محسن تنابنده در ونیز غوغا کرد


محسن تنابنده او بازیگر سینما و تلویزیون کشور است. محسن تنابنده او با بازی در نقش «نگی در سریال اصلی» بسیار به شهرت رسید. محسن تنابنده او علاوه بر بازیگری، فیلمنامه نویسی هم می کند. محسن تنابنده یک پسر به نام نامی دارد. همسر محسن تنابنده روشنک گلپایگانی است.

بیوگرافی محسن ثنابنده

محسن تنابنده (زاده ۶ فروردین ۱۳۵۴) بازیگر، فیلمنامه نویس و کارگردان ایرانی است. محسن تنابنده در خانواده دامغانی در تهران به دنیا آمد. او فرزند دوم خانواده است و به جز او یک برادر و یک خواهر دارد.خانواده تنابنده به دلیل کار پدرش به پیکان شهر نقل مکان کردند. پس از مدتی اقامت در آنجا به اسلامشهر نقل مکان کردند و در این شهر در حاشیه تهران ساکن شدند. محسن تنابنده تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در اسلامشهر گذراند و در رشته بازیگری فارغ التحصیل شد. تنابنده یک سال قبل از ورود به دانشگاه در سال ۱۳۷۴ با بازی در نمایش برام و سپس در نمایش نورنا استروج به نویسندگی حسن وارسته، بازیگری حرفه ای خود را در عرصه تئاتر آغاز کرد. وی پس از تجربه چندین نقش در تئاتر با این کارگردان در سال 1381 وارد سینما در فیلم دانهای ریز برف به کارگردانی علیرضا امینی شد و البته در طول زندگی حرفه ای خود همواره در نویسندگی و بازیگری حضور داشته است.

این هنرمند سرشناس کشورمان تحصیلات بازیگری را در دانشگاه هنر به پایان رساند و از سال 1353 وارد دنیای بازیگری در تئاتر شد.

محسن تنابنده علاوه بر بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در سینما، تلویزیون و تئاتر را نیز بر عهده دارد و یکی از مهم ترین نقش های دنیای بازیگری او، بازیگری و نویسندگی در سریال پایتخت است.

بیشتر بخوانید  روزی که آقای گل پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد / عکس

نقطه شروع بازیگری محسن ثنابنده تا جوایز و تقدیر

او ابتدا در تئاتر فعال بود و چند سال بعد برای بازیگری و نوشتن فیلمنامه اشتهاد ز بوگا (1386) برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم فجر شد. تنابنده همچنین دو بار در سال های 1388 و 1395 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

تنابنده در سال ۱۳۸۸ برای بازی در فیلم های «سنگ اول» و «هفت دقیقه تا پاییز» و در سال ۱۳۹۵ برای بازی در فیلم «فری سیمرغ» بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم آتش را دریافت کرد. وی در سال ۱۳۹۵ برای بازی در فیلم اشتهادی بری خدا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد. تنابنده از جشنواره های داخلی و خارجی نیز جوایز مختلفی دریافت کرده است.

نقش های مختلف محسن ثنابنده

بازی او در سریال پایتخت در نقش نگی در ذهن ها ماندگار شد. او همچنین در سریال شاهگوش در سه نقش با گریمی متفاوت ظاهر شد که از دیگر نقش های دمدمی مزاج او می توان به نقش پیرزنی در سریال ابله اشاره کرد. تنابنده نقش ساموئل یهودی را در محمد رسول الله ایفا کرد و بیشتر دیالوگ ها را به زبان عبری بیان کرد.

آغاز فعالیت کارگردانی محسن تنابنده

محسن تنابنده فعالیت خود را در عرصه کارگردانی با فیلمبرداری فیلم گینس در سال 1392 آغاز کرد. همچنین در دومین تجربه کارگردانی خود در سال ۱۳۹۶ فیلم کاسم را جلوی دوربین برد.

حواشی محسن تنابنده

بیشتر بخوانید  ایا فردا شنبه مدارس قم تعطیل است ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

– محسن تنابنده و احمد مهرانفر زمانی که در اواسط فیلمبرداری پایتخت 6 بودند در واکنش به توهین های جهان ار راهان بنی اعتماد و باران کوثری که از شبکه ایفوک پخش می شد از همکاری با صدا و سیما انصراف دادند. سیما برای همیشه . محسن تنابنده در بیانیه خود گفت: … اکنون چاره ای جز ادامه تصویربرداری پایتخت 6 نداریم وگرنه می خواستم فورا همکاری خود را با تلویزیون قطع کنم.

– پس از سیلی نماینده سبزواری به سرباز وظیفه، محسن تنابنده به این موضوع واکنش نشان داد و سکانسی از سریال پایتخت نوشت:

«حی آقا مالکی هم نماینده مجلس بود، اما اگر افسر مرا بچه خوشگل خطاب کند، قانون را رعایت می کرد!»

عروسی محسن ثنابنده

محسن تنابنده در 23 بهمن 94 با انتشار تصاویری از مراسم ازدواجش رسما ازدواج خود را اعلام کرد.

نامی اولین فرزند محسن تنابنده است که متولد بهمن ماه 1375 است و محسن تنابنده اولین طعم پدر شدن را با او چشید.

دیدگاهتان را بنویسید