متحدان قدس -7؛ محور مقاومت نیاز به “مقاومت فرهنگی” و “راه حل های فرهنگی” دارد


به گزارش گروه بین الملل آژانس فارس ، شبکه اطلاع رسانی المیادین ادامه ویژه برنامه متحدان القدس (القدس القدس) به مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت است. لبنان در جریان جنگ 33 روزه 2006 علیه رژیم صهیونیستی ، در این باره نگران مقاومت فرهنگی و فرهنگی پرداخت.

این شبکه میزبان گروهی از نویسندگان ، شاعران و هنرمندان عرب در لبنان ، سوریه ، تونس ، یمن و آن عراق بود. این روشنفکران بر لزوم توجه به “تصمیمات فرهنگی” برای جبهه مقاومت در منطقه تأکید کردند.

مهمان شبکه لبنانی ضمن تأکید بر اینکه چتر فرهنگی به قدری گسترده است که می تواند زمینه را برای فعالیت در سایر زمینه ها هموار کند ، بر ایجاد راهبردهای فرهنگی برای محور مقاومت و سرزمین مقدس (متحدان قدس) تأکید کرد.

ملیتا ، جنوب لبنان ؛ ما باید گروه های مقاومت فرهنگی داشته باشیم

محمد کوثرانی ، محقق مهندسی فرهنگی لبنان در پاسخ به این س ifال که آیا می توان از “مقاومت فرهنگی” به عنوان سلاح استفاده کرد ، گفت: بله ، اگر شرایط مناسب باشد می تواند ابزاری باشد. بگذارید بگویم که ابتدا باید دسته بندی کنیم. طبقه بندی سیاسی ، نظامی. ما هیچ مقاومت فرهنگی نداریم. این شرط اصلی است. دوم ، برنامه ریزی و استراتژی مشترک فرهنگی برای گروه های مقاومت. اگر چنین چیزی در حوزه های نظامی و سیاسی باشد ، تأثیر ده برابر می شود.

کوسارانی با تأکید بر اهمیت کار فرهنگی گفت: یکی از نیازها این است که تصمیمات از نظر فرهنگی در محور مقاومت گرفته شود. من موافقم که صدای گلوله و جنگ از صدای همه چیز بلندتر است ، اما تصمیم فرهنگی لزوماً سهل انگاری نیست ، فقط یک تصمیم است ، یا به سادگی به هنر و اشکال هنری گرایش دارد که طی پنجاه سال گذشته به آن عادت کرده ایم. اما در اینجا ما در مورد صحنه فرهنگی و صحنه واقعی امور استراتژی ایجاد می کنیم و به سیاست و ارتش خدمت می کنیم. استراتژی فرهنگی چتر بزرگی است که سایر مناطق را نیز شامل می شود و می تواند زمینه را برای فعالیت در سایر مناطق از جمله سیاسی ، امنیتی و نظامی هموار کند.

کوسارانی گفت: نقش روشنفکران در صحنه فرهنگی امروز کاهش یافته است ، اما امروز این صحنه کاملا متفاوت از صحنه فرهنگی کلاسیک است. علاوه بر این ، حاکمان توانسته اند نقشی کاذب برای روشنفکران سنتی ایفا کنند. باید از این بحران خارج شد و پیوند مشکوک با فرهنگ سنتی را گشود و جبهه فرهنگی جدیدی را به سود روشنفکران علاقه مند گشود.

بیشتر بخوانید  ببینید | تقلید خواننده ماکان بند از صدای حامد آهنگی در کنسرت

این محقق لبنانی درباره اهمیت فعالیت فرهنگی محور مقاومت گفت ، ارزش های ایجاد شده توسط محور مقاومت و متحدان قدس ارزش های ماندگاری هستند و می توانند در همه زمینه ها به سود ما باشند. .. آنچه امروز به آن نیاز داریم ، استفاده سنتی از اشکال فرهنگی و روشنفکران است – نه. افراد تحصیل کرده باید واقعی و متعهد باشند و به آنچه امروز اتفاق می افتد پاسخ دهند.

نوار واقعیت فلسطین این است که تحت اشغال است

یوسری الگل ، نویسنده ادبیات فلسطینی در پاسخ به این س thatال که فلسطین از نظر فرهنگی در جهان خارج وجود ندارد ، گفت: “م institutionsسسات فرهنگی فلسطین کجا و م institutionsسسات فلسطین برای دیپلماسی فرهنگی کجا هستند؟” امروز کار به جایی رسیده است که یک فعال فرهنگی فقط می تواند به فکر شام خانواده اش باشد. نهادهای فرهنگی فلسطین و وزارت فرهنگ باید سهم خود را ایفا کنند ، اما در هر صورت ، اگر متفکر فرهنگی در برابر نان شب و سرزمین مادری خود ، طرف وطنش نباشد ، سرانجام شکست خواهد خورد.

یوسری در ادامه در مورد ارتباط بین مقاومت و تحصیل کرده و عناصر فکری تحصیل کرده صحبت کرد [و روشنفکران] اگر پایدار نباشند ، ارزش محصولات فرهنگی آنها چقدر است؟ چه ارزشی دارد؟ اکنون برخی از روشنفکران فلسطینی [به دلیل مهاجرت] آنها در آمریکای لاتین هستند. امروز همه در مورد وضعیت جامعه خود صحبت می کنند. واقعیت جامعه فلسطین زندگی زیر چکمه اشغالگران است. به همین دلیل افراد تحصیل کرده باید پایدار باشند. قلم و قلم این هنرمند گلوله ها و سلاح های اوست.

دمشق؛ کار فرهنگی دشمن این است که سعی کند ارزش های ما را فراموش کند

حسن حمید ، نویسنده سوری در پخش در پاسخ به این س thatال که مقاومت توانسته است به زمین بنشیند سوریه وی گفت: در این دهه آتشین ، محور مقاومت “فرهنگ متأثر” می تواند چه پشتوانه ای داشته باشد؟ [ده سال بحران] ما در میانه نبرد بودیم.

حسن حمید توضیح داد که یکی از اقدامات دشمن در دهه های اخیر حذف همه ارزشهای فرهنگی متاثر از جمله ستایش میهن یا چهره آن بوده است. که اعوجاج. به عنوان مثال ، آنها نمی خواهند در مورد لحظات مثبت جنگ صحبت کنند [جنگ با رژیم صهیونیستی] یا اینکه در ستایش برخی از شخصیت های تاریخی ما صحبت کنیم. دشمن سعی کرد از طریق رسانه های خود از جمله دانشگاه ها این موارد را نابود کند. بنابراین آنها شبکه های ماهواره ای ، روزنامه های مختلف و رسانه های مختلف را برای رسیدن به این هدف ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید  لاغر شو ولی نه اینطوری! | عوارض لاغری سریع

بغداد مربی مربوطه باید آگاهی انتقادی داشته باشد

علی واججی ، شاعر عراقی ، با اشاره به “روشنفکر نگران” گفت: “اگر بخواهیم نگاه دقیق تری داشته باشیم ، او قبل از اینکه تحصیل کند یا نباشد یک موجود نگران است.” بنابراین آموزش یک آگاهی انتقادی است.

المیادین پرسید ، روزی احمد مطر [شاعر بزرگ و معروف و ضد استعماری عراق] و پایه های برخی رژیم ها را متزلزل کرد. امروز این صدای شعر شنیده نمی شود. علی واجیچ پاسخ داد ، نه. این شعری است که به اشکال مختلف در می آید و فقط یک شعر کلاسیک است قرن ششم و هفتاد [قرن بیستم] نیست. امروزه اشکال مختلفی به خود گرفته است. او وقتی می میرد محمود درویش [شاعر و مبارز فلسطینی] و مظفر النواب [شاعر و فعال سیاسی عراقی] آنها شعر می خواندند ، با میلیون ها نفر صحبت کردند. امروز به لطف شبکه های اجتماعی ، همین میلیون ها نفر تریبون دارند. به همین دلیل دیگر لازم نیست که شما صدای مجلس و قبله باشید.

تونس مربی مربوطه باید اوضاع مظلوم را درک کند

یاسر جرادی ، هنرمند تونسی ، در پاسخ به سوالی درباره روشنفکران نگران در جهان عرب در نتیجه اشغال و سازش صهیونیست ها گفت: “من در تونس یک سالن کوچک 100 متری ماسار را در قلب یک محله قدیمی به یاد می آورم.” فعالیت های خود را به صورت رایگان پردازش کنید. این سالن جنبش مهمی را در سال 2017 به راه انداخت و اعتراض به اقدام جشنواره کارتاژ به دعوت یک هنرمند صهیونیست بود و وی میشل بوینا است. در واقع اقدام این سالن فرهنگی جرقه اعتراضاتی بود که سپس علیه این اقدام شکل گرفت و اعتراض به حدی زیاد بود که تصمیم گیرندگان را از این تصمیم منصرف کرد. مثال دیگر ترانه ای بود که در آن نزار خواننده تونسی می خواست با یک هنرمند صهیونیست شعر اجرا کند و می خواست برای خودش کارزاری را آغاز کند اما این کمپین علیه او رو به رو شد.

بیشتر بخوانید  الهام حمیدی ثروت شوهر تاجرش را به رخ کشید

جرادی در پاسخ به این س whyال که چرا در نبرد اخیر در غزه (سیف القدس) رهبری را به دست گرفت و از دیگران خواست که علیه رژیم صهیونیستی موضع بگیرند ، پاسخ داد: “زیرا این هنرمند در همان جامعه زندگی می کند.” او نمی تواند در برج عاج بنشیند و فقط رمان خود را تماشا کرده و بنویسد یا ترانه خود را بخواند. این هنرمند باید درد مردم فلسطین را احساس کند. مربی مربوطه باید اوضاع مظلوم را درک کند. نگرانی محرک اصلی افراد تحصیل کرده و هنرمند است که باید از درون برآید.

سنعـاء؛ روشنفکران نگران نباید بی طرف باشند

ولید حسام شاعر یمنی در مورد نقش روشنفکران یمنی در زمان جنگ و محاصره [عربستان سعودی و آمریکا] وی گفت: “مهم این است كه ما به مقاومت فرهنگی نیاز داریم.” مقاومت محدود به مرزهای یک کشور نیست. در مورد روشنفکران یمنی ، باید بگویم که او همچنین قلب آن چه در منطقه اتفاق می افتد است. جنگ و تجاوز واقعیت یمن را تحت تأثیر قرار داده است و در نتیجه روشنفکران حضور دارند.

حسام درباره روشنفکر یمنی نگران گفت: “روشنفکر واقعی ، موقعیت طبیعی او باید مقاومت باشد.” او باید بدون نیاز به دستورات رسمی و احضار ، مطابق ذات خود رفتار کند. طبیعت او باید حرکت و مقاومت در برابر ظلم باشد. با توجه به صحنه فرهنگی امروز در یمن ، باید بگویم که متجاوزان به طرق مختلف سعی در دستیابی به خواست روشنفکران و روشنفکران یمنی داشتند. کشت شده نباید خنثی باشد و نه تنها باید موضع بگیرد ، بلکه فعال باشد.

حسام گفت: کشورهای متجاوز در یمن که در خدمت برنامه های جهانی دشمنان آمریکایی و صهیونیستی هستند ، تلاش می کنند همراه با تهاجم نظامی ، خواست مردم را به عنوان یک مسئله جانبی درک کنند. رسانه خلیج فارس [فارس] و رسانه های دیگر کشورهای متجاوز با ایجاد اصطلاحات جدید مانند “حاکمیت قانون” “حمایت از حاکمیت قانون” [اشاره به دولت مستعفی و فراری یمن] آنها در تلاشند حقیقت را تغییر دهند.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید