مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

محرومیت آستان قدس در 8 منطقه اصلی در حومه مشهد – اخبار خراسان رضوی – اخبار استانهای تسنیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب مشهد مقدس، دبستان کلاس ششم شهدای گرگی که توسط آستان قدس رضوی و با مشارکت خیرین ساخته شده است ، با حضور معاون رئیس استون قدس افتتاح شد.

معاون آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح این مدرسه که با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا و خیران مدرسه در روستای گرگی مشهد برگزار شد ، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس آستان قدس رضوی ع) و مستضعفین از این خدمات استرس و افتخار می کنند.

مالک رحمتی افزود: انقلاب اسلامی ما در واقع متعلق به مظلومین بود و آنها بنیانگذار انقلاب بودند ، بنابراین همه ما طبق گفته امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب وظیفه داریم که تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها “

وی به امید ریشه کنی فقر و محرومیت در کشور گفت: ما وظیفه خود می دانیم تا زمانی که فقر و محرومیت وجود دارد کار کنیم و باید در این زمینه شبانه روزی و مداوم کار کنیم.

رحمتی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان بزرگترین نهاد دینی ارائه دهنده خدمات بر اساس کمک های مالی و نذورات به مردم ، طی سال های گذشته خدمات قابل توجهی را در منطقه گرگی از جمله ساخت مسکن برای محرومان و جوانان و توزیع بسته های معیشتی. و امروز با احداث مدرسه تربیت دانش آموزان از این روستا ، گام مهم دیگری در زمینه خدمات برداشته شد.

وی با اشاره به نام دبستان در این روستا به نام “شهدای گرگی” نقش شهدا را برای پایداری ایران اسلامی حیاتی دانست و افزود: اگر قربانیان و شهامت شهدا نبودند ، ایران امروز در پیشرفت ، خوشبختی و مقاومت نیست که ما باید نام آنها را زنده نگه داریم و خون آنها را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید  آیا اداره کل هنرهای نمایشی مردم را در تئاتر مقابل کارکنان دادگاه قرار می دهد؟

رحمتی افزود: در دنیای امروز آنچه می تواند کشور ما را به سمت پیشرفت و شکوفایی سوق دهد کسب علم و دانش است و اگر می خواهیم به توسعه اقتصادی ، مهارت و کارآفرینی دست پیدا کنیم باید توجه بیشتری به علم و دانش داشته باشیم.

رحمتی با بیان اینکه کار مردم باید توسط خود مردم انجام شود ، گفت: باید از ظرفیت مردم برای حل مشکلات و نیازهای مناطق فقیرنشین استفاده کنیم و برای حل مشکلات بسیج کنیم. تلاش ما ارائه اصول کار خوب و نیازهای توسعه ای کشور به موسسات خیریه برای افزایش سرعت توسعه بود و افتتاح مدرسه ابتدایی شهدا گرگی یکی از نمونه های همکاری و هم افزایی بین خیران و آستان قدس رضوی است. باید سرعت داشته باشد و به عنوان یک الگو در کشور توسعه یابد.

رحمتی گفت: مدرسه سازی یک موسسه خیریه فعلی است و هرکسی در این مسیر حتی به اندازه یک آجر کمک و همکاری کند ، از تأثیرات معنوی آن چه در دنیا و چه در آخرت بهره مند می شود.

محمد حسین استاد آقا؛ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز در این مراسم گفت: حومه مشهد با اقدامات انجام شده به 8 منطقه تقسیم شده و آستان قدس ، اقدامات چشمگیری را در سالهای اخیر انجام داده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز به دلیل شرایط کرونر این اقدامات در بخشهای مختلف از جمله بهداشت با کمک گروههای جهادی ، مدرسه سازی ، توزیع بسته های معیشتی ، اهدای جهیزیه به تعداد قابل توجهی از خانواده های محروم ، این خدمات افزایش یافته است. فراهم شد “

بیشتر بخوانید  با 4 روش ساده زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهید

آقای آقا ادامه داد: “یکی از این اقدامات کار مدرسه 6 ابتدایی شهدای گرگی است که امروز افتتاح شد. این مدرسه در زمینی به مساحت 2000 متر ساخته شده و حدود 180 دانش آموز ظرفیت دارد. “

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که به دلیل کمبود مدرسه در منطقه مسافت های طولانی را طی می کردند ، اکنون با افتتاح این مدرسه از اول مهرماه امسال با مطالعه مشکلات گذشته ، علم و دانش را فرا می گیرند.

مدیر بنیاد کرامت رضوی گفت: بخشی از وام پیش بینی شده برای این مدرسه توسط سرویس نوسازی مدارس و بخشی دیگر توسط مراکز آستان قدس رضوی و هادمیاری رضوی تأمین شد.

وی بیان کرد: این منطقه به اقدامات دیگری نیز نیاز دارد که امیدواریم با کمک خیرین و آستان قدس رضوی بتوانیم مشکلات مردم این منطقه را برطرف کنیم.

انتهای پیام / 281 / ع

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *