محصول تجاری نتیجه تحقیقات در بخش خصوصی است



ایسنا / فارس معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در تحقیقات می تواند چیزی از پول دولت بیرون بیاید ، اما هیچ محصولی وجود نخواهد داشت زیرا این محصول تجاری شده نتیجه تحقیقات در بخش خصوصی است.

سورنا ستاری بعد از ظهر سه شنبه 23 تیر در مراسم افتتاح مرکز نوآوری تخصصی در علوم انسانی در دانشگاه شیراز اظهار داشت: با تأسیس چنین مراکزی ، دانشگاه به سمت تبدیل شدن به بخشی از جامعه حرکت می کند.

وی با بیان اینکه بنیان جنبش های دانش بنیان ما دانشگاه است ، افزود: آنچه در دانشگاه اتفاق می افتد هنگام بحث در مورد نوآوری بخشی از شهر هوشمند می شود که شهر را متحول خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: ما در هر کمکی که دانشگاه شیراز بخواهد به جامعه ارائه دهد تا بتواند در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار باشد ، دستیار ما هستیم.

ستاری همچنین گفت که ما در مکان های اشتباه کار کردیم ، حتی در تحقیق ، ما یک م instسسه تحقیقاتی کوچک راه اندازی نکردیم و هزینه کمتری نیز صرف نکردیم ، وی گفت: چرا ما این همه م institسسه تحقیقاتی داریم ، اما هیچ چیز از آنها بیرون نمی آید شرکت دانش بنیان و موسسه تولید واکسن دارند؟

وی با بیان اینکه نوآوری کار بخش خصوصی و جوانان است و با پول عمومی اتفاق نمی افتد ، گفت: نوآوری از جوانان حاصل می شود که شبانه روز روی پروژه های خود کار می کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه به محصولی برای حل نیاز دارد ، تأکید کرد: پارک های علم و فناوری موفق هستند زیرا نسبت سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در آنها یک به یک است و در این حالت می تواند موفقیت این پارک را بیان کند .

بیشتر بخوانید  تصادف شدید احسان علیخانی | احسان علیخانی عصا به دست شد

ستاری بار دیگر تأکید کرد که ما به بسترهایی نیاز داریم که به سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پشتیبانی از تحقیقات را بدهد.

وی گفت: از فروش فناوری تا صنعت و بخش خصوصی باید درآمد قابل توجهی از دانشگاه ها بدست آید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به برخی از موفقیت های شرکت های دانش بنیان گفت: اولین واکسن انسانی سال گذشته توسط یک شرکت دانش بنیان تجاری شد ، سپس آنفولانزا و در اواخر سال جاری چندین واکسن دیگر تولید خواهد شد. توسط بخش خصوصی تجاری شود. “ویل نیز یک هنر است.

ستاری تأکید کرد: اگر می خواهیم در اقتصاد دانش بنیان به جایی برسیم ، باید ببینیم در زمینه فناوری چه شرکت هایی داریم و به خاطر داشته باشیم که این اساس همه شرکت ها و م institutionsسسات دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: برای این منظور ما به اکوسیستم و ساختار جدیدی نیاز داریم که امروزه نمونه های موفقی را در تعدادی از دانشگاه های کشور شاهد هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید