متن و ترجمه کامل زیارت اربعین + صوت



برای 20 صفر و اربعین حسینی بر اعمال مستحبی از جمله زیارت امام حسین (ع) تأکید شده است؛ چنان که امام حسن عسکری (علیه السلام) در روز اربعین به عنوان یکی از 5 نشانه مخصوص شیعیان، اگر چه برای کسانی که استطاعت سفر به کربلا را ندارند، در صورت نداشتن، خواندن زیارت اربعین که امام فرموده است، توصیه می شود. صادق (علیه السلام) در کتاب «التهذیب» شیخ طوسی.

متن زیارت اربعین به زبان عربی

درود بر علی یاور خدا و دوستدارانش.

درود بر حسین شهید مظلوم.

او پسر تو و پسر صفیق و پسرش الفایز است.

به نیکی مولود و او را مسلط به نیکی و رهبری نیکو و نیک مولود قرار داد و میراث انبیا به او داده شد.

و آن را دلیل بر خلقت یکی از اولیاء قرار داد، پس در استغاثه عذرخواهی کرد و نصیحت کرد و نصیحت او را شنید تا رستگار نشود.

بنده تو از نادانان و متوهمان است و اوست که دنیا را فریب داد و سهم خود را به بدبختان دنیا و به بدی فروخت.

آخرت بهای اوکوس است و مغرور می شوی و در هوا می شوی و غضب می کنی و غضب می کنی و مطیع بندگانت خواهی بود.

اختلاف و نفاق و به دوش گرفتن سلاح مقاومت کنندگان در برابر آتش، پس مبارزه آنان صبور و حساب شده و حتی تا سرحد ناامیدی است.

اطاعت از خون تو و تسبیح قدّوسیت خدا، سپس لعنتشان کن و به عذاب دردناک عذابشان کن، درود بر تو ای فرزند رسول.

درود خدا بر تو باد اى فرزند سعيد ووسى گواهى كه تو آمين خدا و پسر آمنه هستى.

و مظلومانه شهيد از دنيا رفت و گواهي داد كه خداوند وفا كننده وعده ما و نابود كننده ننگ شما و شكنجه كننده ذبح شماست.

بیشتر بخوانید  قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی از 100 هزار تومان گذشت / برنج وارداتی نیز از سفره ایرانی حذف می شود

و گواه باش که به وعده خدا وفا کردی و تا پایان یقین جنگیدی، پس لعنت خدا بر کسی که تو را کشت و خدا مرا لعنت کند.

تو مظلوم و لعنت خدا هستی، امت، این را شنیدی و از خدا گرفتی.

چنان که تو و مادرم ای فرزند رسول خدا گواهی می دهی که نور در مصلوب شامیکا و رحم پاک بودی.

جاهلیت را به ناپاکی هایشان آلوده نکردی و بت های جامه آنها را نپوشیدی و شهادت دادی که از دعا کنندگان ایمان هستی.

و ركن مسلمين و پايگاه مؤمنان، و گواهي بدهيد كه امام عادل، پرهيزگار، راضي، زكي، هادي، مهدي است.

و گواهى مى دهد كه از فرزندش كلمه اى خداپسندانه و نشانه هدايت و هدايت مطمئن و دليل بر اهل دنياست.

و گواه باشید که من به شما ایمان دارم و شما به احکام دینی معتقدید و خواهرانم اهل عمل و در دلهای شما صلح و صفا هستند.

از رحمت تو پیروی می شود و یاری تو برایت آماده می شود تا خداوند اجازه دهد.

و برای جان ها و بدن ها و گواهان و غیبت ها و ظواهر و باطن های شما، آمین رب العالمین.

ترجمه فارسی زیارت اربعین

سلام بر ولی خدا و دوستش سلام بر خلیل خدا و بنده بزرگوارش سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش سلام بر حسین مظلوم و شهید سلام بر آن بزرگمردی که اسیر گرفتاری ها شد و کشته شد. در حالی که اشک از چشمانش سرازیر می شود، که او وصی (و نماینده) شما و فرزند وصی شما بوده و منتخب شما و پسر منتخب شما بوده که موفق شده است.

بیشتر بخوانید  «مالدیو ایران» ورود ممنوع شد

به افتخار خود او را به شهادت رساندی و مخصوصاً بر او صلوات بخشید و او را به ولادت پاک برگزیدی و او را از بزرگان و از پیشگامان و از مدافعان حق قرار دادی.

و میراث انبیا را به او دادی و او را از اولیاء که حجت خلقت تو هستند قرار دادی و همچنین در دعوت مردم مجالی برای عذر و بهانه نگذاشتی و از او ابایی نداشت. خیرخواه بودن و جان خود را در راه تو داد. بندگانت را از جهل و نادانی و سرگردانی (در وادی) بیرون آوردی و چنان شد که فریب دنیا را خوردند و سود خود را به بهای ناچیز فروختند و آخرت خود را بخشیدند. در آنها بهای ناچیز و ناچیزی پرداختند.

و در چاه هوی و هوس افتادند و تو و پیامبرت را به خشم آوردند و بندگانت را پس از منافقان و منافقان و در پی کسانی که بار سنگین گناهان را بر دوش می کشیدند، پیروی کردند و به همین دلیل به جهنم گماشته شدند. (کسی که دید) با آنها شکیبایی کرد و در طلب پاداش بود تا اینکه خونش در راه تو ریخته شد و حرمتش شکست.

خدایا آنها را با لعنت و بال لعنت کن و به عذابی دردناک عذابشان کن. سلام بر تو ای پسر رسول خدا. درود بر تو ای پسر آقای اوسیجا. شهادت می دهم که به راستی امانت خدا و فرزند وصی او هستی، عمری سعادتمندانه داشتی و ستوده از دنیا رفتی، گمشده و مظلوم و مرحوم شهدا.

و همچنین شهادت می دهم که خداوند به وعده ای که به تو داده عمل خواهد کرد و هر که از یاری تو دست برداشته را نابود خواهد کرد و کسی را که تو را به قتل رساند مجازات خواهد کرد و در راه او می خواهی مرد.

بیشتر بخوانید  فوری/ افزایش 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان

خدا لعنت کرد کسی را که تو را کشت و خدا لعنت کرد کسی را که به تو ستم کرد و خدا لعنت کرد مردمی را که خبر قتل و ستم تو را شنیدند و به آن راضی شدند. از او متنفر است، دشمن دشمن است. پدرم و مادرم، شهادت می‌دهم به فداکاری تو ای فرزند رسول خدا، که به راستی تو نوری بودی پشت سر پدران بزرگ و رحمی پاکی که در زمان جاهلیت تو را به آلودگی‌های خود نجس نکردی و تو را دور نکرد. از لباس های کثیفش

و گواهى مى دهم كه تو به راستى از پايه هاى ايمان و اركان مستحكم مسلمانان و پناهگاه اهل ايمان هستى، و گواهى مى دهم كه تو به راستى باتقوا، پسنديده، پيشوا و راهنماى پاك هستى، و گواهى مى دهم كه آنان به راستى امامانند. از فرزندانت جان و راستی تقوا و نشانه های هدایت و ریسمان محکم (صالح و فضیلت) و حجت برای اهل دنیا. و شهادت می دهم که به تو اطمینان دارم و با احکام ایمان و عواقب اعمالم به بازگشتت یقین دارم و قلبم مطیع قلب توست و کارم در پی کار توست و یاری من برای تو آماده است تا خداوند اجازه دهد. شما ظاهر شوید

پس من با تو هستم نه با دشمنانت، درود خدا بر تو و بر جان و بدنت و حال و غایب تو و آشکار و پنهانت آمین، پروردگار جهانیان. پس دو رکعت نماز بخوان و به آنچه می خواهی دعا کن و برگرد.

دیدگاهتان را بنویسید