مجلس یازدهم از توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه حمایت می کند – اخبار کردستان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سنندایی ، محسن فاطی صبح امروز در نشست با مدیر و کارکنان کتابخانه های عمومی استان کردستان به نقش مهم کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: حمایت از این نهاد در نهایت به نفع عموم است. و منجر به توسعه فرهنگی می شود. “

وی افزود: از ابتدای مجلس یازدهم چندین بار موضوع حمایت از کتابخانه های عمومی و کارکنان این حوزه مورد توجه قرار گرفته و رویکرد نمایندگان مجلس به این مهم فرهنگی بسیار مثبت است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی اصولی در دولت جدید ، مشکلات و نگرانی های مردم به ویژه در بخش اقتصادی از بین برود.

نماینده مردم سنندای ، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم هماهنگی و ارتباط موثر بین سه قوه مجریه ، مقننه و قضاییه لازم است ، افزود: بدون شک کاهش اقتصادی و معیشتی مشکلات در حوزه فرهنگ و به ویژه در گروه کتاب ها خوانده می شود.

محمد مهدومی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این نشست با یادآوری اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی به نفع عموم مردم است و موجب نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و توسعه فرهنگی می شود ، گفت: کتابخانه های عمومی در سال های اخیر فعالیت های خود را به یک نهاد فرهنگی تبدیل کرده است و به جامعه ای تبدیل شده است که نقش مهمی در زمینه فرهنگ کشور دارد.

وی گفت: سال گذشته علی رغم همه گیر شدن تاج ، 2000 برنامه متنوع فرهنگی در استان کردستان و فضای مجازی برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید  من نگران شکست مذاکرات برجام هستم

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی آیت الله خامنه ای در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با راه اندازی این کتابخانه ، ویژگی های فرهنگی استان به ویژه در حوزه کتابخوانی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. “

وی گفت: تأسیس کتابخانه مرکزی در استان نتیجه توجه ویژه خواجه الاسلام و المسلمین پورذهابی ، نماینده ولی فقیه در کردستان و حمایت از کتابخانه های عمومی کشور است.

مهدومی زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه ای را 3 هزار و 500 متر مربع در 6 طبقه ذکر کرد و گفت: بخش انتشارات ، بخش کور ، بخش ناشنوایان ، اتاق مطالعه جداگانه برای زنان و مردان ، بخش VIP برای زنان و مردان ، اتاق مطالعه ویژه محققان ، گالری ، یک اتاق جلسات ، آمفی تئاتر ، بخش مبتنی بر وب در کلاس ، کتابفروشی ، بخش مرجع ، بخش سمعی و بصری ، خدمات فنی ، گروه گروه برای اعضا و اتاق فکر و یک بخش ویژه برای کودکان و نوجوانان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: با راه اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه ای تعداد کتابخانه های عمومی نهادی در استان به 52 کتابخانه و ظرفیت خدمات رسانی به مردم استان ارتقا می یابد.

انتهای پیام / 481 / ت

دیدگاهتان را بنویسید