محسن چاوشی درباره خوزستان چه نوشت؟



محسن چاوشی ، خواننده هورامشهر ، موسیقی پاپ کشورمان ، با انتشار متنی سرگشاده در فضای مجازی ، با استناد به بحران آب در خوزستان ، نسبت به سو abuse استفاده از تجزیه طلبان و دشمنان هشدار داد.

در متن منتشر شده توسط محسن چاوشی آمده است:

“آب باید حیات باشد ، نه بهانه ای برای مرگ و جدایی. باورکردنی نیست که در نتیجه سالها سیاست اشتباه ، کف دستهایی که گلوله های صدام قادر به خم شدن آنها نیست ، سوخت و افتاد.

ما باید برگردیم و ببینیم که چگونه همه این تصمیمات اشتباه با هم جمع می شوند تا کارون را روی لبهای خشک بگذارند. آیا این سرزمین بدون هیچ یک از قبایل خود ، بدون ترک ، کرد ، لری ، عرب و !! دارای معنا و هویت است؟ بازگشایی زخمی که بر روی سینه کشور من و در قلب خوزستان قرار دارد ، ایران را بیش از گذشته رنج داده است.

برای من ، شنیدن صدای حمایت ترکی ، لر و پارسی از خوزستان تشنه مرهمی برای زخمی بود که ما متحمل می شویم. با این حال ، من همیشه می ترسیدم که به دلیل ناآگاهی ، ظلم و اشتباهات چند نفر ، تجزیه طلبان و دشمنان این آب و خاک در آب گل آلود شکار کنند و ایران را به سمت تجزیه سوق دهند. من معتقدم که توده ها و همه اقلیت ها دشمن این جدایی هستند. کسانی که دست در دست هم 8 سال اجازه ندادند حتی یک سانتی متر از این خاک کم شود ، پس از آن به هیچ کس اجازه سو to استفاده نمی دهند.

بیشتر بخوانید  ترندی شدن ابروهای باریک | با ابروهای پهنتان خداحافظی کنید

تبدیل صدای تشنه عدالت به زمزمه های فاسد تجزیه طلبی چیزی بیش از ظلم بیشتر بر این مردم و این سرزمین نیست. این اعتقاد قلبی من است که توده های مردم در ایران حرفی ندارند جز عشق ، دوستی و اتحاد و آرزوی چیزی جز عدالت ، آزادی و سعادت ندارند. ما دست در دست سرود ایران می خوانیم ، با گریه و فریاد از مظلومیت خوزستان ، سیستان و دیگر مناطق این سرزمین فریاد می زنیم ، اما اجازه نمی دهیم حتی یکی از ما این قطعه قطعه قطعه شدن ایران را بخواند.

اگر او مسئول دلسوزی برای شنیدن صدای ما است ، از او می خواهم که به خوزستان برسد. لطفاً مجروحان بیشتری را روی این زمین نگذارید “ما باید تصمیم های درست ، عاقلانه و فوری بگیریم و از قول ها ، رنج ها و فراموشی خسته شده ایم.”

۵۸۵۸

دیدگاهتان را بنویسید