محققان: تماشای تلویزیون خطر آپنه را افزایش می دهد


طبق گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری طبق یک مطالعه جدید ، افرادی که بیش از چهار ساعت در روز را مقابل تلفن می گذرانند 78٪ بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند. آپنه آنها خوابیده اند.

متخصصان دانشکده پزشکی هاروارد سلامت 138000 نفر را زیر نظر داشتند. بعد از 10-18 سال ، 8733 نفر رنج می برند آپنه خواب انسدادی داشتند.

گونه های مختلف آپنه خواب وجود دارد اما معمول استاکثر که آپنه خواب انسدادی. این نوع آپنه این اتفاق زمانی رخ می دهد که عضلات گلو به طور دوره ای شل شده و مجاری تنفسی گلو را در هنگام خواب مسدود می کنند. نشانه قابل توجهی برای آپنه خواب انسدادی خروپف است.آپنه انسداد یک اختلال جدی خواب است. این انسداد منجر به قطع مداوم تنفس در هنگام خواب می شود.

محققان دریافته اند که ورزش به نظر می رسد خطر را افزایش می دهد آپنه خواب را کاهش می دهد در مقابل افزایش سطح بی تحرکی و سطح پایین خطر فعالیت بدنی آپنه کمبود خواب (OSA) را افزایش می دهد.

محققان در این مطالعه توصیه می كنند افرادی كه تمام روز را به عنوان كارمند اداری می نشینند با انجام ورزش بیشتر جبران كنند. آپنه خواب ، اگر درمان نشود ، می تواند خطر سرطان ، حملات قلبی ، فشار خون بالا ، سکته مغزی ، دیابت نوع 2 و اختلالات شناختی و رفتاری را افزایش دهد.

کارشناسان تخمین می زنند که در سراسر جهان حدود 1 میلیارد بزرگسال بین 30 تا 69 ساله تحت تأثیر این بیماری قرار دارند آپنه اختلالات انسدادی خواب خفیف تا شدید است.

بیشتر بخوانید  هشدار جدی ایران به اسرائیل درصورت حمله متقابل

پایان پیام /


دیدگاهتان را بنویسید