مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ما گلهای آزالیا را ارائه می دهیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علمی

ما گلهای آزالیا را ارائه می دهیم

مشخصات فنی: نام علمی خرزهره هندی Rhododendron simsii معروف به آزالیا است. متعلق به خانواده Ericaceae است. سیمسی اصالتاً چینی است و ارتفاع و عرض آن به حدود 1.5 متر می رسد. گلبرگ های این گونه سبز تیره، نیزه ای یا بیضی شکل باریک هستند. گل های آزالیا معمولاً در اواسط بهار باز می شوند و به شکل قیف و به قطر 5 تا 8 سانتی متر و طول 3 سانتی متر هستند. گلها به صورت خوشه های 2 تا 5 گلی در انتهای شاخه ظاهر می شوند.

با در نظر گرفتن: این گیاه به نور متوسط، حرارت معمولی، آبیاری متوسط ​​تا زیاد، رطوبت 70 تا 90 درصد و خاک اسیدی نیاز دارد.

کود: کود مورد نیاز رازیانه هندی را می توان به میزان 3 گرم در لیتر هفته ای یکبار از فروردین تا شهریور ماه استفاده کرد.

خاک: مخلوطی از پیت ماس، خاک برگ کاج و کود حیوانی برای پرورش این گیاه مناسب است.

اندازه بالا: از ابتدای پاییز که دوره استراحت شروع می شود و جوانه ها تشکیل می شوند. مقدار آب باید متعادل باشد و کوددهی متوقف شود و دمای محیط در حدود 10 درجه حفظ شود. این کار باید تا ابتدای گلدهی یعنی اوایل بهار ادامه یابد. برای تکثیر آزالیا می توانید از اواخر بهار تا اواسط تابستان از ساقه های نیمه چوبی با نوک انتهایی قلمه ها را با چاقوی تیز تهیه کنید.

ما گلهای آزالیا را ارائه می دهیم

و در کمپوست بذر و قلمه بکارید. خاک گلدان را کمی مرطوب کنید و روی آن را با یک کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید تا آب قلمه شما از دستمال خارج نشود. گلدان ها را در دمای 16 درجه سانتیگراد و نور کافی نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید  عکس مامان و گربه ناز

عوارض و درمان: اگر در طول زندگی آزالیا متوجه حلقه‌های سفید روی برگ‌ها شدید، هفته‌ای یک بار با حشره‌کشی که نفوذ می‌کند سمپاشی کنید تا علائم را کاهش دهد. مراقب باشید که روی گل ها گل نریزید. هوای سرد گیاه را سیاه می کند. برگهای زرد آغشته به تار عنکبوت نیز باید هر دو هفته یکبار با کنه کش سمپاشی شود.

تامین رطوبت در کاهش کنه های قرمزی که باعث این علائم می شوند موثر است. روشنایی ضعیف محیط یا کلسیم زیاد در خاک می تواند منجر به کم رنگ شدن برگ شود. گیاه را به مکان روشن تری ببرید و آزالیا را با آب باران یا آب یخچال یا آب جوشیده سرد آبیاری کنید تا ناراحتی آن کاهش یابد. در صورت باز نشدن جوانه ها می توان دریافت که علت آن آبیاری زیاد یا هوای گرم است. برگ های جدید به دلیل کمبود مواد مغذی کوچک می مانند و گل تشکیل نمی شود. سفید کننده های شیمیایی به گیاه آسیب جدی می زند و باعث ایجاد لکه های قهوه ای روی برگ ها می شود.

منبع: گلستان علی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *