متن نوحه ترکی اربعین ۱۴۰۱ | زیارت جابر در روز اربعین


متن نوحه ترکی اربعین 1401 زیارت جابر در روز اربعین هنگام خواندن زیارت اربعین سال 1401 زیارت اربعین تلاوت سریع صوتی زیارت اربعین Bold 1401 زیارت اربعین برای اربعین 1401 با Farhamand Stoinikerieen تسلیت اربعین حسینی واتساپ 1401 | گیف اربعین حسینی تسلیت می توان روز اربعین را روزه گرفت روز اربعین را روزه گرفت حکم روزه اربعین حسینی آیا روزه اربعین ثواب دارد کلیپ داستان شب جمعه , کربلا, جدیدترین ویدیو

آخرین متن و شعر ترکی در مدح محرم و اربعین حسینی سال 1401 و زیارت جابر بن عبدالله در اربعین چنین نقل می کند:

جابر بن عبدالله انصاری پس از چهل روز به زیارت قبر سیدالشهدا علیه السلام آمد و به عطیه عوفه کوفی گفت: از پیامبر شنیدم که پیامبر می فرماید: هر که قبیله ای را دوست بدارد با آنها محشور می شود. ، و چه کسی اعمال قبیله را انجام می دهد اگر بخواهد در اعمال آنها شریک است.(1) پس با امام حسین جنگیدیم امام حسین را کشتیم با آنها هستیم زیرا دلم می گوید با آن است. امام حسین.

جابر بن عبدالله انصاری از مدینه خارج می شود و به کوفه می رسد. حالا با عطیه از مدینه آمد، یا از مدینه به کوفه آمد و با عطیه کوفی به کوفه آمد، به زیارت قبر حضرت سعید الشهداء آمد، دیگر معلوم نیست.

احرام در زمان عشق

خلاصه اینکه امروز در روز اربعین مرحوم عمادالدین طبری آملی این روایت را در کتاب بشارة المصطفی (علیه السلام) که از کتب شریف شیعه است با سلسله مراتب نقل می کند. زنجیره های انتقال از همان عطیه که می گوید:

روز اربعین با جابر بن عبدالله انصاری به زیارت قبر سیدالشهداء علیه السلام رفتیم. جابر آمد و در نهر فرات غسل کرد و لباس احرام پوشید و از عطر سعد بر بدنش پاشید و آهسته آهسته به سمت قبر رفت.

بیشتر بخوانید  تصاویر تلخ تصادف پژو 207 با گله شتر در بندرعباس / فیلم

من فکر می کردم غسل کردن و احرام بستن ظلم است. چون احادیث داریم که کسى که به حج مى رود، اگر کفش احرام ندارد، باید همان لباس احرامش را بپوشد. کت او را از داخل بچرخانید، بازوهایش را بردارید، قسمت بالایی کت را روی شانه هایش بیندازید و بازوهایش را از زیر آویزان کنید.

حقیقت خانه خدا حجت سعید الشهد علیه السلام است.

آیا جابر از پیامبر (صلی الله علیه و آله) یا از امیرالمؤمنین (علیه السلام) شنیده که اگر بخواهد قبر سیدالشهدا (علیه السلام) را زیارت کند یا قبر آن حضرت را زیارت کند، باید احرام بپوشد و غسل کن یا نه، این نظر جابر بود. زیرا این وکیل است که می تواند خود را از اصل جدا کند.

گویا روح اسلام در مغز جابر نشست و به حقیقت طعم اسلام و راز شریعت پی برد. و حقیقت خانه خدا مقام ولایت سیدالشهد علیه السلام است.

پس جایی که بدنش در وسط زمین است، خانه خداست. و حقیقت والی در آن نهفته است. کعبه یک پدیده است. در اینجا فضای داخلی است. در اینجا باید به طریق اولی غسل کرد و با احرام حرکت کرد.

یعنی در روایت داریم که فقیه باید ملکه مقدسه داشته باشد; ملکه قدسیه نوری از جانب خداوند در دل است که فقیه می تواند از طریق آن احکام کلی را با مصادیق خود وضع کند و آن مصادیق را به خوبی تشخیص دهد و بشناسد. و جابر این نور را داشت که تشخیص داد حالا که می خواهد بر قبر پسر پیغمبر برود باید احرام بپوشد و غسل کند. از این رو غسل، طواف غسل، زیارت غسل، احرام، به سوی خانه خدای حقیقی حرکت کرد، آهسته آهسته پاهایش را بلند کرد و مشغول ذکر خدا بود، تا به قبر رسید.

بیشتر بخوانید  آیا پرداخت ارز مسافرتی زائران اربعین متوقف شده است؟

عطیه دست جابر را روی قبر گذاشت، جیغ کشید و بیهوش شد. عطیه می گوید: جابر را به هوش آوردم، سه بار فریاد زد: یا حسین! ای حسین! ای حسین! حبیب لا یجیب حبیبه; آیا دوستی جواب دوستش را نمی دهد؟» سپس خودش این خط عذرخواهی را سر داد: «وانی لک بالجاب و گرسنگی عدیاک بر اتبایک و فرق بادناک و راساک؛ وقتی رگ گردنت از بین رفته است چگونه جواب مرا می دهی. به پشت و شانه ها آویزان شده و بین سر و بدن شما جدایی است.

«ابن حاتم النبیجین، ابن سیدالمؤمنین، ابن خلیفه تقوی و سلیل الهدی، پنجمین اصحاب الاقصی، ابن سید النکبه و ابن فاطمه، سید الهدی را شاهد بودم. نساء.”

شهادت می دهم که تو فرزند خیرالنبی هستی، تو فرزند سیدالمومنین امیرالمومنین هستی، تو فرزند سوگند تقوا و سبط رهبری و پنجمین صحابی قصاء و پسر سید النکبه، تو پسر فاطمه الزهراء، ساجد الناصه هستی».

«و مالک تو را چنین کرد و به پای سعید المرسلین اطعام کرد و در سنگ پرهیزگاران سجده کردی و من تو را به ایمان مؤمنان اطعام کردم و مورد قضاوت اسلام قرار گرفتی.

چگونه اینگونه نباشی و اکنون که به پنجه حاتم النبیین نبی بزرگ شده و در کنار شیر پرهیزگار پرورش یافته ای، از سینه ایمان سیر شده و با اسلام از شیر گرفته شده ای.

«فتبات حیا و طباط میتا، وگرنه دلهای مؤمنان برای جدایی و شوک در الخیرا لک خوب نیست;

آری تو در زندگی پاک بودی، در مرگ! همانا دلهای مؤمنان به خاطر فراق تو شاد نمی شود، در حالی که من در مهربانی و خوبی تو شک ندارم.

بیشتر بخوانید  تولید نخستین کیت ایرانی تشخیص کرونای اُمیکرون

“سلام الله وردوانه”

درود خدا و رضای خدا و رضای خدا بر شما باد»

«و شاهد عنک ماذیت علی ما موده علیه اخوک یحیی بن زکریا;

شهادت می دهم که تو در مسیر برادرت یحیی بن زکریا بودی.

جابر این سخنان را گفت و سپس به اطراف قبر معصومین، قبر شهدای کربلا، سیدالشهدا و قبر شهدا چرخید. او اجساد را پاک و برکت بخشید».

«سلام بر شما ای اموات که در مرگ حسین از دنیا رفتید و در سفر مردید، من گواه هستم که نماز را برپا داشتم و زکات دادم و امر به معروف کردم و از منکر خودداری نکردم. من با ملحدان جنگیدم و خدا را عبادت کردم تا مطمئن شدم.»

سوگند، پروردگارا! درود بر این بدن های پاک و پاک. سلام بر شما ای ارواح و ارواح که در آستان حسین و در راه و هدف او پیاده شدید و بار خود را بر آستان او فرود آوردید و وارد هلاکت و آن آستان شدید! و به نوری که پیغمبر دید پیوستید. شهادت می دهم که نماز خواندی و زکات دادی و امر به معروف و نهی از منکر کردی و با ملحدان و فاسقان پیکار کردی و پروردگارت را عبادت کردی تا اینکه در آغوش به مرحله امان و مرگ رسیدی و با حال خوش از دنیا رفتی و رفتی. “

با ما بمان.

دیدگاهتان را بنویسید