محدودیت های جدید اپل + مسدود کردن برنامه اسنپ در iOS


دلگرم کننده: مدتهاست شایعه شده است که اپل استفاده از گواهینامه ها را برای توسعه دهندگان سازمانی محدود می کند. حالا ظاهرا این محدودیت گریبانگیر کاربران ایرانی این سرویس شده است.

گواهی‌های توسعه‌دهنده سازمانی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را مستقیماً در خارج از اپ استور به عموم ارائه دهند. اما اخیراً مشخص شده است که تعدادی از برنامه های مستهجن، قمار و کرک به طور گسترده در دسترس قرار گرفته اند. اپل همچنین اعلام کرد توسعه دهندگانی که از این گواهینامه ها سوء استفاده می کنند، تعهدات شرکت را نقض کرده اند و مجوز آنها لغو خواهد شد.

اسنپ ​​اپل را مسدود می کند

اسنپ ​​در بیانیه ای مسدودسازی و محدودیت های اعمال شده بر اپلیکیشن اسنپ را تایید کرد و از کاربران iOS خواست تا از نسخه تحت وب اپلیکیشن اسنپ استفاده کنند.

به گزارش اسنپ، نسخه تحت وب از تمامی امکانات نسخه موبایل استفاده می کند و با افزودن میانبرها می توانید به راحتی به این نسخه دسترسی داشته باشید. برای افزودن میانبر به این نسخه، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

در روزهای آینده، به نظر می‌رسد که برای برنامه‌هایی که از گواهی انتشار سازمانی اپل استفاده می‌کنند، شاهد این مشکلات بیشتر خواهیم بود. دیجیاتو در حال بررسی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد سایر برنامه‌ها مانند EasyPay و Basil غیرقابل استفاده هستند، در حالی که سایر برنامه‌ها هنوز قابل استفاده هستند.


مهر نوشت: استراتژی جدید اپل برای محدود کردن دسترسی به اپلیکیشن های iOS مشکل جدیدی را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن در ایران و کاربران ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید  قیمت طلا و سکه 16 اسفند 197

اخیراً اکثر برنامه‌نویسان ایرانی با ارسال پیامک به کاربران آیفون، محدودیت جدیدی را که اپل برای دسترسی به برخی از اپلیکیشن‌های iOS اعمال کرده است، اعلام کرده و اعلام کرده‌اند که تلاش می‌کنند تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنند.

بررسی ها نشان می دهد با محدودیت ها نمی توان از بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی که قبلا از طریق سایت های مرتبط با سرویس دهنده ها دانلود و نصب شده اند، روی گوشی مشترکان آیفون استفاده کرد. این بدان معناست که کاربران ایرانی نمی توانند از اپلیکیشن های ایرانی برای امور بانکی، خدماتی، ارتباطی و پیام رسانی در سیستم عامل iOS استفاده کنند.

چند سالی بود که شرکت آمریکایی اپل به دلیل مشکلات تحریمی دسترسی برنامه نویسان اپلیکیشن به اپ استور این شرکت را مسدود کرد و به همین دلیل شرکت های خدمات دهنده اپلیکیشن راه دیگری را برای ارائه خدمات به آیفون در پیش گرفتند. کاربران یعنی با یک حساب Enterprise می توانند با مراجعه به سایت و در نهایت تایید اشتراک روی گوشی، اپلیکیشن را روی آیفون نصب کنند. امروز، این بار دوم نیز اپل را مسدود می کند.


** محدودیت جدید آیفون محدود به ایران نیست

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تایید این خبر به مهرا گفت: «این موضوع منحصر به ایران نیست و بیانگر تغییر رویکرد جدید اپل در زمینه امنیت اطلاعات و حقوق مالکیت معنوی است.

وی با بیان اینکه امکان استفاده از اپلیکیشن های موبایل بر روی دستگاه های آیفون به دو صورت وجود داشت، تصریح کرد: یکی از این روش ها هماهنگی با اپ استور برای قرار گرفتن اپلیکیشن مورد نظر در بازار این اپلیکیشن، از طریق توسعه دهندگان بود. به این ترتیب به دلیل تحریم های چند ساله اپل، بسیاری از برنامه نویسان ایرانی موفق به ایجاد این هماهنگی نشدند و اپلیکیشن های ایرانی از بازار اپل حذف شدند.

بیشتر بخوانید  جملات انگیزه دهنده ای که راز موفقیت وینستون چرچیل بود

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در روش دوم که نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها رایج است، به روش حساب شرکتی معروف است و به توسعه دهندگان اپلیکیشن اجازه می دهد اپلیکیشن مورد نظر را ایجاد کنند. آن را در سایت راه اندازی کنید تا کاربران آیفون بتوانند با مراجعه به لینک دسترسی در سایت نرم افزار مورد نظر را بر روی گوشی خود نصب کنند.

وی گفت: در این روش قبل از نصب اپلیکیشن به کاربر iOS اخطار داده شد که این روش نصب قابل اطمینان و تایید نیست و در صورت قبول مسئولیت، با تایید تنظیمات (گزیدگی) نصب، اجازه نصب را می دهد. کاربرد. اما استراتژی جدید شرکت اپل با این رویکرد دوم خنثی می شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران دلیل این محدودیت را برخی سوء استفاده های امنیتی از این نوع رویکردها دانست و گفت: اپل به دلیل افزایش نرم افزارهای کرک شده (قفل) و کپی شده و عدم رعایت قانون کپی رایت به ضرر تمام شده است. کاربران تغییری توسط توسعه دهندگان ایجاد شد.

وی گفت: کاربران ایرانی برای دسترسی به اپلیکیشن های ایرانی مانند اپلیکیشن های پرداخت و خدمات و پیام رسان ها، قبلا به سایت اعتماد کرده و به آنها اجازه نصب و استفاده از اپلیکیشن را می دادند. اما این محدودیت های جدید مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده است، یعنی عواقب این تکذیب برای کشور ما که قبلا در تحریم بود آشکارتر شده است.

ناظمی تاکید کرد: توسعه دهندگان اپلیکیشن در حال بررسی راهکاری برای رفع این مشکل و امکان دسترسی مجدد کاربران ایرانی به اپلیکیشن ها در سیستم عامل iOS هستند.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی محمد حسین میثاقی + جایگزین فردوسی پور می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید