مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ما یک دهه دیگر به گاز ایران نیاز داریم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «عادل کریم» وزیر برق عراق امشب (چهارشنبه) در یک برنامه تلویزیونی از نیاز فوری عراق به گاز ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (VAA)، عادل کریم در این رابطه اعلام کرد که بغداد با ایران برای دریافت 50 میلیون متر مکعب گاز در روز موافقت کرده است.

وزیر برق عراق افزود که این کشور به مدت پنج تا ده سال به گاز ایران نیاز خواهد داشت و تصویب قانون حفاظت اضطراری بغداد را قادر می سازد تا بدهی های خود را از ابتدای ژوئن بازپرداخت کند.

وی همچنین گفت: ایران در حال حاضر روزانه بین 35 تا 38 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر می کند و بغداد امیدوار است با دریافت گاز مورد نیاز خود از ایران، تولید برق را به 25 هزار مگاوات در روز برساند.

این اظهارات پس از آن بیان می شود که عادل کریم وزیر برق عراق در اوایل ماه مه وارد تهران شد تا با مقامات ایرانی درباره خرید گاز بیشتر صحبت کند.

خبرگزاری رسمی عراق در این سفر گزارش داد که عادل کریم با وزیر نفت ایران به منظور توسعه و تقویت روابط در حوزه انرژی و تجهیز وزارت برق عراق به گاز مورد نیاز برای نصب نیروگاه در کشورهای آماده تابستانه دیدار کرد. فصل تهران ملاقات کرده است.

بیانیه وزارت برق عراق این نشست را “مثبت و تا حد زیادی مثمر ثمر” توصیف کرد و در پایان گفت: “آنها همچنین موافقت کردند که برای سوخت وارداتی بر اساس مکانیزمی که تداوم عرضه انرژی در سال 2022 را تضمین می کند، پرداخت کنند.”

بیشتر بخوانید  کنایه های هان به وضعیت اقتصادی و قیمت پراید که به 200 میلیون تومان می رسد / فیلم

چند روز قبل از انتشار این گزارش، خبرگزاری رسمی دولت عراق (VAA) به نقل از احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق گفت: «وزارت و شورای وزیران انرژی به طرف ایرانی دستور داده است. برای حل پرونده گاز.”

سخنگوی وزارت برق عراق افزود: صادرات گاز ایران به مناطق مرکزی این کشور به 133 میلیون متر مکعب در روز می رسد و این رقم پاسخگوی نیاز پیک مصرف در عراق نیست. «هزینه آن پرداخت خواهد شد. “

احمد موسی همچنین بر لزوم پایبندی طرف های عراقی و ایرانی به مفاد توافق نامه تاکید کرد، به ویژه پس از تصمیم دولت برای پرداخت کامل بدهی گاز از طریق صندوق اعتباری بانک تجاری عراق (TBI).

وی با اشاره به اینکه تولید 7500 مگاوات برق (تولید) وابسته به گازرسانی است، تصریح کرد: جایگاه ها به شدت به گازرسانی نیاز خواهند داشت.

وی افزود: این وزارتخانه با هماهنگی وزارت نفت، برنامه راهبردی متناسب با حجم گازرسانی به همراه طرح اضطراری برای موارد کاهش یا قطع گاز تهیه کرده است و نیاز به گاز ایران فوری.” به دلیل ارزش فنی آن. “” بالا است و مشکلی ندارد.”

وی گفت: وزارت نفت با احیای میادین گازی و ساخت پالایشگاه ها و اتصال خطوط لوله به نیروگاه ها تلاش می کند تا طرح سوخت را تامین کند، اما این پروژه ها نیازمند محدودیت زمانی هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *