متن ادبی برای شب لیله الرغائب | اعمال روز و شب لیله الرغایب 1401


متن ادبی برای شب لیلا الرغاب آثار روز و شب لیلا لغائب 1401 | غسل لیله الرغاب چیست؟ اس ام اس دعای شب صوتی لیله الرغائب در شب لیله الرغاب 1401 | دعای لیله الراغیب مهدی رسولی روز لیله الرغیب ۱۴۰۱ چیست؟ زیارت امام حسین (ع) در ماه رجب امشب شب لیله الرغیب است، شب خواب دعای شب خواب، این خواب تحصیلی من است.

نحوه برخورد با یک گروه مذهبی ایرانی

به گفته عباس صادقی نیا، مشاور مذهبی سایت های نوروزی و ایران، در روایات فراوانی بر فضیلت ماه رجب تاکید شده است، به طوری که به آن شهر الله الاصابه به معنای ماه نامیده شده است. خانه خدا) زیرا در این ماه رحمت خدا بر بندگانش جاری می شود، این ماه به «وسیل» نیز معروف است، زیرا مجادله و مجادله با مشرکان و مخالفان حرام است. همچنین در حدیث قدسی آمده است: من ماه رجب را بین خود و بندگانم ریسمان قرار دادم و هر که آن را چنگ زد به بند من می رسد.

لازم به ذکر است لیله الرغائب یا شب آرزوها در سال 1401 برابر با پنجشنبه ششم بهمن ماه شمسی است.

دلیل نامیدن این شب به «شب آرزوها» چیست؟

علت اینکه شب اول جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب یا شب آرزوها می نامند این است که این شب از شبهایی است که در نزد خداوند و در روایات اهل بیت از فضیلت خاصی برخوردار است. آل البیت علیهم السلام تأکید کافی بر مشاهده آن شب دارد.

به گفته آیت الله جوادی آملی ماه رجب اول ماه های حرام و ماه خداست و زمان عبادت و دعا و استغفار و رحمت الهی در این ماه جاری می شود، به همین دلیل در این ماه است. ماه رجب‌الاسب نامیده می‌شود، زیرا «سب» به معنای ریختن است. بر اساس برخی روایات، «لیله الرغائب» شرافت و ارزش شب جمعه و ماه رجب را در هم آمیخته و ارزشی مضاعف دارد.

بیشتر بخوانید  همسر تایلندی یوسف تیموری کیست؟

شیخ عباس کومی در کتاب مفاتیح الجنان درباره این شب می نویسد: بدانید که شب جمعه اول ماه رجب «لیلة الرغیب» نامیده می شود و برای آن عملی از پیامبر(ص) است با فضیلت بزرگی است که سید بن طاووس در کتاب اقبال و علامه مجلسی آن را به اذن نبی زهرا نقل کرده اند.

باید در فضیلت گفت دعا لیله الرغائب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: هر که نمازی بخواند، خداوند متعال ثواب و برکت این نماز را در شب اول قیامت به زیباترین شکل ممکن به او عطا می کند. قبر.

بنابراین غسل در این شب اختیاری است و می توانید از خداوند برای خواسته های خود دعا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید