محسن شکاری اعدام شد | سرنجام قمه کشی به روی مامور و بستن خیابان ستار خان



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: میزان نوشت: چندی پیش اولین حکم در مورد یکی از اغتشاش گران صادر شد. بر اساس کیفرخواست دادگاه انقلاب تهران، محسن شکاری به نزاع به قصد کشتن و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین مجروح کردن عمدی افسر بسی با سلاح سرد متهم است. انجام وظیفه و بستن خیابان ستارخان تهران و برهم زدن نظم و امنیت جامعه محکوم به اعدام.

محسن شکاری، پسر مسعود، سوم مهرماه بازداشت شد و اولین جلسه دادگاه او ۱۹ آبان برگزار شد. 3. مهرا در منطقه ستارخان تهران، در حالی که خیابان را مسدود کرده بود، قمه در دست داشت، مردم را تهدید کرد که به او ملحق شده و به او بپیوندند. وی در ادامه اقدامات مجرمانه خود با قمه به یکی از ماموران امنیتی حمله کرد و به کتف چپ این مامور امنیتی ضربه ای وارد کرد که 13 بخیه خورد. متهم پس از مشت ماموران امنیتی قصد فرار از محل را داشت که در نهایت توسط ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

محسن شکاری در آکاریر خود درباره نحوه شرکت در اغتشاشات عنوان کرد که پس از پایان کار به همراه علی (همدستش) ابتدا از محله نارمک به میدان ولیعصر آمدیم و چون این مکان شلوغ نبود به محله ستارخان آمدیم و تعطیل کردیم. تقاطع جاده بهبودی برای عموم.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید آجیل اعلام شد

آکاریر متهم می نویسد: اما او به من گفت که قرار است در تجمعات شرکت کنم. با موتور علی رفتیم و یک قمه از قبل به من داد تا با آن مأموران را بزنم.

متهم همچنین در اعترافات خود اظهار داشت: اما او گفت اگر مامور را بزنی پول خوبی به تو می دهم و ما با این قول آمدیم و در اغتشاشات شرکت کردیم.

روایت دادستان پرونده از روز حادثه

همانطور که گفته شد، محسن شکاری در روز حادثه با قمه به یکی از ماموران امنیتی حمله کرده و وی را مجروح کرد.

دادستان پرونده در اظهارات خود در روز حادثه گفت: روز سوم مهرماه بود و طبق ماموریتی که به ما داده شد برای گشت زنی به محل رفتیم. ساعت 20:10 بود که وارد منطقه خیابان بهبودی محله ستارخان شدیم.

به گفته شاکی، در زمان ورود وی به محل، خودروهای زیادی در حال تردد بودند که به 100-150 خودرو می رسید که کمی جلوتر رفتیم و دیدیم دو مرد قد بلند روی بهبودی حضور دارند. تقاطع و قصد بستن خیابان را داشت که یکی از آنها قمه در دست داشت و تهدید به همکاری و شعار می داد.

دادستان بیان کرد: از موتورسیکلت پیاده شدم و به سمت متهم رفتم. بهش گفتم داری چیکار میکنی؟ که به من حمله کرد و قصد ضربه زدن به من را داشت یک بار با قمه به من زد اما گیر نکرد، متهم بار دوم به کتفم زد.

شاهد حادثه: مردم خیلی ترسیده بودند

یکی از شاهدان حاضر در صحنه حادثه را اینگونه توصیف می کند: مردم بسیار ترسیده بودند. حدود 150 ماشین در ترافیک گیر کرده بودند، حتی یک ماشین هم نمی توانست عبور کند. متهم در خیابان ایستاده بود و قمه در دست داشت و اجازه عبور کسی را از آن محل نمی داد.

بیشتر بخوانید  بهبود اقتصاد ، محدود کردن تاج و تثبیت آب و برق سه اولویت دولت است

دیوان عالی ایران: اقدامات محسن شکاری مصداق نفاق بود.

پس از پایان جلسات دادگاه این متهم در تاریخ 8 آبان ماه و با استناد به مستندات محکم پرونده و اظهارات شاهدان حاضر در صحنه، رای مقدماتی این پرونده صادر شد که بر اساس آن محسن شکاری، فرزند مسعود به اتهام زنای با محارم به اعدام محکوم شد.

دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد موجود، محسن شکاری را عامل جنگ و بیرون آوردن سلاح به قصد کشتن و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین مجروح کردن عمدی نیروهای امنیتی با سلاح سرد در حین انجام وظیفه معرفی کرد. انجام وظایف خود و مسدود کردن خیابان ستار کن تهران و نقض نظم و امنیت جامعه اعلام شد.

در این مرحله پس از درخواست تجدیدنظر متهم، پرونده برای رسیدگی دقیق تر به دیوان عالی کشور ارسال شد. سرانجام پس از بررسی در دیوان عالی کشور، حکم صادر شد و صبح امروز 26 آذرماه این حکم به اجرا درآمد.

دیوان عالی کشور در پاسخ به تجدیدنظرخواهی از رای اصلی متهم وکیل مدافع محسن شکاری اعلام کرد:

شکایت وکیل محکوم علیه محسن شکاری موجه و موجه نیست زیرا اقدامات اراذل و اوباش در میان انبوه اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان و تهدید با سلاح سرد و همچنین درگیری با نیروهای امنیتی خاص و مجروح کردن مردم صورت می گیرد. . آنها با سلاح سرد یکی از مصادیق (یعنی شهرالاسلام لخاف الناس) یعنی محاربه است و حکم صادره در این خصوص مطابق موازین شرعی و قانونی است، لذا بر اساس آن مورد تایید و پذیرش قرار گرفته است. بند الف ماده 469 قانون آیین دادرسی کیفری.

بیشتر بخوانید  فال فرشتگان امروز جمعه 5 آبان 1402 | فال فرشتگان الهی متولدین هر ماه | پیام امروز فرشتگان الهی برای شما | خبری خوش در راه است


دیدگاهتان را بنویسید