مجری برنامه “کلاه قرمزی” را روی تلویزیون گذاشت و به “مهمان” نمایش خانگی رفت – اخبار صدا و سیما – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگ آژانس تسنیماو به آقای پیمانکار معروف است. حداقل بچه های دهه 60 همیشه منتظر ایرج طهماس و حمید جبلی بودند تا کارهای کودکان را برای فیلم و تلویزیون آماده کنند. اگرچه طهماسب و جبلی آثار خوب دیگری در رابطه با بزرگسالان در کارنامه خود دارند ، اما بیشتر آنها او را متعصب این گروه می دانند. حالا طهماسب چگونه کار با عروسک ها را شروع کرد؟

وی در یک خانواده بزرگ با 8 خواهر و برادر در خیابان آباسی بزرگ شد ، اما اهل جهرم فارس است و برادر بزرگترش ناصر طهماس نیز دو نفره است. وی بازیگری را از تئاتر دانشجویی تا سال 1984 ، زمانی که 25 ساله بود ، تجربه کرد و وارد سریال “شهر موش ها” به کارگردانی مرزی بورومان به عنوان کارگردان عروسک شد.

طهماب در سال 1985 با فیلم “آن سوی مه” به کارگردانی منوشر عسگری نسب وارد سینما شد و سپس در همان سال تجربه موفقیت آمیز در فیلم “خط پایان” را کسب کرد. اما شهرت این هنرمند از سال 1994 آغاز شد ، زمانی که او 35 ساله به عنوان نویسنده ، بازیگر و کارگردان با فیلم “قرمزپوش و پسر عموی” بود.

در سینما ، عینک دودی ، یکی بود ، یکی نبود ، دختری بود که شیرینی می فروخت ، کلاه قرمزی و سروناز ، یک دختر ایرانی ، خوابگاه دخترانه ، زیر درخت هلو ، یک دوست بد ، یک کلاه قرمز و مادربزرگ ، و او در بسیاری از فیلم های دیگر ظاهر شد. اما رد پای او را بیشتر می توانیم در تلویزیون ببینیم. هنگامی که او کار خود را با آموزشگاه موش ، آینه ، خانه مادربزرگ آغاز کرد و به کار با آرایشگاه زیبا ، آلنگ و دولنگ و انواع مختلف کلاه های قرمز ادامه داد ، ناگهان اعلام شد که دیگر کلاه قرمزی ساخته نمی شود.

بیشتر بخوانید  عدم برنامه ریزی هنگام گزارش وقفه قابل قبول نیست - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

“کلاه قرمزی” اولین بار در سال 1993 به عنوان مهمان در برنامه ای به نام “صندوق پستی” ظاهر شد و از آن زمان چندین مجموعه تلویزیونی و فیلم با موضوع “کلاه قرمزی” ساخته شده است. نمایشی که خلا em آن این روزها در تلویزیون بیشتر احساس می شود؛ عروسک های شگفت انگیزی که هم نسل گذشته و هم نسل حاضر با آنها احساس همدلی می کردند.

مذاکرات با عوامل و عوامل کلاه قرمزی ادامه داشت و حتی سید مرتضی میرباقری ، معاون وقت سیما ، اعلام کرد که ما به دنبال کلاه قرمزی هستیم تا دوباره روی آنتن بیاییم ، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. طبق گزارشات ایرج طهماسب یک برنامه ترکیبی در ابتدا با اجرای شهاب حسینی نام “همرافیک” ذکر شد و فصل دوم نیز توسط ایرج طهماس پخش خواهد شد. نام تئاتر عروسکی دیگری در حالی ظاهر شد که نام “مهمان” به طور رسمی توسط پروژه جدید آقای محری اعلام شد.

“محمونی” دستورالعمل جدید حسن حدادادی تهیه کننده “همرافیک” است که به تازگی با حسن ریوندی پخش شد اما به گفته امیر کرابی ، مدیر روابط عمومی و تبلیغات این نمایش ترکیبی ، این پروژه حدود 8 ماه در مرحله تولید است. . با انتشار اخباری مبنی بر اجرای و کارگردانی این برنامه تئاتر خانگی توسط طهماس ، می توان نام این هنرمند را به نام های دیگری چون حسین سهیلی زاده ، حسن فاطی و بسیاری دیگر که در تلویزیون نقل مکان کرده اند و دیگر فعالیت ندارند اضافه کرد.

گفته می شود که مهمونی هیچ ارتباطی با مجموعه کلاه قرمزی و کارهای مشابه ندارد ، اما امیر کرابی ، مسئول تبلیغات و روابط عمومی این پروژه ، به دلم تنگ شده وی گفت: “این یک نمایش ترکیبی است و محتوای آن فقط کودکانه نیست.” هم کودکان و هم بزرگسالان مخاطب این برنامه خواهند بود. من نمی توانم جزئیات بیشتری در مورد این برنامه بیان کنم ، زیرا ما باید مراحل قانونی دریافت مجوز آن را از Satra طی کنیم و سپس در مورد سایر جنبه های آن صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید  شاکیان حریم خصوصی؛ استاد برگزاری جلسات غیرعلنی

وی همچنین بر ارائه فصل جدید “هم رفیق” توسط ایرج طهماس تأکید کرد: این مسئله به این دلیل مطرح شد که تهیه کننده “مهمونی” تهیه کننده “همرفیق” بود.

کرابی در مورد زمان پخش این برنامه گفت: پیش بینی ما این است که مراحل به درستی پیش خواهد رفت ، در نیمه دوم سال بعد از محرم و صفر یک برنامه مهمان ترکیبی پخش می شود.

پیگیری ها نشان می دهد که بستر توزیع هنوز به طور کامل مشخص نشده است ، اما مذاکرات جدی تری با یکی از سیستم عامل ها در حال انجام است.

پیش از این محمد صوفی دبیر هیئت نظارت بر صدا و سیما در مورد مهاجرت برخی از برنامه سازان تلویزیونی و تهیه کنندگان سریال ها به سینمای خانگی گفته بود: “یکی از دلایل هجوم تهیه کنندگان و برنامه سازان سریال ها به شبکه سینمای خانگی ، حقوق های نجومی است.” برای تأمین این هزینه ها. “

وی همچنین معتقد است که “ارقامی در شبکه سینمای خانگی آورده شده است که کل بازار را متشنج کرده و حتی تولیدکنندگان خوب را نیز دشوار کرده است.”

با این حال دبیر هیئت نظارت بر پخش برنامه های گسترده تولید شبکه سینمای خانگی را دلیل دیگری برای این اقدام مقصر دانست و گفت: “فیلم ها به تازگی ساخته شده و برنامه های در دست ساخت به مقیاس وسیعی رسیده است ، بنابراین آنها به اینها حمله کردند رسانه ها. “” مطمئناً ، این تغییرات طبیعی است و با ثبات قیمت ها کوتاه مدت خواهد بود. “

انتهای پیام /

بیشتر بخوانید  سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود

دیدگاهتان را بنویسید