مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: ابتدا مقرر شد برای عیدی امسال مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شود، سپس برخی بر این عقیده بودند که دولت باید این رقم را به 500 هزار تومان و در نهایت مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان افزایش دهد. به عنوان عیدی برای کارمندان دولت .

دولت در بخشنامه بودجه ارسالی به دستگاه های اجرایی مبلغ مشخصی برای مرخصی کارکنان اعلام نکرده و آن را مشمول ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته که مبلغی حدود یک میلیون و 675 هزار تومان است که البته مانند سال های گذشته، میزان می تواند در کشمکش بین قوه مجریه، دولت و مجلس تغییر کند.

دستگاه های اجرایی امروز بخشنامه بودجه تدوین لایحه بودجه سال آینده را دریافت کردند و در آیین نامه مالی آن و در قسمت اعتبارات هزینه ای، میزان پاداش پایان سال مانند گذشته مشخص نشده است. سال، اما در بند. ج) در این آیین نامه آمده است: «دستگاه های اجرایی باید میزان کمک هزینه سالانه (مرخصی) را طبق ماده (75) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش بینی کنند». مبلغ نهایی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی پاداش سالانه کارکنان، مستمری بگیران و مأمورین را به میزان 5000 امتیاز تعیین کرده است که با احتساب ضریب ریالی مبلغ عیدی یک میلیون محاسبه می شود. و 675 هزار تومان.

البته در سال های گذشته بارها میزان جبرانی در نظر گرفته شده برای عیدی کارمندان تغییر کرده است که در این باره مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس نظرات متفاوتی داشته اند.

بیشتر بخوانید  بهترین و بدترین استان‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران+ تصویر

ابتدا مقرر شد برای عیدی امسال مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شود، سپس برخی بر این عقیده بودند که دولت باید این رقم را به 500 هزار تومان و در نهایت مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان افزایش دهد. به عنوان عیدی برای کارمندان دولت .

حقوق اسفند و عیدی برخی از مستمری بگیران صندوق پیو واریز نشده است و دلیل آن نیز کمبود اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

صندوق بازنشستگی کشوری نیز هفته گذشته اعلام کرد: با تخصیص بخش‌هایی از وام‌های مربوط به کسر حق بیمه از سوی سازمان برنامه و بودجه و صندوق‌های داخلی تامین‌شده از سوی حوزه اقتصادی و شرکت‌های تابعه این صندوق، مرحله اول پرداخت حقوق بازنشستگانی که حقوق آنها پرداخت می‌شود. تا سقف پنج میلیون و 350 هزار تومان (پنج میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان) حقوق آنها در روز پنجشنبه 5 اسفند واریز شد. همچنین حقوق سایر مستمری بگیران کشوری به محض اعطای وام های لازم در مراحل بعدی پرداخت می شود.

بر این اساس مستمری بگیرانی که تا عید صبر نکرده اند امروز با حقوق اسفند ماه خود این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

«علی هدمی» مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری امروز شنبه از پرداخت عیدی بازماندگان با حقوق اسفندماه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران دستورالعمل محاسبه و پرداخت عیدی سال 1400 تهیه شده و مبلغ عیدی طبق این دستورالعمل واریز شده است.

مبلغ عیدی امسال مستمری بگیران و کارمندان یک میلیون و 600 هزار تومان است. همچنین برای زوجین 400 هزار تومان و برای هر فرزند 150 هزار تومان پرداخت شد.

ایسنا: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک صباح؛ پرداخت عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از امروز چهارشنبه 17 بهمن ماه آغاز شد.

بیشتر بخوانید  خسارت وارد شده به بخش کشاورزی چهاراهال و بختیاری 3100 میلیارد تن اعلام شده است

ناهید حیدری مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: میزان عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران بر اساس مصوبه هیات دولت یک میلیون و 200 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا 22 بهمن امسال پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ، در سطح سازمان تامین اجتماعی بیش از 3 میلیون و 400 هزار مستمری بگیر و مستمری بگیر تحت پوشش حمایت اجتماعی هستند که از این تعداد 345 هزار نفر تحت پوشش این حمایت قرار دارند. در سطح اداره کل غرب تهران بزرگ حمایت هایی وجود دارد.

رئیس اتحادیه مستمری بگیران و کارکنان تامین اجتماعی از پرداخت عیدی مستمری بگیران از نیمه بهمن ماه و بر اساس حروف الفبا خبر داد و گفت: اعتبار لازم تامین شده است.

علی دهقان کیا در خصوص پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: عیدی مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تا چند روز آینده پس از نیمه بهان پرداخت می شود.

وی افزود: دستورالعمل پرداخت مستمری بگیران منتشر شده و مستمری بر اساس حروف الفبا پرداخت می شود.

رئیس اتحادیه مستمری بگیران و کارکنان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اعطای وام پرداخت ایام باجرم تضمین شده است، خاطرنشان کرد: وام لازم برای پرداخت مستمری بگیران باجرم تامین شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

دهگان کیا گفت: 5 هزار میلیارد تومان بابت بدهی کشوری به سازمان بیمه اجتماعی پرداخت شد که 3 هزار میلیارد تومان آن بابت معوقات بیمه ای در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و مابقی صرف عیدی بازنشستگان شد.

مبلغ عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان یک میلیون و 200 هزار تومان است که به تصویب دولت رسید.

بیشتر بخوانید  قیمت تولیدکننده روی کالا مبنای دریافت مالیات

مدیرکل امور مالی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت عیدی 50 درصدی مستمری بگیران این سازمان در روز اول اسفندماه خبر داد و گفت: مابقی مستمری بگیران نیز در روزهای آینده و بر اساس برنامه.

یونس کریم نژاد اظهار داشت: تعطیلات مستمری بگیرانی که از بانک کارگران رفاه مستمری دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف «ح-ک-د-ز-ر-س-ط-ز-ا-غ-ف- از روز اول اسفند ماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: مستمری بگیرانی که در بانک رفاه مستمری دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف ج-ز-ذ-ذ-ذ شروع می شود نیز در روز دوم اسفند ماه مستمری پرداخت می شود.

کریم نژاد افزود: در 13 اسفند مستمری بگیرانی که از بانک رفاه مستمری دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حرف «ب-پ-ت-ت-س- سی» شروع می شود نیز به استقبال عید می روند.

مدیرکل امور مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: مستمری بگیرانی که مستمری خود را در سایر بانک ها دریافت می کنند 14 اسفندماه نیز عیدی می گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، کریم نژاد گفت: مستمری بگیرانی که نام خانوادگی آنها با حرف الف شروع می شود و همچنین مستمری بگیرانی که پرونده بازنشستگی آنها در شعب تا 2000 نفر باشد، 6.7 عید می گیرند. در ماه مارس دریافت خواهند کرد.


دیدگاهتان را بنویسید