متن زیارت امیرالمومنین در روز مباهله ۱۴۰۱


متن زیارت امیرالمومنین در روز مباهله 1401 نحوه خواندن دعای مباهله در دعای مفت و مباهله یومیه. اعمال روز مباهله روز مباهله چیست روز مباهله عکس روز مباهله چیست عکس روز مباهله روز دعای روز مباهله روز مباهله روز مباهله 1401 فعالیت های روز مباهله روز مباهله چیست روز مباهله کارت تبریک روز مباهله چیست؟ اعمال شب مباهله و پروفایل روز مباهله متن روز مباهله روز مباهله دعای روز مباهله دعای روز مباهله عکس نوشته روز مباهله کلیپ روز مباهله چیست ویدیو برای روز مباهله متن تبریک روز مباهله روز مباهله دای کنگرا . روز مباهله است روز پیامبر اسلام آیات ولایت مباهله عکس پروفایل برای چیست؟

در این روز امیرالمومنین (علیه السلام) انگشتر خود را در حال سجده به مستمند هدیه کرد و آیه «إِنَّمَا وَلِیَیُوْکُمُ اللَّهِ وَ رسولهُ…» در شأن او نازل شد.

به هر حال این روز برجستگی و برتری فراوانی دارد و کارهای متعددی در آن انجام می شود:

اولین:

غسل

دیگر:

سریع.

سوم:

خواندن دو ركعت نماز كه از نظر وقت و كيفيت و ثواب شبيه «نماز عيد غدير» است و «عيت الكرسي» در نماز مباهله تا «هُم فيها خالدون» خوانده شود.

چهارم:

تعلیم دعای مباهله شبیه دعای سحر ماه مبارک رمضان است و شیخ طوسی و سید ابن طاووس آن را نقل کرده اند، اما بین سخنان آن دو بزرگوار تفاوت زیادی وجود دارد و من قول شیخ طوسی را در کتاب انتخاب کردم. «مصباح» که گفت: دعای مباهله با امتیاز و امتیاز من از حضرت صادق علیه السلام منقول است و آن دعا این است:

بیشتر بخوانید  آخرین برنامه کاری مراکز واکسیناسیون ویروس کرونا در شیراز

خدایا همه دعاهایم را از تو می خواهم و همه دعاهایم برای توست. خدای من، من برای جلال تو دعا می کنم و تمام جلال تو برای توست. خدایا از تو زیباترین ها را می خواهم و همه زیبایی ها زیبا هستند، خدایا از تو تمام زیبایی ها را می خواهم. خدایا این دعای من است همانطور که به من امر کردی، پس همان طور که به من وعده دادی اجابت کن.

خدایا جمالت را از تو می خواهم، به حق بالاترین درجه جمال تو و تمام مراتب آن زیباست، خدایا از تو تمام مراتب جمالت را می خواهم. خدایا عظمتت را میخواهم بالاترین مرتبه عظمتت و همه مراتب عظمتت عالی است خدایا همه مراتب عظمتت را میخواهم. خدایا از تو می خواهم جمالت را به حق عالی ترین مرتبه جمال تو و همه مراتب جمال تو زیباست، خدایا از تو تمام مراتب زیباییت را می خواهم. خدایا من تو را چنان که امر کردی می خوانم، پس به قول خود مرا اجابت کن.

خدایا به بزرگی تو و تمام عظمتت دعا می کنم، خدایا برای همه عظمتت دعا می کنم. خدایا تو را از نور و همه نور می‌طلبم، خدای من تو را از نور کل می‌طلبم. خدایا رحمتت را می‌طلبم و همه رحمتت گسترده است، خدایا رحمتت را برای همه می‌خواهم.

خدایا از تو جلالت می‌خواهم، به حق بالاترین درجات جلال و جلال تو همه مراتب عزت توست، خدایا از تو تمام درجات عزتت را می‌خواهم. خدایا نورت را از تو می خواهم، به حق نور تو بالاترین مرتبه است و همه نور تو نور است، خدایا تمام نورت را از تو می خواهم. خدایا از تو طلب رحمت می کنم به حق وسیع ترین مرتبه رحمتت و همه رحمتت گسترده است، خدایا از تو تمام رحمتت را می خواهم.

بیشتر بخوانید  صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

خدایا این دعای من است همانطور که به من امر کردی، پس همان طور که به من وعده دادی اجابت کن. خدایا من تو را از کمال طلب می کنم و هر کمالی کامل است. خدایا من با تو از کلمات اتم صحبت می کنم و همه کلمات کامل هستند، خدای من با تو از کلمات همه صحبت می کنم. خدایا از تو می خواهم از اسماء اعظم و همه اسماء اعظم، خدایا از همه اسماء از تو می خواهم.

مباهله:
مباهله درخواست لعن الهی برای اثبات صحت است و بین دو طرف که هر یک ادعای صحت دارند اتفاق می افتد.

آیه مباهله آیه 61 سوره آل عمران است که به واقعه مباهله اشاره دارد:

فين حجيك فيه من بعد ما جاياك من علم فقل تعلاوا ندع نصانا و نصانا و نصاكم و نفسنا و نبتهل تن نبتهل فنجعل عنت الله علي الكاذبين )61

بنابراین پس از ظهور علم [وحی]به شما، به همه درباره او [حضرت عیسی (ع)]تو را به چالش بکش، به او بگو: بیا تا فرزندانت و فرزندانت و زنانمان و همسرانت و جانمان و جان تو را احضار کنیم و فریاد بزنیم (به درگاه خدا) [تضرّع]بیایید این کار را انجام دهیم تا لعنت خدا را بر دروغگویان بیاندازیم.

معنای لغوی مباهل

«مبله» به معنای دشنام دادن به یکدیگر است. «بهاله الله» یعنی خدا لعنتش کند و از رحمتش دور کند.

دیدگاهتان را بنویسید