محافظت مقدس از معنویت مسئولیت دارد. هیچ دوری از مسئولیت / مقاومت در قلب عدالت وجود ندارد



ایسنا / گیلان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه مقاومت ، عقلانیت و معنویت در دین وجود دارد ، گفت: بسیاری از عرفا منزوی و غیرمسئول هستند و نماینده انسان در جامعه نیستند بلکه فرهنگ ایثار هستند و شهادت مسئول است.

آیت الله رضا رمضانی در مراسم افتتاحیه پنج کتاب رزمندگان و شهدای روحانی دفاع مقدس استان گیلان ، برگزار شده در پژوهشگاه تحقیقات گیلان ، به یاد شهدای اسلام و انقلاب و مدافع مقدس و محافظ قداست و سلامت ، گفت: جمع آوری آثار و اسناد دوران دفاع مقدس کاری بسیار ارزشمند است.

وی معتقد است که استان گیلان به موزه مشاهیر علمی و دینی و شخصیت های فقهی ، عرفانی ، اخلاقی و جهادی احتیاج دارد و می افزاید: ایجاد موزه مشاهیر نیز کار سختی است و نیاز به تلاش دارد ، زیرا گیلان گنجینه ای بزرگ و بزرگ دارد. موجودات مشهور.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت آزار و اذیت موزه دفاع مقدس گیلان گفت: در زمینه دفاع مقدس باید در همه ابعاد و جوانب مراقبت کنیم تا تحریف نشویم زیرا دشمنان سعی کنید اصل تحریف انقلاب اسلامی را ایجاد کنید و واقعیت های تاریخی و دستاوردهای بزرگ آن را به روش های مختلف ارائه دهید.

آیت الله رمضانی لزوم مقابله با تحریفات را مستند دانست و گفت: انقلاب اسلامی معجزه قرن بود که توسط حضرت امام (ره) تحقق یافت. در واقع ، معمار بزرگ انقلاب با نهضت اسلامی خود جهان را بیدار كرد و افكار و اوهام پوچ کسانی را كه می گفتند دیگر انقلاب دینی رخ نخواهد داد ، نابود كرد.

وی با بیان اینکه امام راحل در دوران پسامدرن انقلابی مبتنی بر ارزشهای دینی و اسلامی ساخته بود ، گفت: در پرتو انقلاب اسلامی ، تمام افکار پوچ دنیای مدرن در زباله دان تاریخ مانده است.

بیشتر بخوانید  قالیباف برای شرکت در اجلاس PUIC به ترکیه می‌رود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به مقاومت اسلام در برابر جریان استکبار گفت: “هرگونه فهم اسلام خلاف استکبار نیست ، اما این درک از اسلام خلاف جریان استکبار است که مقاومت را زنده می کند. ، عقلانیت و معنویت. “

وی با تأکید بر احیای آموزه ها و ارزش های دفاع مقدس در قالب مستند سازی و انجام مصاحبه با والدین ، ​​همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران در اقشار مختلف دانش آموزان ، فرهنگ ، بازار ، کارگران ، روحانیون و … گفت: فرهنگ احیا و آموزه های حفاظت مقدس ، تولد دوباره مفاهیمی مانند ایثار ، اطمینان ، شجاعت ، صداقت ، جهاد ، مقاومت و شهادت است.

آیت الله رمضانی با اشاره به نقش روحانیت در ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت گفت: امروز ایران اسلامی الگویی از مقاومت در دنیای مدرن است و روحانیانی که در سالهای دفاع مقدس در جبهه ها بوده اند مسئولیت بیشتری برای تقویت این مدل دارد. “

عضو مجلس خبرگان مقاومت را اساس گسترش رحمت الهی و توسعه عدالت می داند و اظهار می دارد: ما معتقدیم دین و عدالت بهم پیوسته و اجتماعی هستند ، هر جا دین باشد عدالت وجود دارد و هرجا عدالت باشد ، دین آنجاست.

وی با اشاره به اینکه در دین مقاومت ، عقلانیت و معنویت وجود دارد ، خاطرنشان کرد: بسیاری از عرفا منزوی و غیرمسئول هستند و نماینده انسان در جامعه نیستند ، اما فرهنگ ایثار و شهادت یک معنویت مسئولیت پذیر است.

دبیرکل مجمع جهانی ، البیت مقاومت را مفهومی مسئولیت پذیر دانست که با ظلم و دیکتاتوری مقابله می کند و گفت: “اگر مقاومت نشود ، ظلم و بی عدالتی گسترش می یابد ، اما تحقق مقاومت به معنای واقعی کلمه ، عدالت در جوامع. “خیانت می کند.

بیشتر بخوانید  جملات عاشقانه تبریک روز ارتش به همسر | همسر عزیزم روز ارتش مبارک

وی حمایت مقدس را نمونه ای عالی از فرهنگ مقاومت می داند و یادآوری می کند: بیشتر احکام قرآن کریم در حوزه مقاومت است زیرا برخی نماز می خوانند و زکات می پردازند اما با ظالم و مستکبر مخالفت نمی کنند . به همین دلیل زنده نگه داشتن عاشورا و گریه برای امام حسین (ع) امری سیاسی است ، زیرا به دنبال اصلاح فرد و جامعه است.

آیت الله رمضانی با اعلام اینکه بدون مقاومت ، استکبار غالب خواهد شد ، رحمت الهی در جامعه گسترش نخواهد یافت و عدالت از بین خواهد رفت ، خاطرنشان کرد: مقاومت ظلم به کسی را نمی گذارد و اگر در دنیا مقاومتی نبود ، استکبار ادامه داد استثمار انسانها و جامعه.

وی با اشاره به نقش پررنگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ثبت خاطرات سالهای جنگ تحمیلی ، افزود: در همه جای دنیا برای میهن پرست ارزش و احترام قائل است و نام وی و حافظه گرامی داشته می شوند حفظ یادگارهای دفاع مقدس چیزی کمتر از مجاهدت و شهادت نیست و فعالان این عرصه به ویژه مردم کلام باید این دانش را به روشی خوب ، صحیح و مستدل احیا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم معرفی دکترین حفاظت مقدس در ادبیات نسل جوان ، گفت: شهدا و شهدای روحانی از چهره های عمیق و تأثیرگذار عصر حفاظت مقدس هستند. البته جامعه انتظار دارد روحانیون به درستی دانش مردم در مورد دین را بیاموزند و روح معنویت را به جامعه تزریق كنند ، و بنابراین یك روحانی باید بیش از هر چیز از معنویت و سلامتی معنوی برخوردار باشد كه در خلال این معنویت و روحیه شاهد بوده ایم. حفاظت مقدس

بیشتر بخوانید  تصمیم نهایی دولت برای این بازنشستگان

دبیرکل مجمع جهانی ، البیت ، نقش روحانیون گیلان را در اعزام مبارزان و پشتیبانی از هزاران کامیون در جبهه ها برجسته کرد و ادامه داد: “هرچه انقلاب بیشتر پیش رود ، توضیح موفقیت های آن دشوارتر است زیرا دشمن با فشار اقتصادی و صرف میلیاردها دلار. وی با تضعیف اسلام و رهبری و حضور مردم در صحنه به دنبال ایجاد انقلابی است و این توطئه را مرتباً و مستمر دنبال می کند و به چیزی جز سرنگونی راضی نیست ، بنابراین ما به روحانیت نیاز داریم که نقشی بیش از در سالهای دفاع

وی ملت ایران را مردمی با انتظار کم دانست که هرگز از اسلام ، انقلاب و اهل بیت (ع) جدا نخواهند شد و افزود: اگر مردم ببینند که بندگانشان مانند آنها زندگی می کنند ، حضور پرشور و گسترده ای خواهند داشت. از انتخابات “

آیت الله رمضانی پایداری انقلاب اسلامی را به برکت خون پاک شهدا و رهبری فرزانه و حضور گسترده افراد زیرک و آگاه بررسی کرد و گفت: مسئولان باید با مردم صادق باشند و گاه به اشتباهات خود اعتراف کنند.

این عضو مجمع خبرگان ، دفاع هشت ساله را مقدس دانست زیرا بر اساس تکلیف الهی و مفاهیمی مقدس مانند وفاداری ، ایثار و شهامت بود و یادآور شد: شهدا برای امور مادی و لذت های دنیوی به جبهه نرفتند و هدف آنها ملاقات با خدا بود. ما با خون خود پارک شده ترین انسان ها را به دست آورده ایم و آماده ایم برای نجات آن جان خود را فدا کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید