مجلس نمایندگان ایالات متحده به افزایش درخواست های ویزا در افغانستان برای موارد اضطراری رای می دهد



طبق وب سایت هیل ، این قطعنامه با 407 رأی موافق در برابر 16 رأی موافق و کاخ سفید از این قطعنامه حمایت کرد.
این طرح که با پایان 20 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان (31 اوت) همزمان است ، برای تصویب نهایی باید توسط سنای آمریکا تصویب شود.
در صورت تصویب ، این طرح شامل خانواده کسانی خواهد شد که جان خود را هنگام کار با سربازان آمریکایی در افغانستان از دست داده اند. این قطعنامه همچنین شامل اعضای سازمان های غیردولتی آمریکایی با نیروهای افغان خواهد بود.
دولت بایدن گفت که اولین گروه از اتباع افغانستان متقاضی مراحل نهایی روند ویزا انتظار می رود هفته آینده به پایگاه نظامی فورت لی در ویرجینیا منتقل شود.
به گزارش آسوشیتدپرس ، اکنون 26500 ویزای ویژه افغان برای مترجمان و سایر افرادی که با نیروهای دولت آمریکا و غیرنظامیان همکاری می کنند در افغانستان وجود دارد که می توانند اعضای خانواده نزدیک خود را با خود بیاورند.
دولت بایدن می گوید که در حال حاضر 20،000 متقاضی وجود دارد که نیمی از آنها هنوز مراحل اولیه درخواست ویزا را تکمیل نکرده اند.
براساس آژانس خبری ایالات متحده ، قطر و کویت در آخرین کشورهایی هستند که به عنوان میزبان احتمالی ذکر شده اند ، اما مقامات آمریکایی این هفته اعلام کردند که هنوز در مورد این موضوع به توافق نرسیده اند.
جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، در 8 ژوئیه اعلام كرد كه مأموریت نیروهای آمریكایی از افغانستان در 31 اوت پایان می یابد.
وی با توجیه حضور نظامی دو دهه آمریکا در افغانستان گفت: “ورود ما به افغانستان برای از بین بردن بن لادن و تضعیف القاعده بود و هر دو به دست آمد”.
به گفته رئیس جمهور آمریكا ، افرادی كه مشاغل پرخطر دارند می توانند خارج از پروسه ویزای افغانستان منتظر بمانند تا ریسك كمتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید  این حلوا عمانی خوشمزه رو تو خونه درست کن همه عاشقش میشن! | طرز تهیه حلوا عمانی +ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید