متروپل بار دیگر حادثه آفرید



آنچه دیگران می خوانند:

برج دوقلو کلان شهر پروژه عمرانی هلدینگ عبدالباغی واقع در خیابان امیری آبادان است. قرار بود این دو برج توسط دو پل شیشه ای در طبقات سوم و ششم به هم متصل شوند. برج شماره دو کلان شهر در 2 ژوئن 1401، قبل از بهره برداری کامل، به دلیل شکست ساختاری فروریخت. پل مترو در محلی ساخته شد که قبلا سینما نام داشت کلان شهر بود. در زیر فیلمی از تخریب خانه سالمندان برای متروپل را مشاهده می کنید که مسئولان تاکنون برای او خانه ای نخریده اند.

سازنده

برج های متروپل توسط هلدینگ عبدالباکی، یک شرکت خانوادگی که در زمینه ساخت برج های مسکونی و تجاری، انبوه سازی و توسعه شهری در آبادان فعالیت می کند، ساخته شده است. بر اساس گزارش ها، حسین عبدالبیگی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره هلدینگ عبدالباگی در ریزش برج شماره دو جان باخت.

فرو ریختن

نوشتار اصلی: ریزش ساختمان متروپل

ظهر روز دوشنبه 2 ژوئن 1401، بخشی از برج متروپل به دلیل خرابی سازه فروریخت. این حادثه صدها کشته و زخمی داشت. و پیش بینی می شود که برخی از آنها هنوز زیر ویرانه هستند.

دلیل ریزش این ساختمان به طور رسمی اعلام نشده است. اما موسسه سازه پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله سه دلیل اصلی ریزش این مجموعه را عدم توجه به انطباق سیستم های مهندسی، عدم توجه سازندگان به هشدارها اعلام کرد. مهندسان ناظر و بی توجهی شهرداری آبادان به این هشدارها.

بیشتر بخوانید  ویدیویی شوکه‌کننده از تمرین تصرف تایوان توسط ارتش چین!


دیدگاهتان را بنویسید