مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیل

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اختصاصی دلگرم: دومین مجسمه بزرگ هنر دکو جهان برفراز کوهی در ریودوژانیرو خودنمابی می کند.در اواسط دهه 1850 پیشنهاد ساخت مجسمه عیسی مسیح بر فراز کوه کورکووادو مطرح شد اما ساخت و تکمیل این مجسمه مدت زیادی به طول انجامید و در سال 1931 به بهره برداری رسید.

تاریخچه مجسمه عیسی مسیح در ریودژانیرو برزیل/ مجسمه مسیح منجی در ریو

مجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیل

گروهی از مهندسین و متخصصین به این نتیجه رسیدند که برای ساخت این مجسمه بزرگ از بتون آرمه به جای فولاد استفاده کنند. لایه های خارجی این مجسمه از نوعی سنگ نرم ساخته شده چرا که هم دوام بیشتری دارد و هم استفاده آنها راحت تر است. ساخت این مجسمه 9 سال به طول انجامید یعنی شروع آن از سال 1922 و پایان آن سال 1931 بود. ارزش این مجسمه چیزی حدود 3میلیون و سیصدهزاردلار در سال 2014 براورد شده است. مجسمه عیسی مسیج در ریودو ژانیرو اثریست جاویدان که در 12 اکتبر سال 1931 به بهره برداری رسید.

مجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیل

سالانه بیش از 600 هزار گردشگر از مجسمه عیسی مسیح در پارک ملی جیژوکا در ارتفاع 700 متری زمین دیدن می کنند. خط اهن صدساله این پارک زحمت بردن گردشگران به نزدیک مجسمه را می کشد. جدای از سفر شگفت انگیزی که در مسیر پارک خواهید داشت از دانستنیهای تاریخی برزیل هم برایتان خواهند گفت. همچنین در طول راه کافی شاپ هایی برای استراحت قرار گرفته است.

مجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیل

مجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیل

قطار کوه کورکووادو در سال 1884 توسط دوام پدرو دوم امپراتوری این کشور برای انتقال قطعات مجسمه عیسی مسیح ساخته شد. در ابتدا موتور این قطار با بخار کار می کرد و مسیری سربالا با شیب زیاد حدود 3824 متر را می پیمود ولی بعدها برقی شد. تا به حال شخصیت های مشهوری همچون پادشاهان، رئیس جمهورها، هنرمندان، پرنسس ها ، دانشمندان و پاپ ها با این قطار سوار شده اند. از آنجایی که این قطار با نیروی برق حرکت می کند به نوعی نشان از حفظ طبیعت است. در واقع طرفداران طبیعت با این قطار رفت و آمد می کنند تا نشان بدهند که چقدر برای محیط زیستشان ارزش قائلند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با مناطق دیدنی یاسوج

مجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیل

از میان 21 مجسمه انتخاب شده در سرتاسر جهان در یک رای گیری آنلاین مجسمه عیسی مسیح در ریو به عنوان یکی از عجایب هفتگانه انتخاب شد.

مجسمه عیسی مسیح در ریو با 38 متر ارتفاع نماد وفاداری،شادی و صلح می باشد.

مجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیل

مجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیلمجسمه عیسی مسیح ، نگهبان ریودوژانیرو در برزیل

مجسمه عیسی مسیح در برزیل همزمان با جام جهانی فوتبال 2014 هشتاد و سه ساله شد.

ترجمه و گرداوری:
بخش گردشگری مجله دلگرم
(اعظم بهادرپور)


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *