محمود عباس یک مقام فلسطینی را در اعتراض به سرکوب اخراج کرد



رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از انتشار پست اعتراض به فیس بوک در اعتراض به ترور نزار بانات توسط نیروهای امنیتی ، رئیس تشکیلات خودگردان ملی فلسطین و وزیر پیشین فرهنگ را برکنار کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری فلسطین وفا ، محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ، ایهاب باسیسو ، رئیس دفتر ملی فلسطین و وزیر فرهنگ پیشین فلسطین را پس از انتشار مقاله ای در صفحه فیس بوک خود که شامل اعتراض به ترور نزار بود ، از کار اخراج کرد. ممنوع توسط نیروهای امنیتی.

بر اساس برخی گزارش های خبری ، دستور اخراج در واقع توسط دفتر قانونگذاری و قانونگذاری فتوا برای چاپ در روزنامه رسمی الواقع دریافت شده است.

گزارش ها حاکی است که تشکیلات خودگردان فلسطین از همه مقامات خواسته است تا در مورد آنچه برای نزار بانات ، یک فعال فلسطینی اتفاق افتاده اظهارنظر نکنند و اعتراضات در رام الله را سرکوب کنند.

روزنامه العربی الجدید قطری به نقل از منابع ویژه ای نوشت كه محمود عباس روز پنج شنبه م effectivelyثر بنیسو را اخراج كرد.

منابعی که نمی خواهند نامشان اعلام شود ، تصمیم به سرنگونی باسیو با توجه به انتشار مقاله ای درباره معترضین فلسطینی که برای اعتراض به قتل بانات به خیابان ها آمده بودند ، گرفته شده است.

در 24 ژوئن ، باسیسو صدای نزار بانات را در فیس بوک به عنوان پرتوهای لیزر توصیف کرد و افزود: “هیچ چیز ارتکاب جرم را توجیه نمی کند.” کشتن مردم جرم است ، به همان اندازه مبهم و منفعلانه ، ما باید قاتل خون انسان در برابر همه فولادها باشیم.

بیشتر بخوانید  2 پیشنهاد اصلاحات به ابراهیم رئیسی

جهاب باسیسو چهره ای دانشگاهی و رسانه ای است که پیش از این به عنوان سخنگوی دولت و وزیر فرهنگ فلسطین فعالیت می کرد و پس از استعفا ، باسیسو با حکم تشکیلات خودگردان فلسطین رئیس دفتر ملی شد.

در اوایل روز ، باسیسو در توئیتر خود نوشت كه فلسطینیان روز یكشنبه در اعتراض به ترور نزار بانات ، فعال سیاسی ، تظاهرات كردند.

پلیس در تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دوشنبه شب پس از درخواست برای محاکمه از نزار بانات ، تعدادی از فعالان فلسطینی را بازداشت کرد.

ابراهیم ملهام سخنگوی دولت فلسطین گفت محمد آشتیا نخست وزیر فلسطین به پلیس دستور داده است که دوشنبه شب همه بازداشت شدگان در رام الله را آزاد کند.

روز پنجشنبه ، سازمان ملل از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا از زندگی و ایمنی معترضین فلسطینی اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید