مخالفت النهضه با شکایت علیه نمایندگان پارلمان بدون لغو مصونیت – اخبار آفریقا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمجنبش تونس النهضه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که با دستگیری ، محاکمه و حبس نمایندگان پارلمان بدون لغو مصونیت قضایی مخالف است.

این بیانیه ساعاتی پس از بازداشت یاسین عیاری ، نماینده مستقل پارلمان تونس و حکم یاسین عیاری در دادگاه تجدیدنظر نظامی منتشر شد و اعلام کرد ارسال غیرنظامیان به دادگاه های نظامی غیرقانونی است.

جنبش النهضه ، به رهبری رشید الغنوچی ، رئیس پارلمان تونس ، با ابراز همبستگی با العیری ، افزود که دستگیری وی پیام منفی در داخل و خارج تونس در مورد آینده آزادی های مدنی این کشور است.

رئیس جمهور تونس روز یکشنبه نخست وزیر را برکنار کرد و دستور تعلیق پارلمان و رفع مصونیت اعضای آن را صادر کرد. این اقدام با مخالفت شدید برخی احزاب و ائتلاف ها در پارلمان تونس که اکثریت آنها در پارلمان است مواجه شد.

هفته گذشته تعداد مبتلایان به بیماری کرونر قلب در تونس به بالاترین حد خود رسید که منجر به برکناری هشام المشیشی ، نخست وزیر ، وزیر بهداشت شد. اما همین موضوع اعتراضات مردمی و حمایت برخی جریان های سیاسی از این اعتراضات را برانگیخت و هزاران نفر صبح روز یکشنبه در اطراف ساختمان پارلمان تجمع کردند و خواهان انحلال پارلمان و برکناری دولت شدند و این موضوع باعث شد تا رئیس جمهور به فعالیت خود بپردازد. قدرت مشروطه. دولت و پارلمان را متوقف می کند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  بدل ایرانی آنجلینا جولی در بیمارستان روانی بستری شد

دیدگاهتان را بنویسید