مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مبلغ وام مسکن در سال 2018 چقدر بود + جزئیات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


98 مبلغ وام مسکن

دلگرم: معاون اقتصادی بانک مرکزی جزئیات افزایش وام مسکن در سال ۹۸ را اعلام کرد و گفت: بانک ها هیچ مانعی برای پرداخت تسهیلات مسکن ندارند.

پژمان گربانی در خصوص افزایش ساختمان های مسکونی افزود: اسفندماه سال گذشته بر اساس گزارش بانک مرکزی سقف ساختمان های مسکونی با امکان فروش اقساط بلندمدت برای بانک های تجاری و بانک های مسکونی حدود 60 افزایش یافت. ٪.

وی افزود: به عنوان مثال در تهران سقف قبلی تسهیلات ساخت و ساز مسکونی انفرادی 60 میلیون تومان و برای زوجین 100 میلیون تومان بود که هر کدام به ترتیب به 100 و 160 میلیون تومان افزایش یافت.

معاون اقتصادی بانک مرکزی ادامه داد: در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر این سقف برای ساختمان های تک و جفت به ترتیب 50 و 80 میلیون تومان بود که به ترتیب به 80 و 120 میلیون تومان رسید.

به گفته قربانی، در سایر مناطق شهری این ارقام 40 و 60 میلیون تومان بوده که برای تسهیلات مجرد و زوج به 60 و 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام بر اساس تحلیل های انجام شده در بانک مرکزی و بانک مسکن است، گفت: طبق بررسی ها و بررسی ها بیشترین مشکلاتی که در حوزه مسکن در کشور وجود دارد در حوزه تامین است. چرا که با نگاهی به آمار معاملات در تهران از خرداد ماه سال گذشته، حجم معاملات نسبت به سال گذشته کاهش یافته و قیمت ها افزایش یافته است که حکایت از مشکلات در سمت عرضه این بخش دارد.

بیشتر بخوانید  10 جفت برتر سریال ترکی در شبکه های اجتماعی!

معاون اقتصادی بانک مرکزی تاکید کرد: به همین دلیل ساخت و ساز مسکن در اولویت قرار گرفت تا هم در حوزه عرضه و هم بر تقاضا تاثیر بگذارد و وام ها مقرون به صرفه باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته از 773 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی حدود 103 هزار میلیارد ریال به حوزه مسکن اختصاص یافت.


بانک ها هیچ مانعی برای پرداخت تسهیلات ندارند

به گفته قربانی، در سال های اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن، ظرفیت های بانکی به طور متوسط ​​35 درصد قیمت خرید مسکن در کل کشور را پوشش می دهد و سرمایه ای بودن مسکن یکی از دلایل گرانی مسکن است. هزینه ها

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: بانک ها هیچ مانعی برای پرداخت سود ساخت مسکن ندارند اما در سال 96 تقاضا برای اخذ این مزایا کاهش یافت و به 8 درصد کل تسهیلات بانکی رسید که در سال گذشته 13.4 درصد افزایش یافت.

وی گفت: البته 25.2 درصد مانده تسهیلات بانکی در سال 97 مربوط به حوزه مسکن است. اولین ساختمان مسکونی 80 درصد قیمت مسکن در سال 94 را به خود اختصاص داده است و اکنون این ساختمان 53.6 درصد قیمت را پوشش می دهد.

قربانی افزود: پرداخت تسهیلات به بخش مسکن با توجه به تراز منابع و هزینه ها محدودیتی ندارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *