محققان مرگ و میر ناشی از omicron را در مقایسه با Delta گزارش کرده اند



Health Line نوشت: «محققان می گویند که احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در افراد مبتلا به سویه های Omicron بسیار کمتر از افراد مبتلا به سویه های دلتا است.

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در اثر سویه Omicron Covid 19 بسیار کمتر از سویه دلتا است.

کارشناسان می گویند افرادی که واکسینه نشده اند می توانند بسیار بیشتر از افرادی که واکسینه شده اند در معرض خطر باشند.

آنها خاطرنشان می کنند که واکسن های ضد ویروس کووید 19 به نظر می رسد در برابر سویه های دلتا موثرتر از omicron هستند.

نتایج یک مطالعه قبلی در تگزاس همچنین ارتباط بین موارد بیماری اومیکرون، بیماری کمتر شدید و کاهش میزان بستری شدن در بیمارستان را نشان داد.

مطالعه ای که توسط آژانس بیمه سلامت بریتانیا انجام شد همچنین نشان داد که خطر ابتلا به سویه ای از Omicron که می تواند منجر به اورژانس یا بستری شدن در بیمارستان شود، تقریباً نصف خطر ابتلا به دلتا است. این مطالعه همچنین نشان داد که اگرچه واکسیناسیون علیه omicron کمتر از واکسیناسیون دلتا موثر بود، اما احتمال بستری شدن در بیمارستان برای افرادی که کاملاً واکسینه شده بودند، 81 درصد کمتر از افراد واکسینه نشده بودند.

دکتر سی سی رندلو، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی، گفت: “ما می دانیم که اومیکرون ها نسبت به سویه وحشی اولیه کووید 19 و گونه های قبلی کمتر خطرناک هستند.”

مطالعه کالیفرنیا شامل نزدیک به 70000 بیمار کرون بود که دریافتند افراد مبتلا به سویه omicron 91 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری بودند.

بیشتر بخوانید  باقر نمازی ایران را ترک کرد و سیامک نمازی آزاد شد

پذیرش در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان نیز در بین بیماران مبتلا به امیکرون 74 درصد کمتر بود. خطر بستری شدن در بیمارستان برای بیماران مبتلا به امیکرون تقریباً نصف بیماران دلتا بود.

دیدگاهتان را بنویسید