مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مبلغ عیدی 1401 بازنشستگان تعیین شد/عیدی بازنشستگان کی واریز می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

.

عیدی برای بازنشستگی در بهمن ماه واریز خواهد شد.عیدی برای بازنشستگی به افراد واجد شرایط اعطا می شود.عیدی برای بازنشستگی در سال جدید در حال تغییر است. عیدی برای بازنشستگی دولت اعلام می کند که طبق سنوات گذشته این مبلغ معادل عیدی کارکنان دولت است. آخرین اخبار مربوط به عیدی برای بازنشستگی سایت خبرآزادا را بخوانید.

باشگاه خبرنگاران، رئیس کانون بازنشستگان سازمان بیمه اجتماعی گفت: میزان عیدی مستمری بگیران بیمه اجتماعی برابر با عیدی است که دولت به مسئولان کشوری و لشکری ​​می دهد.

به گفته دهقان کیا، هنوز اقدامی برای تعیین تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی در عیدی انجام نشده و تلاش می شود تا میزان عیدی مستمری بگیران به حقوق یک ماهه برسد.

وی گفت: پرداخت عیدی مستمری بگیران از بودجه دولت نخواهد بود و دولت فقط میزان آن را اعلام می کند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان بیمه اجتماعی گفت: از آنجایی که عیدی و پاداش استخدامی مشمول بیمه نیست، سازمان بیمه اجتماعی نمی تواند به اندازه کارگران عیدی به مستمری بگیران پرداخت کند.

مبلغ عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 99 یک میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

چه زخمی به رقم عیدی مستمری بگیران بزنیم؟

حالا در این بین مستمری بگیران به این فکر می کنند که یک میلیون و 500 هزار تومان خرج چه زخمی برای رضای خدا می کنند.

از برخی بازنشستگان پرسیدیم با 1.5 میلیون تومان عیدی چه کردید؟ جواب های مختلفی گرفتیم، یکی شب شد و خانه اجاره کرد، دیگری برنج، گوشت، آجیل خرید و پولش تمام شد، بعضی ها هنوز خرج نکرده اند و بچه ها و نوه هایشان را برای عید گذاشته اند. بازنشستگان و نوه ها نیز برای عیدی از آنها توقع زیادی دارند و دیگر به 10 تومان و 5 تومان عیدی بسنده نمی کنند.

بیشتر بخوانید  چشم انداز اشتغال در سال جدید روشن تر است

از زمانی که رقم عیدی منتشر شد تا زمان پرداخت، بازنشستگان اعتراضات زیادی به آن داشتند، اما باز هم مانند دیگر مسائلی که مسئولان به مطالبات این قشر گوش نکردند، اعتراض آنها ناکام ماند و همان رقم عیدی گروه به گروه است.

مستمری بگیران برای ما نوشتند: با 1.5 میلیون تومان عیدی چه می شود کرد؟ مردم خرید را چگونه تصور می کنند؟ یا در پیامی دیگر مستمری بگیر به ما نوشت: با 1500000 عید قربان مستمری بگیران و 5 فرزند چه کنیم؟ و یکی از مستمری بگیران خطاب به مسئولان خطاب به ما نوشت: آیا واقعا مسئولان به فکر وجود مردم هستند؟ یک میلیون و 500 هزار تومان به ما عیدی دادند، سه فرزند، با این رقم چه می شود کرد؟

صندوق‌های مختلف بیمه‌ای را درباره تعداد کم مستمری بگیران عیدی زیر نظر گرفتیم و هر کدام اعلام کردند که رقم عیدی از سوی دولت تصویب شده و صندوق‌های بیمه موظف به پرداخت عیدی هستند.

عیدی برای بازنشستگی

توضیحات مدیرعامل سازمان بیمه های اجتماعی در عیدی بازنشستگان

سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان مستمری عیدی گیرنده با مصوبه هیات وزیران یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: در مورد پرونده های مستمری تازه تاسیس و یا پرونده های مستمری که به هر دلیلی در سال جاری فعال می شوند، میزان عیدی پرداختی متناسب با ماه های دریافت مستمری در سال جاری بوده و کسری ماهانه محاسبه می شود. . مثل ماه کامل

مديرعامل زيستن گفت: ميزان عیدی مشمول ماده 91 قانون بودجه سال 90، ماده 66 قانون بودجه سال 1391 و قانون تعیین تکلیف بیمه اجتماعی اشخاصی که حق بیمه پرداخت کرده اند، می باشد. . سال یا کمتر، متناسب با حق بیمه آنها خواهد بود.

بیشتر بخوانید  کشف 32000 لیتر سوخت قاچاق در کازرون

نکته مهم این است که آیا دولت در ایام عید به تورم توجه کرده است یا خیر؟ این رقم مصوب نشان می دهد که دولت بدون توجه به تورم و قیمت اقلام اساسی، عیدی بازنشستگان را تعیین کرده است و بازنشستگان در این فکر هستند که عیدی امسال را چگونه بگذرانند.

زمان پرداخت عیدی بازنشستگی

علی خدامی مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با خزانه داری کل کشور و سایر دستگاه های ذیربط مقرر شد برای آن دسته از بازنشستگان و کارمندانی که بخشی از عیدی را پرداخت کرده و یا وجه عیدی دریافت نکرده اند، عیدی این افراد باشد. عزیزان طی پرداخت کامل در دو روز آینده.

وی افزود: از جمله اقشار مذکور افرادی از دو خدمت عمومی و عزیزانی هستند که مدت بازنشستگی آنها کمتر از یک سال است و به همین دلیل عیدی کامل از آنها اخذ نشده است.

هدمی گفت: عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری بر اساس مصوبه دولت روز چهارشنبه 29 بهمن ماه به مبلغ یک و نیم میلیون تومان پرداخت شد.

مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از واریز عیدی مستمری بگیران این صندوق در روز چهارشنبه 30 بهمن ماه خبر داد.

علی خدامی با اعلام این خبر افزود: میزان عیدی بازنشستگان طبق اعلام دولت یک میلیون و 500 هزار تومان است.

در صورت تکمیل و تصویب این طرح، مستمری بگیران کارگری همان مبلغ عیدی کارگران سال آینده را دریافت خواهند کرد. در حال حاضر عید فطر «کارمند» است; این در حالی است که کارگران عیدی حداقل دو رکن حقوق کارگری هستند.

بیشتر بخوانید  آیت الله سیستانی دچار سکته قلبی شد

امسال بازنشستگان کارگری به شدت به دریافت عیدی کارگر بی بضاعت انتقاد کردند و گفتند یا عیدی ما را کارگر می کند یا به عنوان کارمند به ما حقوق و مزایا می دهند.

طرح پرداخت عیدی بازنشستگان

مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کارگری استان خراسان رضوی طرح پرداخت عیدی فطر به مستمری بگیران و یا پیش نویس ماده واحده یکسان سازی عید سعید فطر و پاداش مستمری بگیران تامین اجتماعی با مشمولان کارمند را به نمایندگان ارائه کرد. به قانون کار بله که.

در صورت تکمیل و تصویب این طرح، مستمری بگیران کارگری همان مبلغ عیدی کارگران سال آینده را دریافت خواهند کرد. در حال حاضر عید فطر «کارمند» است; این در حالی است که کارگران عیدی حداقل دو رکن حقوق کارگری هستند.

امسال بازنشستگان کارگری به شدت به دریافت عیدی کارگر بی بضاعت انتقاد کردند و گفتند یا عیدی ما را کارگر می کند یا به عنوان کارمند به ما حقوق و مزایا می دهند.

امسال یک میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان عیدی به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت شد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *