محمد رستمی صفا کارآفرین برتر ایران



آنچه دیگران می خوانند:


محمد رستمی صفا موسس گروه صنعتی صفا در خرداد 1326 در خانواده ای صنعتگر و تجار در محله خانی آباد تهران به دنیا آمد و پدرش از فعالان صنعت و تجارت فولاد و در سن 11 سالگی بود. پدرش چند ساله بود که به دلیل بیماری قلبی دست از کار کشید و محمد که تنها پسر خانواده بود تصمیم گرفت از ترک کار پدرش جلوگیری کند.

از این رو هر روز صبح از صبح تا ظهر و بلافاصله بعد از مدرسه به محل کار پدرش می رفت و امور جاری را تا پاسی از شب پیگیری می کرد و از آن زمان در طول 66 سال کار شبانه روزی آثار ارزشمندی به ثبت رسیده است. . ایجاد شده.

محمد رستمی صفا بهترین تاجر ایران است

حاصل این تلاش ها ایجاد چندین کارخانه بزرگ در زمینه لوله، پروفیل و محصولات فولادی است و بسیاری از پروژه های ملی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مرهون تعهد شبانه روزی وی است.

محمد رستمی صفا در سال 1354 موفق به اخذ مدرک مدیریت بازرگانی از دانشکده مدیریت بازرگانی شد. در طول بیش از 6 دهه فعالیت، حدود 5500 نفر از جوانان این مرز و بوم با ایشان کار و تحصیل کردند که امروزه تعداد قابل توجهی از این جوانان در نقاط مختلف دنیا فعالیت های مرتبط را مدیریت و فعالیت می کنند.

با وجود ناملایمات فراوان و فراز و نشیب های فراوان، به عشق ایران عزیز بارها پیشنهادهای اغواکننده خارجی را برای همکاری و فعالیت رد کرد و امیدوار است به زودی با تلاش همگان موفق به ساختن ایرانی آباد و صنعتی و بدون وابستگی به کشورهای خارجی شویم. و دین خود را به این آب و خاک ادا می کنیم.

کارآفرینی، استراتژی و آینده نگری:

استراتژی و پیش بینی محمد رستمی صفا همیشه در بین کسانی که او را می شناسند و درک خوبی از تفکر و اندیشه های او در ارتباط با روند فعالیت های تولیدی دارند، محبوب است. او همیشه برنامه ها، استراتژی ها و فعالیت های کارآفرینانه خود را برای 50 سال آینده برنامه ریزی می کند.

وی معتقد است فعالیت در حوزه تولید باید بسیار دقیق و برنامه ریزی شده آغاز شود و در بستر مناسب و با روندی استادانه ادامه یابد تا با بهره گیری از فناوری های نوین و تجربیات مفید تحولی بزرگ و همه در معرض خطرها ایجاد شود. گذارهای اقتصادی را می توان با جدیت و پشتکار پشت سر گذاشت و به نظر او این تجارت مانند آتشی است که باید از آن عبور کرد و برای عبور از این آتش گاهی باید اجازه داد که بسوزد که باعث پیشرفت روزافزون در مسیر می شود. افزایش بهره وری اقتصادی و رسیدن به هدف مورد نظر.

بیشتر بخوانید  8 ترفند مفید برای راحت تمیز کردن ماشین شما

توانایی های ذهنی و شناخت هر فرد آخرین کاری است که ما انسان ها انجام می دهیم. زنجیره حوادثی که در تمام زندگی ما تکرار می شود، مانند یک برنامه از پیش تعیین شده، ما را وادار کرده است مانند ماشینی در جاده حرکت کنیم که گویی شکستن آن گناه نابخشودنی زندگی است. به این جذاب ترین گناه، خلاقیت می گویند.

بزرگترین کارآفرین ایران

دنیا در حال پیشرفت و پیشرفت است. جامعه بشری بسیاری از دستاوردها و دستاوردها و نتایج متعالی خود و پیشرفت های ارزشمند خود و هر پیشرفت و رشدی را مدیون خلاقیت و نوآوری و اندیشه های ناب و بی بدیل است. ، تلاش شبانه روزی طاقت فرسا، روحیه ماورایی و موفقیت مدار و مستقل، خطرات و ابهامات سخت افرادی را می پذیرد که در تاریخ بشریت، کارآفرینان ارزش آفرین نامیده می شوند. ، پیشگامان، پیشگامان و منادی نهضت امید و دگرگونی جوامع بشری بودند.

کارآفرینان کسانی هستند که با تولید محصولات و خدمات جدید مورد نیاز مردم به پاداش های قانع کننده ای دست می یابند. آنها یک کسب و کار جدید از هیچ ایجاد می کنند. با وجود خطرات زیاد، آنها خالق آثار جدید می شوند. آنها خودشان و بدون دخالت مدیریت تصمیم می گیرند که چقدر سرمایه خود را گسترش دهند یا محدود کنند. آنها بنیانگذاران شرکت ها و خالقان مفاهیم و ایده های جدید هستند. آنها با تمام قدرت و اراده خود از عقیده خود دفاع می کنند. و باورهای خود را با اراده ای تسلیم ناپذیر پیش می برند و با آنچه که دیگران غیرممکن یا ناکارآمد می پندارند مخالفت می کنند. با اجتناب بیشتر، به خود نه گفتند و مشکلات بیشتری از سر راه برداشتند. مهارت سرمایه گذاری و مدیریت محتاطانه تجارت، توزیع مجدد ثروت را تضمین می کند.

بزرگترین تولید کننده ایران

کارآفرینان می دانند به کجا می خواهند بروند، برای آینده سازمان خود ایده و چشم اندازی دارند، البته خیلی وقت ها این ایده از ابتدا وجود نداشته و شرکت چیست و چه می تواند باشد به مرور شکل می گیرد. اگرچه ممکن است یک کارآفرین مجبور به برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت باشد، اما چنین دیدگاهی می تواند این برنامه های کوتاه مدت را در یک جهت برای رسیدن به آینده و هدف هماهنگ کند. یک کارآفرین اغلب با مشکلاتی روبرو می شود و ممکن است در ادامه کسب و کار خود تردید کند، اما سعی می کند مشکلات را با اطمینان حل کند. این احساس دیگران را نسبت به خلاقیت و نوآوری خوشبین می کند و حس اعتماد را در سازمان ایجاد می کند.

کارآفرینی شامل ایده های مختلف و تبدیل آنها به محصولات یا خدمات و ایجاد کسب و کار برای ارائه آنها در بازار است. کارآفرینی از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفت، بنابراین نظرات متفاوتی در مورد مفهوم کارآفرینی بیان کردند.

بیشتر بخوانید  دستگیری 6 مظنون اصلی درگیری در بیمارستان کوثر سنندج / متخلفان بدون هیچ سهل انگاری بررسی می شود

برخی از محققین به بررسی هدف و انگیزه کارآفرینان و برخی ویژگی های دیگر پرداخته اند. «پیتر دراکر» به کارآفرینی از منظر فردی می‌پردازد و کارآفرینان را نه تنها عامل تغییر می‌داند، بلکه می‌گوید: آن‌ها افرادی هستند که از فرصت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری، سلیقه مصرف‌کننده، منافع اجتماعی و و غیره. و با ایجاد تغییرات، چیزهای جدیدی خلق می کنند.

کارآفرینان رفتار پیچیده ای دارند و هیچ نظریه واحدی نمی تواند رفتار آنها را توضیح دهد. شاید این اولین و مهمترین نظریه مربوط به زمینه روانشناختی کارآفرینان باشد. کارآفرینان افرادی هستند که نیاز شدید به موفقیت دارند و ریسک های بزرگ را می پذیرند و این گونه ریسک ها آنها را به فعالیت مستمر ترغیب می کند.

در جوامعی که تمایل به تولید بیشتر دارند، مردم نیاز زیادی به موفقیت دارند. و کارآفرینی نشان دهنده رفتار سازمانی است که عناصر کلیدی کارآفرینی عبارتند از: ریسک پذیری، آینده نگری و نوآوری.

کارآفرینان از نگرش های خلاقانه برای حل مشکلات اجتماعی برای ایجاد ارزش اجتماعی استفاده می کنند و دارای ویژگی ها و ویژگی های خاص خود هستند، یعنی حاملان تغییر در بخش اجتماعی، رسالت خلق و بقای ارزش اجتماعی را می پذیرند، فرصت های جدید را شناسایی و تشویق می کنند، به کار می برند. فرآیند مستمر نوآوری و اقدام به طور جدی از طریق منابع موجود که در نهایت به ایجاد ارزش اجتماعی و بقای نهاد اجتماعی می انجامد.

تلاش های کارآفرینانه نقش بسیار حیاتی و اساسی در ریشه کنی فقر و بی عدالتی های اجتماعی و اقتصادی ایفا می کند که عامل اصلی بسیاری از ناامنی ها، کمبودها، خلأها و کمبودها و در نتیجه بحران های وخیم و هرج و مرج در جامعه است. نوآوری و خلاقیت آنان همواره به عنوان عاملی عالی در بهبود و پیشرفت دستاوردهای بشری و نیز نوآوری و تحول در عرصه های مختلف اجتماعی از جایگاه ارزشی بسیار والا و منحصر به فردی برخوردار است.

کارآفرینان افرادی هستند که با استفاده از توانایی های درونی خود قدرت ایجاد «همه چیز از هیچ» را دارند و به «موتور توسعه اقتصادی» جامعه تبدیل می شوند. کارآفرینی ابزار بسیار مهمی در توسعه اقتصادی است که اثر اصلی خود را با ایجاد اشتغال نشان می دهد. آنها عوامل و منابع اقتصادی غنی و بالقوه را بسیج می کنند.

نیازها و خواسته های روزافزون همنوعان خود را شناسایی می کنند و با وسواس و دغدغه خاصی از تلاش برای رفع آنها و پیشبرد مطالبات انسانی دریغ نمی کنند. کارآفرینان برای اولین بار برخی کارها را انجام می دهند و به همین دلیل همیشه در معرض خطر هستند و همیشه به دنبال تغییر هستند و نسبت به آن حساسیت نشان می دهند و در فرصتی استثنایی از آن استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه سه شنبه 28 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق

اگر می خواهیم شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی باشیم باید ضمن رفع موانع و چالش های پیش روی جهانی شدن اقتصاد و حفظ و توسعه اشتغال به سرمایه گذاری توجه کنیم و بر اساس منطق اقتصادی سود معقولی داشته باشد و به این اهداف دست یابد. باید بر موانع و مشکلات پیش روی خود غلبه کند. برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری که یکی از مهمترین معضلات اقتصادی-اجتماعی جامعه امروزی است، باید به کارآفرینان و سرمایه گذاران آزادی عمل و اختیار داد تا به راحتی سرمایه گذاری و ایجاد شغل کنند.

اگر ما خواهان اعتلای، توسعه و شکوفایی ملت و کشور خود هستیم، همه باید باور داشته باشیم که کارآفرینی و کارآفرینی به عنوان یک ضرورت راهبردی می تواند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری دهد. در اکثر کشورهای توسعه یافته، مفهوم کارآفرینی در سطوح اقتصادی گنجانده شده است، به طوری که جوانان می توانند به قهرمانان کسب و کار تبدیل شوند. برای کشور و ملت ایران بسیج همگان در عرصه کارآفرینی و آینده نگری یک ضرورت ملی و حیاتی تلقی می شود.

اگر می‌خواهیم پیشرفت را در رأس امور قرار دهیم، به ابزارهایی برای تحقق آن نیاز داریم. این ابزارها افرادی هستند که برای ورود به تجارت باید به سلاح های ماهرانه مجهز شوند. اینجاست که توانایی ها، استعدادها و یادگیری های انسانی به منصه ظهور می رسد.

شخصیت هایی مانند محمد رستمی صفا جسارت ایجاد تغییرات جدی در شرایط موجود را دارند. محمد رستمی صفا می گوید: با توکل و توکل به خداوند، تلاش روزافزون و با کمک توانمندی های علمی و فنی نیروی انسانی بهترین راه حل را انتخاب می کنم تا با شکل گیری صحیح افکارم بتوانم تصور و پایه گذاری کنم. برای 50 سال آینده.”

همیشه در سخنانش بارقه امیدی نهفته است و امید به آینده استراتژی خاص او را تعیین می کند. بدون شک و ترس از دردسر جلو می رود و آنقدر مصمم و مقتدر است که هیچ عاملی نمی تواند او را از اهداف و آرمان های بلندش منحرف کند.

در پایان این بخش با آرزوی موفقیت برای تمامی خلاقان و کارآفرینان، امیدواریم با رشد و توسعه پایدار اقتصادی کشور همواره شاهد افزایش اشتغال باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید