مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

محلول های عسل در طب سنتی برای پوست شما

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عسل برای پوست

عسل برای پوست

معمولاً به ترتیب ماسک های مختلفی که برای صورت توصیه می شود، ماسک ها عسل برای پوست همچنین وجود دارد. درست است که پوست هنگام استفاده چسبناک و غیرقابل تحمل می شود، اما تازگی و تمیزی باقی مانده پس از شستن، شما را ترغیب به استفاده مجدد از آن می کند. اصولاً سالم ترین ماسک های صورت آنهایی هستند که در خانه و توسط خودتان ساخته می شوند. زیرا در تهیه آنها از مواد 100% طبیعی بدون هیچ گونه افزودنی استفاده می شود.

قبل از زدن ماسک روی صورت، باید با پنبه آغشته به مواد شوینده، بقایای کرم و لوازم آرایشی را از روی صورت کاملا پاک کنید.

سپس صورت خود را با آب گرم و صابون بشویید و ماسک را با حرکات دورانی دور بینی و لب های خود بمالید.

همچنین پیشانی و چانه خود را با ماسک بپوشانید. اطراف چشم و لب ها را خالی نگه دارید. اگر ماسک بعد از 15 تا 20 دقیقه اثر گذاشت و نیاز به شستن داشت، به آرامی مواد را با آب ولرم از روی صورت پاک کنید. هنگام تمیز کردن ماسک از صابون استفاده نکنید. شما می توانید تمرینات آرامش بخش یا حرکات یوگا را با پوشیدن ماسک انجام دهید. شادابی و لطافت پوست همراه با آرامش این 30 دقیقه را برای شما به ارمغان می آورد.

ماسک عسل و ماست

دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. این مایع را همانطور که گفته شد روی پوست بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه آبکشی کنید. عسل علاوه بر خاصیت ضدعفونی کنندگی، منافذ پوست را باز کرده و جوش های سرسیاه را از بین می برد. ماست همچنین به حفظ تعادل اسیدی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش کمک می کند.

بیشتر بخوانید  بیماری روده تحریک پذیر چیست؟

عسل برای پوست

ماسک سیب و عسل

سیب ها را بشویید و با پوست رنده کنید. یک قاشق عسل روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت بمالید. این ماسک دارای اثرات نرم کنندگی و ضد آکنه نیز می باشد.
ماسک هلو، زردآلو و عسل
هلو و زردآلو را با پوست آن له کنید و با یک قاشق چایخوری عسل مایعی معطر و مفید برای انواع پوست تهیه کنید.

عسل برای پوست

ماسک خیار، عسل و لیمو ترش

خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را داخل آن بریزید و یک قاشق عسل اضافه کنید. از پوست لیمو رنده شده نیز می توان در ماسک استفاده کرد. خیار باعث سفت شدن پوست و جلوگیری از آرامش، خنک کننده و کاهش چین و چروک می شود.

عسل برای پوست

ماسک موز و عسل

مخلوطی از موز له شده و دو قاشق عسل ماسک بسیار خوبی برای پوست های خشک است. در فصل زمستان که دست های شما اغلب پوسته پوسته و خشک است، می توانید از این ماسک برای دست های خود استفاده کنید. همچنین افزودن یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم به این ماسک تاثیر آن را افزایش می دهد.

عسل برای پوست

ماسک عسل، گلیسیرین و جوانه گندم

یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید. یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری جوانه گندم و چند قطره گلیسیرین و یک یا دو قطره آب لیمو ترش را اضافه کنید تا عطر ماسک بهتر شود. این مایع به صورت مخلوط کرم رنگ است که اثرات فوق العاده ای بر نرمی و لطافت پوست دارد.

بیشتر بخوانید  فواید و طعم ماست ایسلندی یا اسکایر


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *