مجوز راه اندازی کارخانه تولید شن و ماسه در هالخال به حالت تعلیق درآمده است



به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، سید غنی نظری در بازدید گروهی مدیران اردبیل از دهکده گردشگری خمس خلخال اظهار داشت: اثرات منفی فعالیت این واحدهای تولیدی باید توسط دستگاه های اجرایی مرتبط با این کار انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از فیلترهای لازم و مخازن آب در کارخانه های موجود و همچنین محدود کردن ساعات کار ، افزود: مجوز جدید احداث و بهره برداری از کارخانه های جدید توسط اداره کل صمت صادر نمی شود.

وی گفت: دادخواست های مربوط به مشکلات ایجاد شده توسط کارخانه های شن و ماسه در روستای حمس به درخواست اهالی روستا به مدیران کل منابع طبیعی ، محیط زیست و صنعت ، معدن و تجارت تحویل داده شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه اطمینان از رفاه عمومی وظیفه و خط قرمز ما است و اجازه کارخانه جدید را نمی دهیم ، افزود: کارخانه های فعلی که پروانه آنها قبلا صادر شده باید استاندارد و عمومی باشند بهزیستی و روستا باید کمک کنند. “متاسفم.

وی گفت: این واحدها باید به توسعه روستا و پرداخت عوارض کمک کنند.

نظری اظهار داشت: بازدید مداوم از کارخانه های شن و ماسه توسط کارشناسان وزارت صنعت و معدن و رفع مشکلات موجود از جمله تعیین ساعات کار کارخانه ها ، استاندارد سازی و حل مشکلات ضروری است.

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات ناشی از بازسازی ، توسعه و مدیریت مسجد جامع روستای خمس با کمک اهالی روستای خمس ، احداث ساختمان جدید و توسعه این مسجد باید توسط هیئت امنا و با نظارت کامل و میراث فرهنگی و گردشگری.

بیشتر بخوانید  انشا حضرت زینب (س) + چند انشا زیبای کوتاه و بلند با موضوع حضرت کبری (س)

نادر فلاحی ، مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز قول مساعدت در بازسازی و مرمت مسجد جامع را داد و گفت: این کار براساس ضوابط سازمان انجام می شود.

سعید شهند ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ، در خصوص جلوگیری از آسیب های زیست محیطی به فعالیت کارخانه های شن و ماسه در دهکده توریستی خمس خلخال ، اظهار داشت: تهدیدهای بهداشتی و بهداشت محیط در اقدامات بعدی انجام می شود اقدامات مقتضی برای استاندارد سازی کارخانه های موجود گرفته شود.

هالخال در قسمت جنوبی اردبیل واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید