مبالغ بلوکه شده متقاضیان خودرو به دلیل عدم انجام معاملات، همان زمان آزاد شد



جهرمی در ابتدای این برنامه با عذرخواهی از افرادی که در روزهای گذشته از بورس کالا کد خرید خودرو، ثبت سفارش و پرداخت هزینه دریافت کرده اند، عذرخواهی کرد و گفت: مفاد و ماده 18 قانون ابزارسازی. .

وی افزود: با توجه به نامه های قبلی وزارت صمت در خصوص کالاهای مشمول قیمت گذاری، هیچ راهکاری در خصوص خودروهای کوچک مشمول مکانیسم قیمت گذاری اعلام نشده است و اگر وزارت صمت اعلام کرده باشد که چه خودروهایی مشمول قیمت گذاری هستند، در پذیرش از ابتدا رد شد. به نظر می رسد وزارت صمت از پذیرش خودرو توسط خودروساز شاهین خبر نداده است.

جهرمی تصریح کرد: همچنین خودروسازان در خصوص خودروهایی که مشمول تعیین قیمت هستند تصمیمی به بورس کالا ارائه نکردند، بنابراین اطلاعیه قبلی که دارای اعتبار قانونی باشد داده نشده است.

وی با اشاره به تصمیم وزارت صمت به بورس کالا از روز سه شنبه مبنی بر لغو تحویل خودرو در بورس، گفت: اما مصوبه ارسالی روز سه شنبه حاوی ابلاغیه روسای قوا مبنی بر بزرگتر بودن آن بود. . بر اساس قانون و آیین نامه مصوب مجلس، بورس نمی توانست نامه های قبلی وزارت صمت را انجام دهد، اما در مورد نامه روز سه شنبه که ابهامات قانونی در خصوص مصوبات شورای هماهنگی ایجاد کرد، این موضوع باید توسط شورای هماهنگی حل و فصل شود. بورس کالا.بازار سهام. اما علیرغم پیگیری های لازم، این مصوبه از آبان ماه سال گذشته تاکنون به وزارت اقتصاد یا سایر دستگاه های ذی صلاح ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید  وب سایت فدراسیون جهانی لیست 12 نفره تیم ملی والیبال را منتشر می کند

جهرمی در ادامه سخنان خود باز هم با تاکید بر اینکه وزارت صمت مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی را به دستگاه های ذیصلاح برای تعیین حدود اختیارات ابلاغ نکرده است، تاکید کرد: اگر این مصوبات به موقع به دستگاه ها می رسید شاهد این موارد نبودیم. .

* مبالغ مسدود شده به دلیل عدم انجام معامله آزاد می شود

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران در قسمت دوم این گفتگو در پاسخ به این سوال که تکلیف افرادی که پیش پرداخت کرده اند چه می شود، گفت: پرداخت به حساب بورس کالا یا خودروساز یا دلال. این مبلغ به محض انجام نشدن تراکنش ها به حساب افراد آزاد و برداشتی واریز شد. خوشبختانه شفافیت بورس کالا به حدی است که هم خریدار و هم فروشنده می دانند چگونه عمل کنند.

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر لغو خرید خودرو در بورس کالا، افزود: با موافقت شورای عالی بورس، موضوع به دبیرخانه شورای برنامه ریزی و تصمیم گیری ارجاع می شود. بررسی کنید و تصمیم نهایی را بگیرید.

کالااکبر

دیدگاهتان را بنویسید