مبنای اصلی دولت جلوگیری از فشار بر میز خانه است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به منظور ارائه گزارشی از وضعیت بازار پس از اجرای برنامه های مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و اهمیت موضوع نظارت بر بازار بر حسن اجرای این طرح، مبنای اساسی اجرای قانون توسط دولت با انصاف در پرداخت یارانه ها و جلوگیری از فشار بر خانوارها است.

رئیس جمهور سیزدهم افزود: تثبیت قیمت ها برای تحقق این امر ضروری است و سازمان حمایت از تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و اصناف باید بر روند قیمت گذاری نظارت داشته و از افزایش غیرمنطقی و غیرمنطقی قیمت ها بر اساس مولفه های موثر در هزینه ها و سود جلوگیری کند. فروشندگان قیمت منصفانه تعیین می کنند و اطلاع می دهند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات نیز طبق قانونی که اخیرا تصویب شده باید با متخلفان برخورد قاطع کند.

رئیس جمهور در این جلسه پس از ارائه گزارشی از میزان موجودی و روند تامین کالاهای اساسی و نهاده های دامی از طریق تولید و واردات داخلی، با توجه به فراوانی و کفایت این اقلام، به تسریع و تسهیل در امر صحیح آنها اشاره کرد. توزیع در استان ها و شهرستان ها

رئیسی تصریح کرد: شفافیت عملکرد و گفت و گوی مستمر با مردم یکی از اصول اصلی دولت سیزدهم است و دستگاه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی باید با همه مسئولان برای رفع گره ها و ابهامات در مسائل اقتصادی از جمله مردمی سازی همکاری کنند. قوانین و یارانه های منصفانه.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی همکاری های اقتصادی دولت، موضوع بازار ارز و اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی و یکپارچه سازی این بازار و استفاده از فرصت های موجود کشور برای مدیریت منابع و تثبیت نرخ ارز مورد بررسی قرار گرفت. .

بیشتر بخوانید  در طرح توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی، الحاق فرودگاه رشت نیز به این منطقه در دستور کار قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید