی، نباید این نیروگاه‌های هسته‌ای را تعطیل کرد.

علت انتشار این توئیتر از سوی ماسک این است که مقامات ایالتی در کالیفرنیا می‌خواهند آخرین نیروگاه هسته‌ای در این ایالت را هم تعطیل کنند.

اوایل هفته جاری سینگر گرایمز، نامزد سابق ماسک، نیز با انتشار یک ویدئو نظر مشابهی را ابراز کرده بود و گفت که کالیفرنیا با یک بحران انرژی و آب و هوایی مواجه است و تعطیل کردن نیروگاه هسته‌ای دیابلو کانیون، موجب می‌شود که ما بیش از پیش به انرژی‌های فسیلی وابسته شویم.

وی تأکید کرد: این اقدام نه تنها کالیفرنیا را در رسیدن به هدف خود برای استفاده صد درصدی از انرژی‌های پاک رو به جلو نمی‌برد، بلکه باعث عقب‌گرد این ایالت می‌شود.

اگر ما تعطیل کردن نیروگاه هسته‌ای را 10 سال به عقب بیندازیم، به ما کمک خواهد کرد تا روند کنار گذاشتن سوخت‌های آلاینده در کالیفرنیا را سرعت بخشیده و رفتن به سمت انرژی‌های پاک را سریع‌تر و با هزینه‌ کمتر انجام دهیم.

قرار است در آگوست سال 2025 نیروگاه هسته‌ای دیابلو کانیون کالیفرنیا از مدار خارج شده و تعطیل شود. این نیروگاه 8 درصد کل برق کالیفرنیا و 15 درصد از برق تولیدشده از انرژی‌های غیر فسیلی را تامین می‌کند.

تحقیقات دانشگاه MIT و استنفورد نشان می‌دهد باز نگه داشتن این نیروگاه موجب می‌شود که 21 میلیارد دلار در هزینه توزیع برق کالیفرنیا صرفه‌جویی شود.

در سال 2018 نمایندگان مجلس کالیفرنیا قانونی را وضع کردند که بر اساس آن این ایالت تا سال 2045 باید به طور کامل استفاده از انرژی‌های فسیلی را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید  آزمون دونده برای ایران مثبت است / پیرهان حضور در بازی های المپیک را از دست داد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

هفته گذشته هم وزیر انرژی آمریکا گفته بود که احتمالا کالیفرنیا باید در موضوع تعطیلی این نیروگاه هسته‌ای تجدیدنظر کند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *