محمدرضا حیاتی از ایران مهاجرت کرده است؟



آنچه دیگران می خوانند:


محمدرضا حیاتی را همه می شناسیم، محمدرضا حیاتی گوینده و گوینده قدیمی خبر جمهوری اسلامی ایران است که چندین دهه است در تلویزیون حضور دارد. حضار شاهد جوانی، بلوغ و میانسالی محمدرضا خیتی بودند، محمدرضا خیتی از دوران جوانی کم تجربه تا کنون که یکی از با سابقه ترین فعالان صدا و سیما است، تغییر را در او احساس کردند. صورت و خبرهای بسیار مهمی از او شنیدم .
مهمتر از همه، چنین شخصیتی محبوب و مورد اعتماد مخاطبانش است. از این منظر می توان گفت محمدرضا خیتی یکی از محبوب ترین شخصیت ها در بین مخاطبان برنامه های خبری تلویزیون و حتی شاید در بین همه بینندگان برنامه های تلویزیونی است.
ارتباط خاطرات مخاطب با اخبار مهمی که او ارائه کرده دلیل مهمی برای این محبوبیت است. به همین دلیل وقتی عوارضی برای این گوینده پیشکسوت به وجود آمد، موج عجیبی از شایعات درباره او به راه افتاد. برخی رسانه ها با انتقاد از ابراز احساسات شخصی گوینده نسبت به یکی از خوانندگان آن سوی آب سعی در تغییر چهره وی در ملاء عام داشتند. از سوی دیگر عده ای او را به خاطر ابراز صادقانه احساسات تحسین کردند. اما اگر همه این نظرات را در ظرفی بریزیم و با هم مخلوط کنیم، می بینیم که اکثر نظرات انتقادی هستند.

طوفان نظرات محمدرضا حیاتی را فرا گرفت

بیشتر بخوانید  مذاکرات به نتیجه نرسد، دلار چند می‌شود؟

شنیده ها حاکی از آن است که محمدرضا خیتی با حضور در یکی از برنامه های اینترنتی و پاسخ به این که کدام خواننده را دوست دارد به آثار هنری یکی از خوانندگان آن سوی آب اشاره کرد و طوفانی از اظهارنظرهای متفاوت در مورد او به راه انداخت. طوفانی که می توان گفت تا حد زیادی اعتبار و اعتبار این مجری قدیمی و گوینده خبر را گرفته و او را فرا گرفته است.
مدت زیادی از این حاشیه سازی نگذشته بود که خبر مهاجرت محمدرضا خیتی دوباره مخاطبان او را شوکه کرد. در فضای مجازی کلیپ ها، عکس ها و متن هایی از مهاجرت این گوینده پیشکسوت را دیدیم که البته این برش های نامفهومی از تصاویر و کلیپ ها بود و نمی شد از مهاجرت واقعی این گوینده پیشکسوت اطمینان حاصل کرد.
اما فضاسازی و حاشیه سازی ادامه یافت و نظرات متفاوتی در این باره در فضای مجازی منتشر شد.

وقتی یک سخنران با تجربه سکوت خود را می شکند

محمدرضا خیتی پس از این همه سوال بالاخره تصمیم گرفت به سکوت خود پایان دهد و شایعاتی را منتشر کرد.
وی در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها درباره قطع همکاری با تلویزیون گفت: 5 سال است که بازنشسته شده ام اما با معاونت اطلاع رسانی صداوسی به همکاری ادامه دادم. «اخیراً در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های اینترنتی مطالبی گفته شد که شاید برای برخی جالب نباشد و به همین دلیل همکاری من با سداوسیم برای مدتی متوقف شد.
این مجری درباره ذکر ابی (ابراهیم حامدی) نیز توضیح داد: «از این نظر که آهنگ های آن خواننده را دوست دارم و خاطراتی با او دارم، از نظر حرفه ای و هنری گفتم. وقتی کسی از یک اثر هنری مثال می‌زند، ربطی به اینکه آن هنرمند از نظر ایدئولوژیکی و اخلاقی چگونه است، ندارد. من بارها مثال زده ام. آنتونی کوئین یک بازیگر مسیحی بود که شاید ویژگی های اخلاقی او به مذاق ما خوش نیاید اما نقش های بسیار شایسته و خوبی را ایفا کرد که از آن جمله می توان به نقش حمزه سیدالشهداء در فیلم محمد رسول الله اشاره کرد. اگر بگویم آنتونی کوئین بازیگر خوبی است، آیا کار اشتباهی انجام می دهم؟! من از هنر این بازیگر استفاده کردم و از او تعریف کردم. برای خواننده مورد نظر، عملکرد فنی و هنری فرد در مصاحبه مهم بود.
هائیتی همچنین درباره شایعه مهاجرت از کشور گفت: اگر می خواستم ایران را ترک کنم سال ها پیش این کار را انجام می دادم. مثلاً وقتی بچه‌هایم کوچک‌تر بودند و راحت‌تر می‌توانستم حرکت کنم. البته خود مهاجرت مشکلی نیست، مهاجرت نه فضیلت است و نه جرم. در قرآن هم به هجرت اشاره شده است که اگر می توانید در جای بهتری زندگی کنید مهاجرت کنید. اما من عاشق کشورم و زندگی در ایران هستم. من عاشق زندگی و نفس کشیدن در میان این مردم و روی این خاک هستم. البته به نظر من زندگی در خارج از کشور بد یا خوب نیست، اما هر کسی می تواند در هر جای دنیا زندگی کند. “من عاشق اینجا هستم.”


به نظر می رسد با این صحبت های محمدرضا هائیتی به شایعات پیرامون او خاتمه داده شود.


دیدگاهتان را بنویسید