محدوده بندر شهید باهنر ظرفیت نگهداری همزمان 3000 کانتینر را ندارد!



ایسنا / هرمزگان طی پیگیری های ناظر گمرکی هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی ، محموله صادراتی این گمرک به صورت کانتینر بود که بیشتر آنها میوه تازه بودند و با موافقت گمرک شهید باهنر به دلیل ماهیت کالا (غذا و به منظور تسریع در تشریفات اولیه ، آنها در همان روز اعلام ، اجرا و آزاد می شوند و ماندگاری کالاهای کانتینر در اسکله بی ربط است.

روابط عمومی نظارت گمرکی استان هرمزگان ، انتشار بیانیه ای درباره اخبار روز گذشته “صدور حکم قضایی برای پاکسازی 3000 کانتینر کالای متروکه در بندر شهید باهنر بندرعباس” واکنش نشان می دهد

در این پیام آمده است:

“فضا در بندر شهید باهنر ظرفیت 3000 بار در یک زمان را ندارد و این تعداد ذکر شده در اخبار گزارش شده صحت ندارد. همچنین ، در مورد محموله های وارد شده به گمرک شهید باهنر برای رهاسازی نهایی ، این به روش غیر کانتینری انجام می شود.

در این بین ، با توجه به تعداد 63 وسیله نقلیه موجود و سایر اشیا subject مشمول مقررات متروکه قبلاً توسط گمرک شهید باهنر به سازمان مالکیت املاک اعلام شده بود که انتظار می رود توسط سازمان مربوطه تحویل داده شود و در حین بازدید از 11 ژوئیه ، وضعیت لجن و کالاهای رها شده مطابق با لیست اعلامیه ای به سازمان املاک داده شد و در همان روز ، طی نامه ای ، آخرین اقدام در مورد وضعیت کالاهای رها شده برای دومین بار به دادستان محترم و این موارد در ظرف کالاهای اساسی و فساد پذیر نیست.

بیشتر بخوانید  ویزاهای ورودی برای عراقی ها فقط برای اهداف خاص است

کالاهایی که از بندر خارج از کشور وارد انبارها می شوند باید در مدت قانونی (سه ماه) توسط صاحب کالا از گمرکات ترخیص شود و اگر صاحب کالا به هر دلیلی (عدم ثبت سفارش ، عدم دریافت) اقدام نکند توزیع ) یا ارز یا حتی غیرمجاز غیرعمدی و).) طبق ماده 4 قانون امور گمرکی ، این کالاها مشمول مقررات تنظیم شده می شوند و پس از اعلام لیست آنها توسط اداره گمرک دریافت کننده کالا ، اظهارنامه جداگانه برای عدم شناسایی کالا هر رسید انبار و پس از انجام تشریفات مربوطه ، اظهارنامه و کالاها برای فروش به سازمان تحویل داده می شود و هزینه های ورودی آنها پس از فروش به صندوق ثبت می شود ، بنابراین این کالاها مشمول پرداخت نمی شوند مقررات قاچاق ، حتی اگر عمدی نباشد. از طرف مالک مجاز است. ثبت سفارش کنید یا نه.

روابط عمومی نظارت گمرک در هرمزگان با تأکید بر همکاری گمرک و دادگستری در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای رفع موانع تولید ، اعلام می کند که این دو سازمان دو سلاح مهم اقتصادی برای رفع موانع تولید هستند. “همدلی برای تحقق اهداف اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش بیشتری می کند.”

به گزارش ایسنا ، قاضی ارشد دادگستری استان هرمزگان روز گذشته پس از بازدید از بندر شهید باهنر ، از صدور حکم قضایی برای آزادی سریع 3000 کانتینر کالای متروکه در بندر شهید باهنر بندرعباس خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید