مجلس شورای اسلامی باید برنامه کلی انتخابات را تصویب کند


به گزارش خبرگزاری فارس اهواز ، ابوالحسن معماری ، رئیس کمیته نظارت و بازرسی انتخابات در خوزستان ، امروز در یک کنفرانس خبری ، در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد هیئت امنا ، گفت: دوره مجلس شورای اسلامی ، 5 دوره برای انتخاب خبرگان از رهبری ، یک دوره برای همه پرسی بررسی قانون اساسی و 17 دوره برای انتخابات میان دوره ای مجلس و رهبری خبرگان رهبری و در مجموع 45 انتخابات را بر عهده داشته است.

وی در مورد انتخابات 13 ریاست جمهوری گفت: دشمن از طریق تبلیغات رسانه ای و جنگ روانی سعی در خشم مردم با صندوق های رای داشت و فکر می کرد میزان مشارکت بین 20 تا 25 درصد خواهد بود ، اما آنها در ساعات اولیه صبح اعتراف کردند که پیش نویس تحریم ها شکست خورد. “

معماری گفت که انتخابات در امنیت کامل و بدون هیچ گونه تنش در امنیت و یکی از برگهای طلای داخل برگزار شد نظام جمهوری اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری امسال مشارکت در خوزستان 49.98 درصد بود. ما در بین استانهای دیگر در رده بیستم قرار داریم. خوزستان بعد از خراسان رضوی با 55 درصد سهم در میان 5 استان بزرگ کشور قرار دارد و مشارکت مردم در خوزستان بیشتر از استان های اصفهان ، فارس ، آذربایجان شرقی و غربی است.

وی با بیان اینکه میانگین مشارکت مردم خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری در سال های گذشته 59 درصد بوده است ، گفت: میانگین مشارکت مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در کل کشور 48.8 درصد بود. در این دوره مشارکت مردم استان ما بالاتر از میانگین کشوری بود ، در حالی که در هیچ یک از دوره ها عواملی وجود نداشت که دشمن مشارکت کم را در نظر بگیرد ، اما در این دوره خوزستان مشارکت بیشتری نسبت به میانگین برای کشور.

بیشتر بخوانید  حدود 476000 نفر مبتلا به بیماری عروق کرونر هنوز در روسیه تحت درمان هستند - اخبار اروپا - اخبار بین المللی تسنیم

رئیس شورای نظارت و بازرسی انتخابات در خوزستان درباره برگزاری انتخابات در استان توضیح داد: یکی از مشکلات ما در این دوره انتخابات الکترونیکی شورای شهر بود ، اگرچه مطلوب بود اما به دلیل مشکلات زیرساختی تأخیرهای زیادی برای رای دهندگان ایجاد کرد. ؛ ارسال دیرهنگام کارت های فعال سازی به برخی از دستگاه های احراز هویت نیز یکی از مشکلاتی بود که با آن روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه در این مدت مشکلی برای تعرفه نداشتیم ، گفت: خوزستان 3600 رأی دهنده واجد شرایط دارد. ما 3800 تعرفه را در مناطق توزیع کرده ایم تا با مشکل کمبود تعرفه روبرو نشویم که شامل 28 شهر و 40 بخش است.

معماری با اشاره به افزایش میزان مشارکت در این انتخابات در استان خوزستان گفت: در سال 1996 3720 شعبه داشتیم. در سال 1400 ، این شاخه ها به 4183 شاخه افزایش یافت. این به دلیل گسترش است ویروس کرونا و مردم دسترسی آسانتری به شعب داشتند. نکته بعدی نیروهای شبکه نظارت بودند که در سال 1400 مجموعاً 14567 نفر مسئول نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در مناصب مختلف استان بودند. در سال 1996 ، این تعداد 12841 بود. لحظه مهم و تأثیرگذار دیگر آموزش این شبکه گسترده بود در قالب این کار به صورت شخصی و مجازی انجام شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: “ما از مجلس یازدهم انتظار داریم كه برنامه جامع قانون انتخابات را بر اساس سیاست های انتخاباتی مشترك اعلام شده از سوی رهبر بررسی و تصویب كند. در انتخابات بعدی مجلس ، بر اساس این طرح ، نواقص قانون فعلی انتخابات پارلمانی وجود دارد ، اجازه دهید آنها لغو شوند ، زیرا قانون فعلی انتخابات مجلس شورای اسلامی به دهه 60 برمی گردد و لازم است این سیاست ها بررسی شود و قوانین جدیدی درباره آنها تصویب شود.

بیشتر بخوانید  کیمیا علیزاده بعد از طلاقش جنجال به پا کرد

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید